.

Dieren liefhebbers



Toon eerste bericht

244 reacties

Daarom sproei ik ook regelmatig met mijn diy spraybar,  lees..... ik heb geen deadspots. 😉🙂

Reputatie 7
Badge +9

Bezig met onderhoud geweest met mijn Juwel Rio 180 aquarium.   

Dus ben vandaag even zoet. 🤪

Ja, die waterplantjes groeien hard! Die hebben kennelijk geen problemen met die droogte overal! 🤪

Bezig met onderhoud geweest met mijn Juwel Rio 180 aquarium.   

Dus ben vandaag even zoet. 🤪

 

Even een fotootjuh update van het forum paerdjuh. Een fotootjuh van mijn Juwel Rio 180 met JBL buitenfilter Cristalprofi 1502 en CO2 installatie.

 

Onlangs weer onderhoud gedaan, snoeibeurt, waterwissel 50% doe ik wekelijks. Planten groeien supergeweldig,  Led verlichting, Co2, voeding in de ruimste zin van het woord. 

Bo krijgt de groeten van Billy moet ik zeggen van hem. Trouwens, ik wordt elke dag door hem uitgebreid uitgelaten. (kooikerhondje, echt Nederlands ras) 

 

Reputatie 7
Badge +9

Vroeger hadden mijn broer en ik (toen we nog thuis woonden) een speciaal aquarium van 140x50x50 cm. Speciaal aquarium omdat er alleen maar Nyassa Cichliden in zaten. Zoals die op het plaatje hieronder. Dus grotere vissen. Was ook daarop ingericht. Veel rotsachtig gesteente. Weinig planten want die graven ze uit. Nyassa cichliden nemen de eitjes in de bek en ‘broeden’ ze daar uit. 
Met deze bak hebben we de jeugdprijs gewonnen in onze regio. Bijzonder was dat enkele soorten onderling soms ook wel eens paarden en je eigenlijk een nieuwe soort vis kregen. We hadden vaak jongen en die brachten we naar de ‘visboer’. Eigenlijk hadden we er toen geen erg in maar misschien waren die nieuwe soorten wel geld waard. De ‘visboer’ zag ons graag komen. 
@Friesian Zuurstoftank?🤔

 

Even een fotootjuh update van het forum paerdjuh. Een fotootjuh van mijn Juwel Rio 180 met JBL buitenfilter Cristalprofi 1502 en CO2 installatie.

 

Reputatie 7

Op de basisschool werd mijn dochter wel als ‘hoog-sensitief’ aangemerkt. Wellicht zal zij de zaken anders ziet en voelt.

@de leon en @RicoK ik kan en wil natuurlijk niet iets beoordelen, je kent de dochter als geen ander als ouders. Maar om ook een praktijkvoorbeeld te geven. In het verleden, langer geleden, ongeveer voordat de jaartelling is uitgevonden hadden we ook een labrador. De dierenarts durfde de hond een tabletje in de mond te geven. Bij een andere hond zou hij het niet gedurfd hebben. Ook al zijn en blijven het dieren er is in de praktijk veel verschil in het karakter van honden.

Reputatie 7
Badge +9

@RicoK Thx
En zonder nu psycho analytisch bezig te gaan, het kan misschien te maken hebben met dat zij niet weet / vertrouwt hoe dieren reageren. Je kunt immers niet verbaal met ze communiceren. Dus in haar optiek zijn ze misschien standaard en in principe onberekenbaar.       
Geldt voor sommige mensen trouwens ook. Die communiceren wel verbaal maar een heerschap als Poetin volgt toch hoofdzakelijk en vooral zijn eigen (hoogstwaarschijnlijk kleine) piemeltje. Wat is enger? 🤔

Reputatie 7

Prachtige foto @de leon !

Maar geloof me, het doet er niet toe of een dier wel of niet lief is. Een konijn is tenslotte ook lief, toch? Voor elk dier, groter dan een mier, heeft mijn dochter een angst. Ik (be)noem hier een mier, want werkelijk, dat is het enige dier, waar zie niet bang voor is.

Echter, zoals ik aangaf, de laatste tijd lijkt het de betere kant op te gaan wat betreft haar angst. Enkele van haar vriendinnen hebben ook honden. En daar lijkt ze inmiddels iets(jes) minder angstig voor.

Haar angst is, denken wij, ontstaan, doordat ze toen ze een paar jaar oud eeuh jong was, bijna omver werd gekegeld door de ontzettend lieve hond van onze toenmalige buren die ons als buren altijd erg enthousiast gedag kwam zeggen, zodra wij naar buiten kwamen en hij ook buiten was.

Een erg goedmoedige lobbes was het, maar erg enthousiast. Ik persoonlijk houd daar wel van. Maar waar dan de angst voor elk ander dier dan precies vandaan is gekomen is ons een raadsel.

Reputatie 7
Badge +9

@RicoK Ik denk dat Bo of een soortgelijke hond je dochter over -in ieder geval- haar hondenangst heen zou kunnen helpen, simpel omdat zij een enorm lief beest is. Bo dan, niet je dochter 😉. Het dochtertje van een vriendin van mij heeft ook hondenangst (Ze springen tegen je op en doen onverwachte dingen, daarom….). Bo was de eerste hond, die zij durfde te aaien en zelfs stukje uitlaten. Gewoon omdat het een heel rustig dier is.
En…pubers die graag een hond willen, moeten dat op contractbasis doen. Dat betekent hun gegarandeerde blijvende inbreng. Geldt voor elk dier dat ze graag willen. 
Deze foto is overigens genomen tijdens de ‘aftermath’ van de laatste storm. Wij waaiden uit onze broeken maar Bo vond de harde wind wel spannend. Neus in de wind en de luikjes toe. 
 

 

Reputatie 7

Jeetje dit topic heb ik even gemist de laatste maanden 🙄. 

Knappe foto @Scotsman. Inderdaad de camera in de iPhone 13 is subliem. Ik zelf heb dan de 13 Pro Max en het is erg fijn om daarmee te kunnen fotograferen.

Op een zilvervisje en een spin(netje) na zo nu en dan hebben wij helaas geen huisdieren. Mijn jonge puberdochter is erg bang voor los lopende dieren. Dieren op TV of achter een hek vindt ze prachtig, maar of het nu een konijn, kat of hond is, ze is er bang voor. De laatste tijd gaat dit wel ietsjes beter. En mijn vrouw heeft een allergie, maar ook die is in de loop van de jaren wel minder geworden. Zelf ben ik opgegroeid met altijd een hond of een kat of beiden om me heen. Ja, een hond zou wel erg leuk zijn. Mijn oudere puberzoon zou ook erg graag een hond willen.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi,

Wat een leuke topic!!! En die foto's, wat super schattig allemaal 😍.
Super mooi aquarium @Friesian! Vroeger (10 jaar geleden 😂) wou ik heel graag een aquarium hebben! Ondanks dat ik gek ben op dieren heb ik op dit moment helaas geen huisdieren. Wellicht in de toekomst wanneer ik meer tijd en plek heb 😄

Groetjes,

Seren

Even dit topic uit de mottenballen halen met een foto. Ben benieuwd of de huidige moderators en klanten zelf ook huisdieren hebben. Zoja, welke.

 

 

 

Even dit topic uit de mottenballen halen met een foto. Ben benieuwd of de huidige moderators zelf ook huisdieren hebben. Zoja, welke.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@de leon Ik had mijzelf vorig jaar verblijd met een 12 mini want ik dacht zo’n klein handig toestelletje dat alle technische hoogstandjes van de 12 heeft maar dan wat compacter, dat is iets voor mij. Nu bleek later dat het scherm toch wat aan de kleine kant was, mijn gezichtsvermogen wordt er tenslotte niet beter op, dus toen de 13 uitkwam dacht ik: die pakken we. Vooral ook omdat ik voor de 12 mini nog een redelijke prijs kon krijgen. Het is de beste foon die ik ooit heb bezeten. Ook heel fijn dat hij twee simkaarten kan herbergen, waaronder de fantastische eSIM van Simyo. Een aanrader dus wat mij betreft (als je het geld er voor overhebt...).

Reputatie 7
Badge +9

Inderdaad een haarscherpe crop, Scotty.

Maarre….vertel eens, de Leon mist hier het nodige, de laatste keer was je bezig met een iPhone 11 :grinning: en nu al de 13? Zou het kunnen dat je de Schotse Postcodeloterij gewonnen hebt?:sunglasses:

Ikzelf loop 3 modellen achter op je. Heb nog steeds, na alle tevredenheid de XR. En ben niet van plan een hoop geld uit te geven aan een eifoon want al veul geld uitgegeven de laatste maanden. Teveel, echt wel. En ik wil geen abonnement (+ foon) aangaan bij een provider, buiten Sim only dan.

Reputatie 7
Badge +9

Wij hebben een paar weken de poes van onze dochter te logeren en ik heb haar (poes dus) met mijn nieuwe iPhone 13 geportretteerd. Ik blijf me verbazen over de beeldkwaliteit van de 13. Dit is een vrij kleine uitsnede van de originele foto. Croppen zonder veel verlies aan scherpte kan met deze camera prima. De poes heet Ebie en is van een soort Aziatisch ras (maar niet Siamees), zo heb ik me laten vertellen.

 

 

HaiHo luitjes.

Omdat we hier bezig zijn met de voorbereidingen voor de vervanging van de vloeren in de keuken en woonkamer even een impressie van de waterwissel van de 180 liter bak. De sumatraantjes zitten inmiddels in de opvang, 112 liter. 👍

 

 

 

Zo, wat kijk je nou, zit hier als een koning op mijn kerstkleed.:joy:

Jij ook fijne feestdagen Tessanne. 👍🍾

Reputatie 7
Badge +6

Hahahaa, lekker relaxen! ;)   Fijne feestdagen Friesian! :santa:

Ik heb groot onderhoud gedaan aan het aquarium. Werk is klaar, dussssss........... 

 

:stuck_out_tongue:

Reputatie 7
Badge +9

Ja, met onbalans gaat het inderdaad snel met veel vis mis.

Reageer