.

Zeer ontevreden hoge kosten boven bundel. Hoe kan dit?

  • 30 March 2022
  • 3 reacties
  • 52 Bekeken

Ik ben ZEER, nogmaals ZEER ontevreden over Simyo. Ik ben €270!!! boven mijn bundel????? Waarom komt er geen melding en waarom kan je niet instellen dat je niet over je bundel heen kan! Ik ben echt heel erg boos en ga meteen bij Simyo weg. 

Seren 2 jaar geleden

Hi @Korall Koornstra,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je schrikt van zo'n hoge rekening. 

Zoals @RicoK en @Napoleon aangeven sturen wij altijd waarschuwing sms'jes bij 80% en 100% verbruik van de bundel. Het is natuurlijk erg belangrijk dat je hier alert op bent om hoge kosten te voorkomen. Heb je deze sms'jes gezien? Ook blokkeren wij de simkaart zodra je een bepaald limiet hebt bereikt. Daarnaast hebben wij inderdaad geen dataplafond en deze gaat er in de nabije toekomst ook niet komen helaas. 

Ik wil graag met je meekijken voor een gepaste oplossing. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met jouw gegevens? Wellicht kan ik even kijken of ik een eventuele tegemoetkomingen voor je kan regelen.

Tot slot wil ik je graag verwijzen naar deze blog post: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel. Hier kun je alles lezen over je data verbruik. 

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Seren

 

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Helemaal mee eens als dat zo is. Ik ontvang zelf altijd een melding als 80% van de bundel op is. 

Reputatie 7

@Korall Koornstra Dit is een erg vervelende situatie.

Het instellen van een datalimiet is bij Simyo niet mogelijk. Wel kun je op een Android-telefoon, met een app of vanuit Android zelf, dat weet ik niet zeker, want ik maak gebruik van een telefoon van het stukje fruit, een limiet instellen.

Ook, zoals door @Napoleon aangehaald, stuurt Simyo een waarschuwingssms. Dit wordt twee keer gedaan, bij 80% en 100%. Het is dan aan de gebruiker zelf hoe hiermee om te gaan door of extra MB's bij te kopen of de verbinding uit te schakelen en alleen gebruik te maken van WiFi.

Ik kan me voorstellen dat je boos bent. Echter, wel heb je hier natuurlijk voor getekend.

Het staat je vrij om over te stappen.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Korall Koornstra,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je schrikt van zo'n hoge rekening. 

Zoals @RicoK en @Napoleon aangeven sturen wij altijd waarschuwing sms'jes bij 80% en 100% verbruik van de bundel. Het is natuurlijk erg belangrijk dat je hier alert op bent om hoge kosten te voorkomen. Heb je deze sms'jes gezien? Ook blokkeren wij de simkaart zodra je een bepaald limiet hebt bereikt. Daarnaast hebben wij inderdaad geen dataplafond en deze gaat er in de nabije toekomst ook niet komen helaas. 

Ik wil graag met je meekijken voor een gepaste oplossing. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met jouw gegevens? Wellicht kan ik even kijken of ik een eventuele tegemoetkomingen voor je kan regelen.

Tot slot wil ik je graag verwijzen naar deze blog post: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel. Hier kun je alles lezen over je data verbruik. 

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Seren

 

Reageer