.

Dieren liefhebbers



Toon eerste bericht

244 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Ze hebben toch meer ruimte dan ik dacht, jouw huisdieren Friesian.
Leuk om eens te zien.
Thanks

Reputatie 7
Badge +6

Hahahaa, lekker relaxen! ;)   Fijne feestdagen Friesian! :santa:

Hoi Frida.

In een discotheek hebben Discobezoekers minder ruimte. 🙂 Mensen krijgen vaak van/door actiegroepen een onrealistisch beeld. Dieren worden goed gehouden en verzorgd door mensen met liefde voor hun werk en dieren.

Jij ook fijne feestdagen Tessanne. 👍🍾

Reputatie 4
Badge +7
Mooi schilderachtig plaatje Frida.

Reputatie 6
Badge +4
Dat heb je mooi geschilderd @Renoster
Nostalgie en herinneringen goed samengebracht 🍏
Reputatie 4
Badge +7
Wauw Frida dat is een mooie hond, deze kom ik onderweg nog wel eens tegen. Lieve dieren zijn het.
Reputatie 6
Badge +4
Leuke foto's weer! Van al dat groen krijg ik zin om weer eens lekker door het bos te banjeren. Dankje voor de goede tips Renoster, niet alleen wij mens-beesten maar ook onze dierenvrienden zijn eigenlijk niet gemaakt voor dit weer. Ik las ook ergens nog de tip om de bandana van je hond goed nat te maken ter verkoeling.

En wat een prachthonden, ook de oppasboxer van Frida! 🙂

Hieronder nog een paar mooie aapjes.

Reputatie 4
Badge +7
Yup....bedankt Thomas, de bandana had ik zou gauw niet aan gedacht.
Reputatie 6
Badge +4
Dat is zeer verdrietig Jan, jouw trouwe vriend Bo is er niet meer.
Kan me helemaal indenken dat je het er moeilijk mee hebt.
Sterkte toegewenst Jan en lieve groeten van Frida
Jeetje wat vervelend voor je. Ik begrijp je gemis, heb het ook te vaak moeten meemaken. Maar soms is geen andere keuze de beste keuze.

Sterkte.!
Wel een mooie herinnering collage Renoster.
Reputatie 6
Badge +4

@Friesian Dat heb ik nog niet eerder gezien, slangen naar een emmer om aquarium leeg te halen🤣 maar het is te hopen dat er geen visjes mee komen of had je die er al uit gehaald? Het kan goed zijn dat ik bevangen ben door de hitte het is nu 30 graden bij ons in Limburg, dat ik jouw bericht niet goed kan bevatten misschien. 

 

Groetjes

Frida uit vlaaienland 😀

Reputatie 7

Ik kan zo genieten van schapen! 😊

Leuke poes :D

Mijn diertjes. De kat heeft niet echt een vaste naam, reageert op alles.. zelfs slet (ze ligt vaak wijdbeens op d'r rug in de zon als ze op het balkon is) hahaha.

De hond (De Dobermann) heette, lekker Hollands Kees. Hij en de kat waren man en vrouw. Zij was wel de baas, want ze was er eerder. Hij is vorig jaar januari op 10, bijna 11, jarige leeftijd overleden. Ouderdom en werd steeds zwakker.

Die andere hond (De Stafford) was mijn oppashond, maar stiekem ook een beetje van mij. Is de hond van de dochter van mijn beste vriend en ze heet Rosie 🙂
Er is altijd een maar, hij vindt het heerlijk om mijn prullenbak leeg te trekken en daarbij al het vuil lekker door het huis te smeren. Bedankt... kat ;)


Geen worries...Veenendaal is the darkest place on earth. :D:P, naar het schijnt...:?:D
Mijn onderwatertuin....
Zwartbles schapen.
Welsh ponies.
Billy, mijn kooikerhondje.

Hallo allemaal,

Leuk, Angela dat je een topic over dieren hebt geopend. Wat een lief koppie heeft jouw Castiël. Hoe kom je aan zijn bijzondere naam?

Ook jouw foto’s zijn mooi Raytje, alsmede het verhaal achter de foto.

Friesian, jij hebt ook mooie foto’s. Een paar had ik al van je gezien. Prachtig je onderwatertuin. Heb je gekozen om geen vissen te houden?

Op het topic “Waar komt jullie gebruikersnaam vandaan?” heb ik een kattenfoto geplaatst. Hier zal ik er ook één neerzetten. Altijd heb ik vijf of zes Siamezen gehad. Helaas heb ik er nog maar twee. De anderen zijn overleden. Bobbie (kleur: lavendel) is 4 mei jl. overleden. Dolgraag zou ik er twee of drie kittens bij willen hebben, maar gezien mijn leeftijd vind ik het onverstandig.

Voor nu laat ik het hierbij. Volgende keer meer.

Vergeet ik een foto van mijn twee lieve overgebleven katten CoCo (links) en Fred (rechts) te plaatsen.


Friesian, jij hebt ook mooie foto’s. Een paar had ik al van je gezien. Prachtig je onderwatertuin. Heb je gekozen om geen vissen te houden?

Er zitten wel degelijk vissen in, Lynx, zoals o.a. kardinaaltetra, corydoras, een siamese algeneter en een aantal slakkeneters. Botia Kubotai ! En had eerst een mannetje en vrouwtje dwerg goerami... 1 nog over... mannetje kreeg witte puntjes, dus snel er uit !
Maar vooral weinig vissen, tegenover veel planten.
Een echte biotoop creëren dat is de kunst en daar is lering voor nodig..

En jij hebt ook prachtexemplaren van huisdieren, wel toevallig dat we allebei iets Siamees hebben. :)

Groetjes,
Friesian
Reputatie 4
Badge +8
Leuk dit huisdieren topic!!!
Reputatie 5
Badge +10
Best gezellig dit huisdieren topic!
Heb ook een huisdier maar het is wel merk gebonden. Deze gaat er minimaal 1 keer per dag met mij op uit on-the-line!
Betreft mijn Samsung mobiel met een snoertje om hem op te laden. (Gebruik hem heel erg veel.)
Friesian, ze waren mij niet opgevallen.
Ik heb op google gekeken. De enige die ik ken is de Kardinaal Tetra. Maar ze zijn allemaal even mooi. Met plezier heb ik verschillende sites bezocht.
Zeker toevallig over de ‘Siamees’.

Groetjes,
Lynx

Idd een heel skôn (leuk) topic, Angela.

Ik zal er nog een story bij vertellen...beste Lynx en medeforummers, Angela en andere mods.
Ik trof een keer bij de visboer:D een paar jonge gasten, dame en heer. Ze hadden daags van te voren vissen gekocht. Op die dag het aquarium opgestart en de vissen er in gedaan.
Toen ik ze trof hadden ze de beessies in een plastic zak.....dood. Maanvissen e.d.
Degene die toen in de winkel stond ging ff de chef bellen in het kantoortje.
Intussen vertelde ik hen zachtjes maar duidelijk. Een aquarium moet je eerst een 3 weken laten draaien voor je er vissen indoet, voorzichtig met bevolken eerst met enkele vissen en kijken hoe het gaat waterwaardes....... Tel per volwassen vis 2 liter water per cm vis, 10 X de lengte van de volwassenen vis de lengte van het aquarium.
Een maanvis is in het begin bij de aankoop iets van een stuiver groot maar na een jaar. Deze mensen hadden een 60 liter bak dus sowieso te klein.
Waterverversing bij een dergelijke beginnersbak, elke week 10% afhevelen en verversen.
Wanneer je bijvoorbeeld clownbotia aanschaft zijn ze nog maar iets van 5 cm. Volwassen worden ze veel groter en is de bak voor de meesten te klein...kan wel 30 cm worden...200 cm bak....
Omdat ze zoveel pech hadden en de visboer bij de aanschaf niet wist/kon weten dat ze pas starten heeft hij het netjes met ze opgelost, tevreden klanten zijn o zo belangrijk...mondelinge reclame.

http://aquavisie.retry.org/Database/database.html

http://aquavisie.retry.org/Database/Vissen/Botia_macracanthus.html

Als dit geen goej verhaaltjuh is.... :P

Groetjes,
Friesian
Hoi allemaal,

Friesian. Jeetje, wat een visverhaal .

Eigenlijk heel triest dat de mensen zich niet beter hadden voorbereid voor ze maanvissen gingen aanschaffen. In deze tijd met Internet kun je zoveel informatie opdoen, dat je weet wat voor voorbereidingen je moet treffen. Wellicht ook een foutje van de verkoper? Fijn, dat jij net in de winkel was en ze kon voorlichten. Leuke sites heb je neergezet. Ik vind de Siamese Kempvis erg mooi.

Vroeger zag je vaak dat in dierenwinkels goudvissen in een ronde vissenkom werden verkocht. Ik vind dat dierenmishandeling. Hoe denken jullie hierover?

Groetjes,
Lynx

Reageer