.

Deel hier je favoriete recept


Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Hey allemaal,

Eten is heeeurlijk! Heb jij laatst nog een heel lekkere nieuwe schotel gemaakt of een overheerlijk recept ontdekt die je met ons wil delen? Laat het hier achter.

Ik ben zelf niet zo'n koker, dus de wereldgerechten rijzen de pan uit bij mij thuis. Maar ik ben niet te beroerd om wat van jullie te leren.

Wat is nou echt een aanrader?

81 reacties

Badge +7
Oooh tof! Dit is wel een leuk topic voor als ik weer eens Koos Inspiratieloos ben met eten :D

Ik heb laatst weer eens courgette lasagna gemaakt. Hiervoor heb je nodig:
- 2 courgettes
- een groot pakje Frito tomatensaus
- een potje rode pesto
- paprika
- geraspte kaas

Je begint met het maken van de courgette-lasagna plakjes. Dit doe je door met een kaasschaaf lange plakjes te maken.

Vervolgens doe je een laag tomatensaus in een ovenschaal. Hier doe je een laag courgette overheen. Deze smeer je in met rode pesto. Vervolgens doe je een laagje met stukjes paprika en daarna weer een laag met tomatensaus. Daar gaat een laag geraspte kaas overheen. Vervolgens weer een laag courgette, rode pesto en ga zo maar door.

En natuurlijk eindig je weer met de tomatensaus en een goede laag kaas. Dan nog 30-45 minuten in de oven en dan is het klaar 😃
Reputatie 7
Badge +9

Dus nu een mager receptje graag!



Deze zus?

du Pain rôti met kamillethee.

Benodigdheden:

- zakkie kamillethee merk maakt niet uit, zelfgeplukt mag ook
- 0,5 l ongekookt water
- waterkokurd
- snee wit brood
- broodroosturd

Kook het water in de waterkoker en laat even afkoelen.
Schenk dit in een ruim glas.
Hang de kamille erin maar niet langer dan 10 minuten.
Frot intussen de witte snee brood in de broodrooster en laat minimaal 2 minuten roosteren.
Af laten koelen.
Drapeer alles leuk op een groot bord met een takje peterselie.
Smullen maar! 😛
Reputatie 6
Badge +7
Wóóóó, een recepten-topic!