.

Ben d'r weer eens ingetrapt hoor.

  • 30 November 2020
  • 53 reacties
  • 618 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Hallo Simyoten, ik kreeg onlangs een paar keer via de mail berichtjes dat ik een probleem heb opgelost op het forum. Oude topics zijn het, volgens mij heb ik hier namelijk al 180 jaar niets meer opgelost. :thinking: 
Anyway, dacht ga er dan toch maar eens even kijken. Weer eens behoorlijk forummoe de afgelopen maanden.

O ja, ben er weer eens ingetrapt, in een aanbiedinkje van Simyo. :thinking: Daar ging het om. Ik heb mijn databundel opgehoogd van 6 naar 15 Giegels. God / Buddha mag weten waarom. Ik gebruikte van die 6 al amper wat. :thinking::sweat_smile: . Ik denk dat het de hebberigheid in de mens is. Ja, dat moet het zijn. :laughing:

 


53 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Ik ben wel erg fan van m'n AW3 hoor! Eind vorig jaar gekocht bij MediaMarkt voor een zacht prijsje en ook al gebruik ik hem vooral om te zien hoe laat het is en om te pinnen, ik zweer erbij! En laat dat vaccin maar komen hoor, ik ben niet bang voor naalden. Geef nu al een paar maanden plasma omdat ik in november al corona heb gehad, maar zodra ik aan de beurt ben mogen ze mij gelijk prikken. Kan ik in ieder geval weer op vakantie naar de andere kant van de wereld zonder gedoe 😁

Reputatie 7
Badge +9

Dus mensen ga een spuitje halen, als het tijd voor je prikje is. Spuitjes doen geen pijn en zijn niet om bang voor te zijn. Enne...je hoeft ook niet bang te zijn voor wat het op de lange duur met je doet. Zeker niet als je van de sigaretjes bent, of van de mooi gekleurde pilletjes, of nogal van de alcohol bent en / of houdt van ‘poedersuiker’ snuiven op zijn tijd enz…..….

En niet te vergeten natuurlijk…..de ‘feest’ballonnetjes. 

Reputatie 7
Badge +9

Yep….van 15 Gieg naar 20 Gieg ‘Zum selben Preis’. Net aangepast, gaat morgen in…1 april…geen grap…of 🤔….

Geldt voor iedereen. Het wachten is op eens een keer een extra voordeeltje voor al het oude ‘meubilair’ hier. 😉

Overigens net even de internet snelheid getest met de Speedtest.net app. Rond de 200 MB down en rond de 15-20 up. Netjes wel. Een testje ‘kost’ je wel ongeveer 500 MB. Gemeten met de prima data verbruiks apps ‘DataMan’ en ‘My Data Mgr’. Beiden dus aardig accuraat en realtime verbruikscijfers. 

Reputatie 7

@de leon Ik heb ook al weer een tijdje de 20 GB bundel. Is wel overkill voor mij, maar wel fijn om een buffer te hebben, omdat ik alles stream onderweg in de auto, zoals Spotify en TuneIn Radio.

Maar, weet je wel zeker dat een Speedtest 500 MB kost? Ik weet nog goed, dat ik, destijds toen we naar 4G over gingen, er door Alex op was gewezen dat zo'n Speedtest wel 50 MB kost(te) per keer.

Reputatie 7
Badge +9

@de leon Ik heb ook al weer een tijdje de 20 GB bundel. Is wel overkill voor mij, maar wel fijn om een buffer te hebben, omdat ik alles stream onderweg in de auto, zoals Spotify en TuneIn Radio.

Maar, weet je wel zeker dat een Speedtest 500 MB kost? Ik weet nog goed, dat ik, destijds toen we naar 4G over gingen, er door Alex op was gewezen dat zo'n Speedtest wel 50 MB kost(te) per keer.

Hoe hoger de snelheid hoe meer een speedtest kost. Als je 250 mbit per seconde bereikt, dan verbruik je 31,25 MB per seconde. Zo'n speedtest houdt de maximale snelheid een aantal seconde aan om te bepalen dat het daadwerkelijk de maximale snelheid is. 500 MB is zo'n 16 seconde maximale snelheid; dat klinkt niet onredelijk!

Reputatie 7
Badge +9

@RicoK Beide apps gaven na de test een verbruik aan van ongeveer 500 MB. Simyo zelf een verbruik van 328 MB op die dag.  Dus best een beetje vreemd. 
Enne 20 GB is inderdaad een overkill. Ik gebruik dat bij lange na niet. Maar als 20 Gieg net zoveel kost als 15 Gieg….

Ik zag trouwens dat Simyo inmiddels ook de iPhone 11 en 12 aanbieden in abonnement. Wat vind jij ervan? Ik kocht mijn iPhones altijd los icm een Sim only abo. Ik begrijp dat de batterij van de 11 het langer volhoudt dan die van de 12. Met de 13 blijk je best lang bedrijfsduur met de batterij te hebben maar ik vind het een hoop geld, die 13. Ik koop om de 3-4 jaar een nieuwe iPhone. Met de XR nog steeds tevreden. 

Reputatie 7
Badge +9

@Groentjuh  thanks voor de uitleg.

Reputatie 7

@de leon Wat ik er van vind? Waarvan? Dat Simyo de 11 en 12 in de shop verkoopt? Of welke van de twee je zou moeten aanschaffen?

De Simyo shop heb ik mijn bedenkingen bij. Ik ben bang dat deze Shop-v2 ook, net als v1, een niet zo lang leven zal gaan krijgen….

Ik had mij, vanwege een financiële meevaller, vorig jaar december een 13 Pro Max kado kunnen doen. En dat is wel een beest van een telefoon. Letterlijk en figuurlijk. Groot, mooi scherm, erg lange accuduur en een prachtige camera. Alleen Simyo gaat niet mee met de technologische ontwikkelingen, want zij bieden nog altijd geen 5G aan 😂.

Maar terug komende op de 11 en/of de 12 of 13. Als de mogelijkheid er is, zou ik wel voor een meest recent model gaan, want en voorzien van het huidige uiterlijk en voorzien van de voorlaatste generatie specs, waardoor deze mogelijk nog weer een jaartje langer dan de 11 zal gaan worden voorzien van updates.

Reputatie 7
Badge +9

@RicoK Dank voor je advies. Ik bedoelde idd welke van de twee? En nee, denk niet dat dat via de Simyo shop gaat gebeuren. Ik las de topic.🤔

Mijn buuv heeft ook de 13 pro Max. En ze is er heel tevreden over, vooral de accuduur. En je kunt beter vragen wat ze er niet op / mee doet. 

Uhm….de 4G snelheden zijn voor mij snel genoeg. 5G leidt mogelijk tot meer dataverbruik omdat je neigt om meer te doen met je foon, streamingsgewijs gezien.
Ik las dat jij gebruik maakt van TuneIn Radio in de auto. Zie jij op het scherm (neem aan dat je dat hebt) het huidige nummer en tegen het einde het volgende nummer? Ik vraag het hierom. Ikzelf gebruik TuneIn radio op mijn verschillende Nest hubs (gekoppeld aan Google audio boxjes = muziek door het hele huis). Sinds een maand laat hij op de schermpjes alleen nog maar het nummer zien dat speelde toen je hem aanzette maar blijft daar vervolgens op ‘hangen’. Hoorde dat ook van andere Nest hub bezitters. Het is geen radiozender dingetje. Maar lijkt een TuneIn Radio probleem te zijn. Die geven dat niet (meer) door. Onoverkomelijk? Nee. Jammer? Ja. Het is niet 100 % zeker of het een TuneIn probleem is. Kan ook nog aan Google Home liggen, via welke de dienst loopt.
Misschien komt het doordat ik TuneIn free gebruik. Zou raar zijn want het heeft meer dan een jaar gewoon gewerkt. TuneIn is moeilijk benaderbaar om na te vragen,

Overigens ik heb ook Spotify maar dan een abo. Daar speelt dit probleem niet en krijg je netjes de nummers met bijbehorende plaatje wèl steeds in beeld. 

 

Reputatie 7

@de leon Ja, ik gebruik TuneIn in de auto via CarPlay. Inmiddels ben ik er zo verwend eeuh gewend aan geraakt, dat ik de analoge FM echt niet meer vind klinken.

ik luister voornamelijk naar Radio538. De ene keer laat TuneIn wel het nummer zien, een andere keer weer niet. Ik wijt dat niet aan TuneIn, maar aan Radio538. Maar misschien is het toch wel TuneIn die dat te verwijten valt.

ik zie dat jij Sky Radio luistert. Ik zal het eens gaan checken in de auto of ik daar dan wel (en hoe vaak) de nummers die worden gedraaid ga zien.

Wat betreft 5G, daar had ik ook een emoji achter gezet. Nee, volgens mij heeft 5G, althans niet voor mij, geen toegevoegde waarde, maar de 13 Pro Max kan het wel aan 😉.

Zou btw 5G overal net zo goed inmiddels al uitgerold zijn als 4G?

Reputatie 7
Badge +9

@RicoK eigenlijk luister ik naar verschillende zenders. Ook Radio 538 een keer uitgeprobeerd en ook daar blijft ‘ie ‘hangen’ op het eerste nummer. Nogmaals, heb nog geen idee hoe tuneIn te benaderen om eens na te vragen. 
 

Overigens zit de aankoop van een nieuwe iPhone er op dit moment sowieso even niet in, gezien de situatie momenteel. 

Reputatie 7

@de leon Als je gebruik maakt van Facebook dan kun je erg eenvoudig via Facebook Messenger in contact komen met bijvoorbeeld TuneIn.

Ik ben tamelijk actief op FB. Niet met het posten van foto’s en andere prive gerelateerde zaken, maar ik zit wel in heel veel nationale en internationale gebruikersgroepen en geef daar mijn mening en/of bied ik ondersteuning.

En zo heb ik in het recente verleden contact gehad met DHL, mijn bank, Ziggo etc etc en ook TuneIn.

Reputatie 7
Badge +9

Thanks @RicoK voor de tip. 👍🏻Ik heb idd een Fakebook account om, net als jij, in gebruikersgroepen mijn mening / inbreng rondom een thema enz. te kunnen geven. En idd niet om je privéleven te delen of -laat staan- dat van anderen te volgen. Geen tijd voor, geen zin in en geen interesse aan. 

Ik wil even e.e.a. uitsluiten. Aan de zenders ligt het niet in ieder geval. Het probleem doet zich bij elke zender namelijk voor. Dus het moet een TuneIn dingetje zijn. Of de Google assistent maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk. 

Reputatie 7

@de leon Ik ben zojuist thuis gekomen van een uur heen en een uur terug in de auto. Omdat ik met de familie in de auto zat, zette ik Sky Radio op, maar ook bij mij via CarPlay werden geen nummers getoond. Alleen de naam van het radio station werd getoond.

Als ik er van de week aan denk, zal ik er ook eens een berichtje aan TuneIn aan gaan wijden.

Reputatie 7
Badge +9

Thanks @RicoK voor je test. Heb inmiddels antwoord van TuneIn (ze reageren snel)

”Hello there, Thank you for contacting us regarding this problem. This is a known issue that our Developers are aware of. We're working to resolve the problem and hope to have it fixed in an upcoming release. I apologize for the inconvenience and we appreciate your support of TuneIn!”

Reputatie 7

Wow, @de leon , wat een team zijn we! Top dat het dan nu duidelijk is.

Reputatie 7
Badge +9

@RicoK Aangezien de ‘known issue’ al een kleine maand speelt, hoop ik dat de ‘developers’ heel quicky de boel ‘resolven’. We zullen het dus allemaal moeten gaan zien. 🤔

Vreugde in het leven verpestend is het probleem niet maar ik vind de service wel handig. Sommige radiozenders laten tegen het einde van een nummer zelfs al het volgende nummer zien.  
En bij een onbekend mooi nummer hoef je Shazam er niet bij te pakken. Overigens wel een goede en handige app. 👍🏻

 

Reputatie 7
Badge +9

Wow, @de leon , wat een team zijn we! Top dat het dan nu duidelijk is.

Overigens ontving ik via de mail (had ze ook gemaild) volgende antwoord (en ben dus nu benieuwd wanneer e.e.a. weer naar behoren werkt) :

“Hallo,

Bedankt dat je ons terug hebt geschreven.

Onze excuses voor het ongemak.

We willen je graag laten weten dat dit een bekend probleem is. We onderzoeken dit probleem momenteel en hopen het zo snel mogelijk op te lossen. Wij vragen alsjeblieft nog wat van je geduld terwijl we hier intern aan werken.

We stellen je begrip en medewerking in deze kwestie op prijs. 

Beste wensen, 
Zainab Mohammed 

TuneIn”

 

Reputatie 7

@de leon Toen mijn TuneIn gister avond of vanmorgen, dat weet ik niet meer, in de auto startte op Sky Radio werd daar wel een nummer getoond dat werd afgespeeld. Even Switchen tussen Radio538 en weer terug naar Sky Radio was dit weer verdwenen….

Reputatie 7
Badge +9

@RicoK Ja, als je de device start zie je inderdaad de info van het dan spelende nummer. Vervolgens blijft ‘ie daar op staan. Zit je de hele dag tegen die info aan te kijken. 🙄

Maar TuneIn is duidelijk van de leg. Ze zijn ermee ‘bezig’. Ik wil het zien. Het probleem speelt zeker al een kleine maand. Dus chop chop gaat het niet.  

Reputatie 7

@de leon Vanmorgen zag ik weer op geen enkel station het nummer dat werd afgespeeld.

Niet dat ik het heel erg mis, omdat ik in de auto toch mijn aandacht bij de weg moet houden 🙄, maar ik ben er door jou wel door getriggerd en het zou fijn zijn als TuneIn hier snel werk van gaat maken.

Reputatie 7
Badge +9

@RicoK In huis op de schermpjes ‘mis’ ik het wel. Want handig…..Maar er zijn ergere dingen. In de auto zou ik me er ook minder op letten. In huis lig ik ook niet de hele dag op die schermpjes te loeren.  

Wij zijn wel uit hetzelfde hout gesneden….als een feature er is, mot het wel werken. Of dat nou Wifi what’s me Call it 😂 Is of dit. 
Bij TuneIn zijn ze ermee bezig🤔, de zaak lijkt nog meer van de leg. 😁. Afwachten. Ik wil je overigens niet triggeren, één persoon rijp voor een mental institution lijkt me al meer dan genoeg. 😁

Reputatie 7
Badge +9

@RicoK Even een ‘update’ (nou ja…update🙄). Ik heb onlangs weer eens een e-mailtje  gestuurd naar TuneIn support. Of er al schot in de zaak zit. Probleem speelt al zeker 3 maanden, zo niet langer. Allereerst….ze reageren vrij vlot. Voor de rest schiet het niet op. Ze snappen het maar kunnen niet sneller dan snel. Zijn ermee bezig. 
To be continued…….

Reputatie 7
Badge +9

Hey @RicoK Hallelujah PTL, zingt Jubilate en Houzee! Het TuneIn probleem lijkt / schijnt / blijkt opgelost te zijn. Op mijn hubs zie ik nu weer het (volgende) nummer en bijbehorend albumplaatje. Het leven heeft inenen weer zin. De zon is weer gaan schijnen. 👍🏻😁
Kijk maar even of dat in je auto nou ook zo is. Uiteraard zijn / blijven er radiozenders die die feature niet hebben. Maar dat wist je al. 

Reageer