.

Dieren liefhebbers


Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Hoi allemaal,

Er zijn een aantal forumleden die duidelijk een liefde voor dieren hebben! Nu ben ik erg benieuwd of jullie huisdieren hebben? Van katten tot honden en van ganzen tot ratten 😉 Ik ben benieuwd naar al jullie foto's en vooral verhalen. Iedereen weet dat deze lieve diertjes vaak niet zo onschuldig zijn als ze eruit zien 😉 Laat ik aftrappen: Maak kennis met Castiël. Mijn prachtige Europese korthaar van 6 jaar oud. Hij is ontzettend lief en knuffelig. Er is altijd een maar, hij vindt het heerlijk om mijn prullenbak leeg te trekken en daarbij al het vuil lekker door het huis te smeren. Bedankt... kat ;)

Groetjes,
Angela


244 reacties

Reputatie 6
Badge +4


Wat een leven heeft oppasboxer Cash samen met zijn eigen vrouwtje deze keer, eigen strandhuisje en parasolletje, hoeft geen badpak aan, drinken is er voldoende en brokjes ook. De zee om in te zwemmen. Menig mens zou er blij mee zijn.:8
(vervang de brokjes dan wel door stukjes meloen en broodjes met kaas)
Reputatie 7
Badge +10
Hi Frida,

Wat een schatje is Cash 😃 Hij heeft in ieder geval al één fan. Ik wacht nog meer foto's af!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 6
Badge +4
Aaaah wat leuk zeg Jihane, dat jij fan bent van oppasboxer Cash ;)
Gelukkig kan ook ik op de foto's teren die zijn vrouwtje mij stuurt.
Er is nog een hele grote fan, dat ben ik ha ha ha.

Thanks en groetjes
Frida:)

PS: Het is nu wel vakantietijd natuurlijk dus daarom zal het wel zo rustig zijn.
Reputatie 6
Badge +4


Was weer even genieten vorige week met oppasboxer Cash in Zeeland.
Dit was in Zoutelande.
See you,
Frida👣
Reputatie 7
Badge +10
Hi Frida,

Awww, wat een snoezige foto! 😍 Was het een leuke dag?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 6
Badge +4
Het waren zelfs 2 dagen oppassen Jihane, dankjewel 😊 Super genoten met hem en goed weer.
Wel lachen met Cash, hij wilde niet in onze nieuwe auto springen op de achterbank, best laag maar nieuwe geuren denk ik, dus ging hij ons uit zitten dagen op de parkeerplaats ha ha ha.
Thanks
groetjes,
Frida ☺️

PS: Mooie nieuwe profielfoto van jou Jihane 👧🏽
Reputatie 6
Badge +7
Hahaha, super leuk! 🤣
Reputatie 6
Badge +4


Weekje naar Zeeland geweest met oppasboxer Cash.
Genieten hoor, echt wel....en je kunt merken dat hij ouder wordt en beetje grijs.(9 1/2 jr.)
Als hij heeft gedaan wat hij "moet doen" gaat hij op z'n achterste zitten en wil hij naar huis.
Maar daar trapt het oppasvrouwtje niet in 😂
Behalve als je met hem aan het strand loopt en schelpjes laat zoeken....dan wil hij blijven.
Zo, mijn bijdrage aan mijn favoriete forum.😘
Reputatie 7
Badge +10
Wat toevallig! Ik wilde vandaag weer eens wat plaatsen hier 😃 Cash ziet er goed uit voor z'n leeftijd hoor! Heerlijk even op het strand uitwaaien samen.

Onze kater Nero moest afgelopen vrijdag onder het mes! Hij heeft een navelbreuk die te groot was. Om die reden hebben ze zijn buikje even open gemaakt om alles van binnen dicht te maken. Het is allemaal goed gegaan en hij is alweer helemaal de oude. Behalve dat hij dan met dit shirtje moet rondlopen ;)

Reputatie 6
Badge +4
Aaaah wat sneu, Nero 😍 kijkt nog wel een beetje zielig maar gelukkig is het goed afgelopen Angela. En zo'n rompertje is wel een uitkomst, Cash heeft die ook een keer gehad met een operatie (in de kleur blauw).
Dikke knuf voor Nero en groeten voor jou 😗
PS: Cash komt begin december weer logeren bij ons, voor 12 dagen 🤗
Ach, zoiets dragen valt nog mee, daar heeft een kater en al helemaal als ie Nero (de gladiator😀) heet, verder toch geen last van. Zo'n operatie is een kleine ingreep, valt te overzien narcose...
Van welke leeftijd is Nero?

Maar als bijvoorbeeld wat ik vaker heb laten doen, een castratie van de hond en dan de beschermkap waarmee ze overal en altijd wel ergens mee blijven hangen. Nee, dan is zo'n rompertje geen wereldschokkende natuurramp. 😉



Je zou eens een kleine terriër moeten hebben met de naam......

BRUTUS

😉😊😎
Reputatie 7
Badge +10
Nero is ongeveer 6 maanden oud. We hebben hem tijdens de operatie direct laten castreren ook, dan hoeft 'ie maar 1 keer onder narcose! De navelbreuk was jammer genoeg groter dan verwacht en zat helemaal tot zijn middenrif! Gelukkig is de wond heel mooi aan het genezen en mag zijn shirtje uit vanaf morgen :D

@Friesian, het was nog best een fikse operatie vanwege de grote van het gat in zijn buikwand. Het shirtje is verder even wennen inderdaad. Een kap hoefde hij niet, omdat het shirtje het likken aan de wond prima tegenhoudt. Ik begrijp dat als hij iets heeft aan zijn pootjes, hij wel een kap zou moeten! Dat vind ik altijd zo sneu!
Owh kijk, nu klinkt het al groter, maar ja probleem van mij is dat ik andere dimensies gewend ben. Vorige honden waarbij ik uiteenlopende en grote pech mee had. Een dierenarts die zei, weet niet of dat bij jullie 2 ook speelde, ik zou nog maar eens goed nadenken over een operatie, heel veel risico en heel erg duur. Was de 1e keer dat mijn vorige hond, een labrador die ik heel erg heb gemist na het op eigenlijk te jonge leeftijd moest laten inslapen, dat mankeerde, gauw genoeg kwam het weer terug.....van het 1 kwam het ander...

Elke situatie is anders, maar zo te horen was het een behoorlijke operatie, niet een kwestie van even buikje open.....

Wij hadden vroeger koeien, bij een keizersnede ging ook "even het buikje open"....andere dimensies. Ik hielp de dierenarts, mijn zus kon dat niet...niet iedereen kan dat.....🤔
Cash was weer naar het strand met Frida. Bij mij is het strand iets kleiner. Planten getopt zodat nieuwe scheuten ontstaan en daaruit weer jonge aanwas.



Reputatie 6
Badge +4
Keizersnedes bij onze koeien heb ik nooit meegemaakt Friesian ( op onze boerderij) de kalfjes kwamen dartelend ter wereld. Ooit was er wel een ernstig ongeluk met onze Bobbie, zwart klein hondje die onder een pin van een vlasauto liep(in onze schuur stond toen nog een dorsmachine). Heel zijn rug lag open maar gelukkig heeft de dierenarts (wij zeiden doen veearts) hem goed kunnen hechten. Later toen mijn broer schapen in de wei en schuur had, waren daar de bevallingen moeilijk, moest altijd geholpen worden en ik had dat niet willen zien.

Een aquarium, daar kun je eindeloos naar kijken, een punt van rust in de kamer en goed dat de planten het zo mooi doen na toppen. Volgens mij zie ik neon tetra's zeg ik uit mijn hoofd.😃
Heel erg herkenbaar je verhaal Frida. Wat erg en toch nog een vorm van geluk voor Bobby dat de veearts, ook herkenbaar, hem heeft kunnen helpen.

Toen mijn vader nog koeien molk (40 jaar toen gedaan) maakten wij 2 x in een week mee, nog nooit eerder gebeurd, dat een koe een slag in de baarmoeder had. 2e keer hebben we het kalf met behulp van de dierenarts kunnen redden.
Ik herkende de symptomen toen van de eerste koe. De slag eruit halen door de dierenarts gebeurde ook via een slag van haar hand in de koe...

Soms zit het mee en soms ook niet.. ☺


Bijna goed, kardinaal tetra... Corydoras, botia lohachata volgens mij, een botia sidthimunki,
Crossocheillus Siamensis, Garra rufa en Aquarium van 125 liter. Ferplast Dubai 80.
Mijn zwager heeft er 1van 260 liter, Juwel vision 260. Hij heeft o.a. clownbotia's

Had laatst pech voertabletten i.p.v. Chips voor bodemvissen. Hij dacht voer is niet goed, 5 vissen dood die hij al jaren had..
Totdat hij begon te vertellen i.p.v. 3 chips, granulaatkorrels en vlokken had hij 3 tabletten en het overige gevoerd. Ik zei al tegen hem..je hebt ze gewoon teveel gevoerd...
Minder is beter en variatie.

Jij zult ongetwijfeld weten dat rode planten moeilijk kunnen zijn... Een voedingsrijke voedingsbodem, plantenvoeding in water, Co2....
Juiste pH... Als het in evenwicht is controleer je al gauw minder de waterwaardes.
Reputatie 6
Badge +4
Een kenner ben je Friesian, van het boerenleven, die slag in de baarmoeder van de koe lijkt me ook erg zeg maar ja de veearts kan wonderen verrichten.
Het is een mooi leven op een boerderij en ik ben er altijd nog trots op dat ik er geboren ben en opgegroeid met veel ruimte en veel verschillende dieren. Op een gegeven moment had mijn vader een stel ganzen op het erf geplaatst en die gingen flink te keer als er iemand kwam maar ze kwamen ook o.a. achter mij aan als kind als ik van school kwam. En ik herinner me ook nog een keer dat ik alleen thuis was op de boerderij, 15 jaar oud denk ik en toen waren de koeien los gebroken uit de wei en kwamen de tuin in wandelen. Ik maakte me heel groot om ze terug te jagen maar ze kwamen op mij af en ik vluchtte de keuken in ha ha ha. De stoere boerendochter, niet dus. Mijn broer snel een telefoontje gegeven via de bakelieten telefoon aan de muur😂 en hij balen want die was net bij zijn verloofde.

Van die rode planten in aquarium, dat wist ik niet wel van het Ph gehalte in aquarium of vijver. Ik had volgens mij al eens gezegd dat ik Black Molly's leuk vond.
Tot zover het agrarisch praatje 😉
Reputatie 5
Badge +5
Jeetje, wat een spannende verhalen allemaal op de boerderij! Haha, Frida wat een leuke herinnering. Is het uiteindelijk wel goed gekomen met die koe uit de wei? :D

Ik woon helaas in de stad, maar wel met een leuke kat. :D

Groetjes,
Els
Reputatie 6
Badge +4
Ja wel, Els mijn broer heeft ze (het waren er een stuk of 12) weer in de wei gekregen, al mopperend natuurlijk want die was liever bij zijn verloofde gebleven hi hi.
En is niks mis mee hoor in een stad wonen, ik heb heel lang in Breda gewoond, prachtige stad en heel veel bossen daar in de omgeving en in de stad hele leuke terrasjes.
Groetjes van Frida en bedankt voor je reactie.☺️
Om de zoveel tijd, om de zoveel jaren is het nodig om een nieuw begin te maken met het aquarium.
Dus in deze week het woord bij de daad gevoegd.

Reputatie 6
Badge +4
Ziet er echt exotisch uit @Friesian . Volgens mij hebben de vissen nu het gevoel alsof hun bed verschoond is, heerlijk alles schoon en fris !!. Complimenten voor het aangename plaatje.
Reputatie 6
Badge +4
Oppasboxer Cash logeerde een paar weken geleden weer bij ons in Limburg. Ik heb een nieuw fleece dekentje gekocht voor hem met echte stoere honden afdrukjes. Hij is al een dagje ouder, 9 1/2 jaar en dan mag je hem extra verwennen met een schoon en fris bedje.😍En je beschermt zijn mandje ook zo.

Reputatie 6
Badge +5
Wat een mooie foto's, Friesian en Frida! Is Cash net zo stoer als hij eruit ziet? Het lijkt er in ieder geval op dat hij volop geniet van zijn nieuwe dekentje :)

Ik heb een foto toegevoegd van Joep, een kat uit de buurt die vaak even een bezoekje aan mijn huis komt brengen. Hij kan soms wel uren bij me op de kamer slapen!



Groetjes,
Niels
Reputatie 6
Badge +4
Wat geweldig leuk @Niels dat de buurkat bij jou op bed komt liggen, dan voelt hij zich echt thuis bij jou die Joep, leuke naam voor een kat ha ha. En ja Cash, die kan soms echt stoer doen en wat grommelen en toch blijft hij zachtaardig. Laatst was hij met een klein teckeltje aan het spelen en dan is hij heel voorzichtig en legt ook heel zachtjes zijn pootje op de teckel.
Leuk zo die ervaringen uitwisselen.
Haha dan kennen jullie Billy nog niet. Die komt zojuist zeggen dat het tijd is dat ik door hem wordt uitgelaten. 😂😂



Leuke kat Niels, geinig beestje die Joep
Frida leuk zo'n gast bij een gezellig, leuk, gastvrij gezelschap. 😎

Reageer