.

Vraag

Bo.....dat zit namelijk zo


Reputatie 7
Badge +9

Beste mensen,

Even voorstellen. Dit is Bo, een leuke Bulgaarse griet. Via internet dating ontmoet. Was toe aan een nieuwe vriendin. :wink::sunglasses:

Maar even serieus. Het verhaal is een stuk ernstiger. Bo is 2 ½ jaar en heeft vrijwel haar hele leven in Bulgarije geleefd. Voor wie niet zo op de hoogte is, Bulgarije, Roemenië en dat soort landen zijn bepaald geen hondvriendelijke landen. Honden worden behandeld als oud vuil, worden ook gevangen en afgevoerd naar dodingscentra.
Bo is aangetroffen als straathond met wat oudere pups, bedelend bij een restaurant. Van haar wedervaren is niet veel bekend. Who cares daar :rolling_eyes: . Er zijn twee vrijwel zekere scenario's. Of ze is op straat gezet met pups en al. Dat gebeurt daar nog wel eens. Hond is niet meer gewenst (vanwege bijvoorbeeld pups) dus dan flikker je ze maar met zijn allen de straat op. :rage: Of Bo was al langer straathond, is bezwangerd en heeft haar pups op ‘straat’ gekregen.

Bo (met pups) is van de straat gered door een Bulgaars ‘rescue team’. Zo'n team wordt gesubsidieerd door een Nederlandse hulporganisatie die honden uit dat soort landen naar hier haalt ter adoptie.

Bo is daar nog gechipt, gevaccineerd en gesteriliseerd (hetgeen bekostigd wordt vanuit de Nederlandse hulporganisatie). Maar ja, daarna gaat het weer op de Bulgaarse methode. Hond nog niet goed genezen, al snel op transport gezet in een hondenwagen naar Nederland. 24 uur. En zo kwam ze 5 weken geleden in Nederland aan. Het mag duidelijk zijn dat dit getraumatiseerde honden zijn. Geen liefderijk in het veilig Nederland opgroeiende hond. Wel veel ellende. De verhalen zijn schrijnend om te lezen voor echte dierenvrienden. Heel triest. 
Wij hebben haar opgehaald bij de Nederlandse opvang ( https://www.soshelpingdogs.com/ ). Zij is nu 3 weken hier in huis en nog aan het genezen van haar sterilisatie, m.b.v. antibiotica. 

Bo is middelgrote hond. Zij is een ‘bouwpakket’ :smile: . Zit van alles in. Teckel, Jack Russell, snufje Kooiker en wie weet wat allemaal nog meer. Het is een machtig mooi dier met een prachtig karakter. Eentje waar nog menig verwende in Nederland (niet) opgevoede hond een flinke punt aan kan zuigen.
Ze is slim en goed leerbaar.

Maar ze heeft trauma's. En is dus even gereserveerd naar mensen toe. Je weet namelijk totaal niet wat je aan ze hebt. Krijg je een aai of een trap. En met andere straathonden was het overleven en mee leven op straat. Voedsel zoeken priority nummer 1, 2 en 3.

Onze vertrouwensband is goed. Zij vertrouwt mij helemaal. Het is een heerlijke griet met een naar verleden. Maar ze heeft het goed nu. Eindelijk een eigen slaapplek, geen zorgen om voedsel vinden enz. enz.

Mijn pleidooi. Het is natuurlijk ontzettend fijn om een pup / hond hier te kopen in Nederland. Alles heppie de peppie. Wil je de uitdaging aan, kijk dan eens of je een hond kunt adopteren via een van de hulporganisaties (geen broodfokkers) in Nederland. De Leon wilde het per se zo doen. Het geeft je een goed gevoel. Ik spreek uit ervaring.

Bo nog in de opvang, met trauma’s. 😕
En dit is nu dus mijn eigen veilige plek na 2 ½ jaar.

 


25 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Wat een lief hondje! Heel tof dat je dit doet ❤ Het is dat ik geen tijd heb voor de opvoeding en verzorging van een hond, anders had ik er zo eentje geadopteerd 😇

Reputatie 7
Badge +9

Zo hey, het is hier wel op stervens na dood zeg. Dan maar weer even een foto van Bo :thinking:

Met Bo gaat het heel goed. Zij is een deksels leuke en intelligente hond. 100.000 Keer per dag achter een balletje aan rennen vindt zij niks, zij is meer van het betere speur- en snuffelwerk.

Is hier eigenlijk een huisdierentopic? Ik ben wel benieuwd naar wat men zoal in huis heeft.
Hond, kat, parkiet, hoofdluis….laat maar weten.

Bo luistert naar commando “Blijf”

 

Reputatie 7

@de leon Ik had je post volledig gemist 😳. Wat een mooi verhaal! 
Helaas, omdat je voor een hond moet kunnen zorgen, zal dit in ons huishouden i.v.m. werk lastig zijn. Tevens hebben we enkele allergie-gevallen, maar er zijn ook anti-allergene honden rassen. 
 

De huisdieren die wij hebben, zijn zo nu en dan zo’n viezig zilvervisje.

Reputatie 5
Badge +2

Hi De Leon,

Wat prachtig om te zien en te lezen! Wat een schatje is Bo :) We bespreken op dit forum voornamelijk Simyo gerelateerde zaken en beantwoorden de vragen van onze klanten. Een huisdierentopic hebben wij dus niet, maar het was een genot om dit bericht over lieve Bo te lezen hoor!

Groetjes,

Veerle

Soms gebeurt het weleens dat ik op het forum kom. Hou dur niet van om heel vaak actief te zijn......😡😁

Uhhh, @Veerle uhhhh..een kleine greep uit de en.zie.koop.ie.die..😉😎🙂

https://forum.simyo.nl/gewoon-gezellig-134/dieren-liefhebbers-29632

@de Leon - Billy zegt : Hoi Bo.

Prachtige hond, kijkt al net zo ondeugend als Billy die mij elke dag uitlaat.😎😉

 

Reputatie 7
Badge +9

We bespreken op dit forum voornamelijk Simyo gerelateerde zaken en beantwoorden de vragen van onze klanten. Een huisdierentopic hebben wij dus niet

@Veerle, ze zijn bij de rondleiding vergeten het bestaan van het “Gewoon gezellig”-forumgedeelte te vermelden, waar deze post overigens ook in staat?!

Reputatie 5
Badge +2

@Groentjuh Nadat ik het typte, besefte ik dat dat het was haha! Dankjewel :) Ik ben nog een groentjuh :P

Reputatie 7
Badge +9

@RicoK@Veerle Thanks.

@FriesianIk kan de snuf en snuit wel overbrengen aan Bo van Billy the kid maar Bo is erg bezet en van de wisselende contacten met verschillende honden uit de buurt. Er wordt veel gerollebold. Ze heeft een heel groot hart. Voor vele mensen en honden. Maar als ze ze niet moet, dan moet ze ze niet…..dan kunnen ze op de kop gaan staan, ze komt niet naar ze toe. 

Na het rollebollen en snuffelen, heel veel snuffelen (ze denkt dat ze speurhond is bij de politie) is het slapen, heel veel slapen. Bij de voerbak in de keuken in de buurt is o.a. een favo plek. En dus bij haar eigen rekjesgeval (3 etages alleen maar dog chow) in de buurt. :thinking::yum::grin: . Je weet maar nooit of er wat te snaaien valt. Heel belangrijk is dat in een hondenleven.

 

Reputatie 7
Badge +9

Omdat het in deze categorie op stervens na zo dood is als een pier maar weer even een herfstfoto van de hond. Uiteraard gemaakt met de iPhone en een hond die niet stil wilde blijven staan maar liever door het gevallen gebladerte wilde struinen. Dus met recht een snapshot. Ietsje ‘gecropt’. 
 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @de leon,

 

Wat een mooie foto 😍! Wat voor iPhone gebruik je voor de foto's? Ik vind het een schitterende foto. 

 

Groetjes,

 

Nihad

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @de leon,

 

Wat een mooie foto 😍! Wat voor iPhone gebruik je voor de foto's? Ik vind het een schitterende foto. 

 

Groetjes,

 

Nihad

Oh….een ‘gewone’ iPhone XR. 😉. Maar….je kunt nog zo’n duur (foto)toestel hebben, het is het oog erachter dat het doet. Deze foto is toevallig gelukt omdat de hond net goed stil stond. Dieren zijn ‘lastig’ om te fotograferen. Die poseren niet. Of het moeten van die gelikte, onnatuurlijk opgepimpte wedstrijdpoedels e.d. zijn. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Uhm….dit promofilmpje heb ik gemaakt voor de organisatie via welke ik Bo heb geadopteerd. De situatie voor zwerfhonden in Bulgarije is schrijnend. En dat laatste is heel zacht uitgedrukt. De beelden zijn authentiek, van de organisatie. Bo is aan het einde even te zien toen ze net van de straat was geplukt. Weggehaald bij haar pups, getraumatiseerd en verwaarloosd. Maar nu is ze okay. 👍🏻 

’Die ene geredde hond zal de wereld niet veranderen maar de wereld zal wel veranderen voor die ene geredde hond’

Het YouTube kanaal (net in de lucht):

https://www.youtube.com/channel/UC3tQpEPQ0xRT9hHCOkaicfw

Het promofilmpje.:

 

Reputatie 7

Indrukwekkend en mooi filmpje @de leon 

Reputatie 7
Badge +9

Indrukwekkend filmpje @de leon 

Thanks @RicoK, dat is ook de bedoeling. En dan heb ik heel schrijnende beelden weggelaten. Mensen hebben geen er geen weet van wat men daar allemaal voor wreeds uitspookt met honden. En niet alleen daar. Heel onthutsend. Helaas zijn er de nodige mensen die dat predikaat niet verdienen, niet naar dieren toe maar ook niet naar hun medemensen……

Bij het lezen van je verhaal @de leon huilt mijn hart als oud agrariër. Ik kan er met mijn verstand niet bij hoe wreed mensen kunnen zijn maar gelukkig zijn er ook mensen zoals jij, zoals ik, die begaan zijn met het lot van die dieren en ze een goede thuis bieden, een maatje waarop ze kunnen vertrouwen! Indrukwekkend filmpje met een leuk muziekje.idd.

Reputatie 7
Badge +9

Thanks @Friesian, overigens staat op dat YouTube kanaal ook een adoptiefilmpje van Bo waarin ik maar een bijrolletje heb en Bo uiteraard de hoofdrol. Uiteraard….Film is inmiddels een blockbuster en draait in alle bioscopen. Ondanks Covid volle zalen. 😉😁

Reputatie 7
Badge +9

Van de week was ik met Bo weer bij vrienden en hun hond. Bo en hun hond zijn vanaf het begin dikke vriendinnen. Dus de hele middag gaat het zoals in onderstaand filmpje. Afgewisseld met achter elkaar aan rennen. Die twee zijn gek op elkaar….zouden ze in de wereld ook eens wat vaker moeten zijn / doen. 🤔👍🏻😉😁

 

 

Reputatie 7
Badge +9

 

Reputatie 7
Badge +5

Wat een schatjes zeg @de leon 😍. Zooo lief!! 

Reputatie 7

@de leon wat een heerlijk filmpje 🥰

Reputatie 7
Badge +9

Op het gevaar af dat dit een one dog show wordt…😉. 
Bo, chillend op een favoriete plek onder de tafel, kreeg een cadeau maar veel belangstelling had ze er niet voor…🙄
 


 

 

Reputatie 7
Badge +9

Tijd voor een foto van de hond. 😉. Elke rechtgeaarde hondenbaas heeft er enkele tienduizenden op zijn foon staan. 
 

 

Reputatie 7
Badge +5

Aah @de leon, wat een cutie zeg! 😍

Reputatie 7
Badge +9

Aah @de leon, wat een cutie zeg! 😍

Ik zal het doorgeven aan haar. 😃 Ze weet het zelf ook. En die oogjes……levensgevaarlijk, ze doen je willoos maken en als was smelten. Er is bijna geen verzet mogelijk. Een blinddoek schijnt te helpen. 😂

Reputatie 7
Badge +5

Aah @de leon, wat een cutie zeg! 😍

Ik zal het doorgeven aan haar. 😃 Ze weet het zelf ook. En die oogjes……levensgevaarlijk, ze doen je willoos maken en als was smelten. Er is bijna geen verzet mogelijk. Een blinddoek schijnt te helpen. 😂

Hahah! Ja die oogjes zijn echt enorm lief 😍. 

Reageer