.

Andere activiteiten door corona maatregelen?

  • 3 June 2020
  • 2 reacties
  • 196 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik zie bij mij in de regio weer meer mensen buiten activiteiten ontplooien zoals bijvoorbeeld skeeleren. Gisteren voor het eerst in jaren weer een stukje gedaan. 

Heb je ook sinds de corona maatregelen actief beweging gezocht, bijvoorbeeld nu de sportschool heel lang gesloten was?

 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Met de mooie fietspaden in de duinen, heb ik de meeste gemiste zwemactiviteiten opgevangen door rondjes te fietsen en ook veel wandelen. Dat was dan ook een beetje te zien in de raad het plaatje. De foto's vanuit Katwijk aan zee en de veerboot bij Hoek van Holland kwamen daar uit voort.

Dat is overigens wel het maximale wat de combinatie van mijn fiets en mij willen. Het zijn ritjes van 36 tot 50 kilometer, die zo'n 2 tot 2,5 uur duren. Dat zijn dus geen monsterlijke gemiddelde snelheden. Maar ja. Tig jaar een oude goedkope mountainbike gaat natuurlijk nooit goede racefiets worden. Zo kan ik never nooit echt snel fietsen, want daar is de ratio van tanden voor en achter niet echt geschikt voor. (Duin af, wind mee en voluit trappen = ~48km/u aldus het GPS horloge; Zonder al die hulp is ~40km/u toch echt de max) Ook de houding is niet geheel goed, waardoor bijvoorbeeld een fietsershand op de loer ligt bij langere ritten.

Daarnaast is wandelen ook nog een activiteit die veel gedaan wordt. Kan zomaar 15 kilometertje verder zijn, maar dat zijn de uitzonderingen. Meestal 4 tot 7,5 km (rond de 6km/u) is wel leuk als avondwandelingetje na 8 uur op het thuiskantoor te hebben gezeten.

Het weer was overigens ook voor dit alles natuurlijk prachtig! Inmiddels is het zwembad wel weer open, dus kan ik mijn gebruikelijk baantjes in 1 uurtje zwemmen proppen. Dat is best intensief, want normaal neem ik net iets meer tijd dan 1 uur.

Hopelijk kan alles op termijn weer ongeveer hetzelfde worden als het was. Dan heb ik hopelijk ook weer mensen zwemmen, waar ik mij aan op kan trekken of gewoon lekker treintje mee kan zwemmen!

Aanvulling: De eerste kilometers zwemmen heb ik overigens inmiddels weer ingelopen. Op dit tempo nog 18 weken en dan lig ik weer op schema! Volgens de optische variant van de "raad het plaatje”-meter was het wel een intensive zwemsessie. Qua statistieken moet er nog ruimte zijn voor nog meer meter, maar dat is ook afhankelijk van de andere zwemmers in de baan… Ik denk wel dat 3,5 km in 1 uur de realistische max is voor nu.

Reputatie 7

Nee, meer beweging staat nog altijd op mijn to-do-list. In wezen ben ik een ‘biker’, mountainbike en racefiets, maar om de een of andere reden heb ik al weer een jaar of twee of langer misschien deze fietsen niet meer echt aangeraakt. Ook ben ik een squasher en was ik wekelijks minimaal 2x een 1,5 uur op de baan te vinden, maar een schouderblessure in december vorig jaar gooide roet in het eten. Op zich ben ik daar nu wel weer redelijk van hersteld, want ja, rust he, maar de banen zijn (nog) niet open om het weer te gaan proberen. Dus, waarom dan nu niet gewoon weer het fietsen oppakken?!? Tsja, die onbekende een of andere reden weerhoudt mij er nog steeds van. Ik weet het niet. Wél sprak ik van de week een oude MTB-maat en de plannen zijn gesmeed om het biken weer op te gaan pakken.

Vooralsnog en voorlopig heb ik last van enkele Corona-kilo's……..

Edit: jaaren geleden heb ik ook een poosje geskeelerd. Leuk! Maar de sensatie in de vorm van bijvoorbeeld snelheid mis ik. Of het lag aan mijn (gebrekkige) kunsten…..

Reageer