.

Gekke tijden


Reputatie 7
Badge +6
  • Oud community manager
  • 1564 reacties

He iedereen!

 

Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe het met jullie gaat nu in deze gekke tijden? Heeft iedereen genoeg wc papier, kan/mag je nog werken?

 

Ik moet nu elke dag thuis werken, wat ik helemaal niet leuk vind omdat ik het op kantoor altijd zo gezellig vind. Daarnaast is communiceren dan ook een stukje makkelijker, maar verder helemaal begrijpelijk dat we thuis zitten en ik ben dankbaar dat ik een baan heb die ik gewoon vanuit thuis verder kan doen.

 

On the bright side: heb ik nu nieuwe collega's en kan lekker de hele dag met Bobbie knuffelen. (Ik doe samen met mijn huisgenootje elke dag een thema om het wat leuker te maken, vandaar dat ik een gek hoedje op heb. Vandaag was kekke hoofddekseldag) 

 

 

Groetjes!


17 reacties

Reputatie 7

Ja, het zijn heel gekke tijden. Ik hoop dat we er volgend jaar rond deze tijd op terug kunnen kijken met hopelijk een (kleine) glimlach op onze monden.

Ik was afgelopen vrijdag dringend verzocht, samen met mijn 70 andere collega's, om thuis te werken. Gelukkig heb ik (ook) werk dat ik vanuit huis kan doen. Ik merk wel dat ik iets minder productief ben dan als ik op kantoor zit. Ik heb ook meer gelegenheid dit forum vaker te bezoeken nu...;)

Hierbij even een foto van mijn thuiswerkplek van vanmorgen, waarom onze Office Manager heeft gevraagd die met elkaar te delen om zo toch nog enigszins gevoel met elkaar te kunnen onderhouden.

Edit: Omdat dit een openbaar gedeelte is van het forum, mijn foto toch maar even verwijderd.

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben wat ze hier noemen ‘a gentleman of leisure’ [1] :sunglasses: en ‘werk’ ik gewoonlijk thuis, dus wat dat betreft is er door de corona affaire niets veranderd. Er schijnt ook hier gehamsterd te worden (wat ik ten zeerste afkeur, zie cartoon hieronder) maar wij komen maar weinig in winkels de laatste tijd omdat we boodschappen online bestellen en vervolgens ophalen op een plek op het parkeerterrein van de supermarkt zonder de winkel in te hoeven (‘click and collect’). 

Vorig weekend hadden we de bruiloft van onze dochter in een oud Schots kasteel, met veel gasten uit het buitenland. Gelukkig kon iedereen komen (en ook weer vertrekken) voordat diverse landen hun grenzen gingen dichtgooien en vliegmaatschappijen vluchten begonnen te schrappen.

 

 

[1] Urban Dictionary: 

A man who derives a living from their own financial assets or has other sources of irregular income leaving them financially secure without any typical employment, duties, or financial responsibilities. Such a man may be self-made, or they may be the result of inheritance, a trust fund baby, or an "idiot son". A true gentleman of leisure enjoys a high quality of life involving mostly recreation and leisure activity, and often prides himself as a playboy, adventurer, or a gentleman gambler. While most are wealthy enough to remain without occupation they will often portray occupation with some line of work such as an investor, speculator, business owner, professional gambler, or even being involved in some sort of illegal or illicit trade.

 

Reputatie 7
Badge +9

Mijn privé-agenda is vakkundig leeg gemaakt door de maatregelen. Voorlopig niet meer zwemmen, want het zwembad is dicht. Diverse andere afspraken gaan ook niet meer door, omdat deze dicht zijn.

En ook het geplande weekendje Center Parcs gaat nog even op zich moeten laten wachten.

Qua werk, werkte ik al thuis. Dat is niet heel anders voor mij. Wel merk ik dat veel andere nu ook ineens vanuit andere plekken werken en niet meer op kantoor.

Wel waren/zijn de supermarkten bij mij ouders vrij leeg.

Dus heb wij gisteren maar voorraden uitgewisseld.

Bij mijn supermarkt was groente het grotendeel van de tijd gewoon te krijgen. Zij hadden vanuit aanbiedingen op donderdagochtend diverse andere producten op voorraad.

Reputatie 7
Badge +9

 

Edit: Omdat dit een openbaar gedeelte is van het forum, mijn foto toch maar even verwijderd.

 

Jammer ik was net te laat om een screenshot van je te maken...

Reputatie 7

 

Edit: Omdat dit een openbaar gedeelte is van het forum, mijn foto toch maar even verwijderd.

 

Jammer ik was net te laat om een screenshot van je te maken...

Hahaha, mijn foto heeft meen ik ongeveer 30 minuten online gestaan.

Bij mij is er eigenlijk vrij weinig veranderd. Het werk dat ik thuis al had was niet meer mogelijk door steeds zwaardere eisen en telkens weer de spelregels veranderen. Ik ben wel al vanbinnen in de voormalige werkplek te slopen.

Alleen heb ik nog een beetje last van mijn linker oog, ik ben daarvoor meteen naar de huisarts geweest en heb oogzalf.

En wat het wc papier betreft dat heb ik. Het lijkt alsof de pliessie de rest van het wc papier uit de schappen heeft gehaald om snelheidsovertreders een bon te geven. En ja, daarvoor heb je papier nodig.😀

Reputatie 7
Badge +9

 

Edit: Omdat dit een openbaar gedeelte is van het forum, mijn foto toch maar even verwijderd.

 

Jammer ik was net te laat om een screenshot van je te maken...

Hahaha, mijn foto heeft meen ik ongeveer 30 minuten online gestaan.


Dat was te kort RicoK.:wink:  Ik kom hier te weinig om op tijd zulke zaken mee te kunnen krijgen. Neem aan dat het een keurige werkplek is en dat je ook keurig in pak naar deze werkplek gaat. :wink:

Ook ik kan gelukkig het nodige werk van huis uit doen. Dat betekent bij tijden dat er de nodige ‘peeps’ komen via laptop, iPad of iPhone. Soms alle drie tegelijk. En video conferenties zij erg handig. Die hebben we regelmatig. En ook af en toe een webinar.

Hier is het zwembad ook gesloten. Dus de wekelijkse baantjes zijn resoluut van de baan. Fietsen gaat gelukkig wel. De natuur in en frisse lucht in je hoofd. 

Wat betreft het wc papier. Dat fenomeen is inmiddels al duidelijk. Ik deed sowieso al vaker online boodschappen bij de blauwe kruidenier. Errug handig. Dus nu dan ook maar toiletpapier. Ook online blijkt dat een zeer gewild item. Voor deze week had ik er om beurten meerdere soorten aangeklikt omdat er steeds stond ‘tijdelijk niet voorradig’. Dacht, nou ja...laat alles maar staan in mijn bestellijst. Misschien heb ik geluk. Haha. Dus nu heb ik 36 rollen, 4 verschillende merken. Heb nu last van hamster shaming :flushed: ondanks dat deze grootgrutter hamsters in haar / zijn reclames gebruikt. Maar kan nu wel vergelijkend warenonderzoek doen. Veegkracht, zuigkracht en duurzaamheid. Wie nog een rol nodig heeft, stuur een PB. Zeg er wel bij, goedkoop zijn ze niet. Worden per post verstuurd, max 4 velletjes per envelop. Graag postzegels vooraf sturen. 

Voor de rest…...dit is een rare tijd waarin er een soort verstilling in de wereld gekomen is. Geen prettige overigens. Houd jullie allen goed en ge-/verbruik je Simyo beltegoed en Gigabytjes vooral nu optimaal.

Sorry, moet weer aan het werk. :rolling_eyes: Er piept momenteel van alles.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hier is het zwembad ook gesloten. Dus de wekelijkse baantjes zijn resoluut van de baan. Fietsen gaat gelukkig wel. De natuur in en frisse lucht in je hoofd.

Die wekelijkse baantjes begin ik ook wel te missen. Ik mag al ruim 24 KM (and counting) gaan inhalen als de zwembaden dat weer toestaan en dat is dan waarschijnlijk gelijk het begin van 2 keer peer week zwemmen!

Het stukje natuur in de buurt is dan gelijk overspoeld met mensen, dus afgelopen weekend maar lekker over het “uitgestorven” Scheveningen gelopen...

Reputatie 7
Badge +9

Het zwembad hier is weer open aan het gaan. Wel met allerlei regels. Het is een groot zwembad met meerdere baden. Op de avond, waarop ik normaliter zwem, is het altijd loeidruk. De gezamenlijke kleedruimtes zijn gesloten, kan je dus niet in. Dus dan zou het hele zootje in de kleedhokjes moeten….gaat ‘m ook niet worden. Naast elkaar douchen ook niet, waarschijnlijk om en om. En banen zwemmen zal ook een dingetje worden. Waarschijnlijk mag uitsluitend en alleen nog maar geheel onder water gezwommen worden. Geen koppen meer boven water 😄 

Enne omkleden doe je maar op de parkeerplaats en met een beetje geluk regent het. Hoef je ook niet meer te douchen.

Reputatie 7
Badge +9

Het zwembad hier is weer open aan het gaan. Wel met allerlei regels. Het is een groot zwembad met meerdere baden. Op de avond, waarop ik normaliter zwem, is het altijd loeidruk. De gezamenlijke kleedruimtes zijn gesloten, kan je dus niet in. Dus dan zou het hele zootje in de kleedhokjes moeten….gaat ‘m ook niet worden. Naast elkaar douchen ook niet, waarschijnlijk om en om. En banen zwemmen zal ook een dingetje worden. Waarschijnlijk mag uitsluitend en alleen nog maar geheel onder water gezwommen worden. Geen koppen meer boven water 😄 

Enne omkleden doe je maar op de parkeerplaats en met een beetje geluk regent het. Hoef je ook niet meer te douchen.

Op mijn normale zwemavond is het zwembad deze week nog steeds dicht. Met 800 vierkante meter aan zwembad mogen er 24 zwemmers per uur voor 1 uur zwemmen. Voor een plekje moet telefonisch een afspraak gemaakt worden…

Voor deze tijden was 24 zwemmers in 1 zwembaan daar niet eens verrassend, dus ik denk dat ik misschien rond 2023 een plekje zal kunnen vinden?

De zwembaden gaan weer open, maar op deze manier doe ik eerst nog wel even alternatieve dingen om te bewegen!

Als het zeewater warm genoeg is, dan gaan we maar eens kijken wat daar de capaciteit is! :wink: Douches, kleedhokjes en WCs waren daar toch al moeilijk, dus dat is niet veranderd langs de zee!

Reputatie 7
Badge +9

 

 

Als het zeewater warm genoeg is, dan gaan we maar eens kijken wat daar de capaciteit is! :wink: Douches, kleedhokjes en WCs waren daar toch al moeilijk, dus dat is niet veranderd langs de zee!

Pas wel op voor het zeeschuim, vooral als je naar Scheveningen gaat. Dat wordt veroorzaakt door een microscopische alg, ik weet daar alles van want dat was mijn vak toen ik nog werkte...

Reputatie 7
Badge +9

Als het zeewater warm genoeg is, dan gaan we maar eens kijken wat daar de capaciteit is! :wink: Douches, kleedhokjes en WCs waren daar toch al moeilijk, dus dat is niet veranderd langs de zee!

Pas wel op voor het zeeschuim, vooral als je naar Scheveningen gaat. Dat wordt veroorzaakt door een microscopische alg, ik weet daar alles van want dat was mijn vak toen ik nog werkte...

Ik zal niet in een “Cappuccino coast” gaan zwemmen… Het nu nog te koud. Pas in Juni/Juli gaat dat een tot Oktober mogelijk zijn.

Tot die tijd gaan we stukjes fietsen of toch kijken of er een plekje in een zwembad te bemachtigen is. In beide gevallen is er beweging.

Reputatie 7

@Groentjuh Goed bezig! Ondanks mijn goede voornemens komt er wat beweging betreft bij mij weinig van terecht...:( 
Ik heb nu wel afgelopen weekend een bureautje geïnstalleerd op de slaapkamer, waardoor ik dus niet meer aan de keukentafel zit te werken. Hierdoor heb ik goddank in huis iets meer beweging gekregen, omdat ik nu een trap op en af moet voor koffie e.d. En koffie lust ik wel graag zeg maar ;)

Reputatie 7
Badge +9

Goed bezig! Ondanks mijn goede voornemens komt er wat beweging betreft bij mij weinig van terecht...:( 
Ik heb nu wel afgelopen weekend een bureautje geïnstalleerd op de slaapkamer, waardoor ik dus niet meer aan de keukentafel zit te werken. Hierdoor heb ik goddank in huis iets meer beweging gekregen, omdat ik nu een trap op en af moet voor koffie e.d. En koffie lust ik wel graag zeg maar ;)

Een goede werkplek hebben is belangrijk! Ik werkte al thuis en heb daardoor ik een goede setup. (Elektrisch hoogte verstelbaar sta-zit bureau bijvoorbeeld)

Ik heb maar 1 woonlaag op de begaande grond, dus traplopen zit er niet in!

Het voornemen was om minimaal 150 maar liefst 200 kilometer te zwemmen dit jaar, maar dat zit er niet meer in. Zelfs voor 100 kilometer dit jaar loop ik al 18 kilometer achter en ook nog fitness erbij op te gaan pakken. De uitbreiding zijn dus nu veranderd naar andere vormen...

Reputatie 7
Badge +6

He!

 

Wat een bijzondere manier van baantje zwemmen zal ik maar zeggen haha. Ik denk dat stukjes wandelen/fietsen wel al helpen met in ieder geval wat afleiding en frisse neus en beweging, moet alleen het weer natuurlijk ook wel een beetje mee zitten. Maar in ieder geval positief dat we weer wat "mogen".

 

Verder iedereen nog in goeie gezondheid? 

 

Groetjes!

Reputatie 7

@Daisy In mijn omgeving, familie, vrienden en collega's gaat alles qua gezondheid goed.

Een van mijn beste vrienden moest met zijn gezin wel 14 dagen in quarantaine blijven, omdat zijn schoonmoeder positief getest was, maar iedereen verkeert nog in een goede gezondheid.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi RicoK,

 

Fijn dat het het virus bij jou en jouw omgeving redelijk op afstand blijft. Bij mij gelukkig ook, al zijn de opa en oma van mijn beste vriendin wel positief getest…:disappointed:

 

En bij de rest?

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer