.

Beantwoord

Zeer hoge buiten bundel kosten. Wat kan ik doen?

  • 19 June 2022
  • 5 reacties
  • 778 Bekeken

Ik heb een 6GB databundel en heb een gemiddeld verbruik van 400MB. Gisteren ontving ik opeens een SMS dat ik op 80% zat en vrijwel direct daarna een SMS dat de 6GB op waren. Vervolgens een mail dat mijn nummer geblokkeerd is en dat er een openstaande bedrag van minimaal € 100,- was. Direct gevolgd door een mail met een openstaand bedrag van minimaal € 250,-. Na inloggen bleek er een factuur te zijn van € 853,-.

Er bleek in een tijdsbestek van 5 minuten 6GB buiten mijn bundel verbruikt te zijn. Inmiddels heb ik een aanbetaling gedaan om mijn nummer weer in de lucht te krijgen. 

Met een abonnement van € 12,- en nog nooit buiten bundel dataverbruik is dit een harde klap en heb er een slapeloze nacht van gehad. Graag zou ik met iemand van Simyo in contact willen komen om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor coulance.

icon

Beste antwoord door Seren 20 June 2022, 11:55

Bekijk originele reactie

5 reacties

Na inloggen bleek er een factuur te zijn van € 853,-.

Er bleek in een tijdsbestek van 5 minuten 6GB buiten mijn bundel verbruikt te zijn. Inmiddels heb ik een aanbetaling gedaan om mijn nummer weer in de lucht te krijgen. 

Met een abonnement van € 12,- en nog nooit buiten bundel dataverbruik is dit een harde klap en heb er een slapeloze nacht van gehad. Graag zou ik met iemand van Simyo in contact willen komen om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor coulance.

Normaal gesproken een bundel van €12,- en nu een rekening van €853,- dat is wel heel erg,  erg om van te schrikken.

Lees voor de zekerheid deze blog met tips.

Een moderator,  medewerker van Simyo zal met je meekijken naar welke mogelijkheden er zijn qua coulance na een gevraagd pb.

Wij als FE hameren er al jaren erop dat een betere bescherming essentieel is. Een betere bescherming zou niet het kritieke punt mogen zijn voor Simyo, maar helaas zie ik daar geen verbetering in komen.

Succes!

 Hou je ons op de hoogte of alles netjes is opgelost?

Dank je voor je reactie Friesian. Ik hou je zeker op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @HHermannie,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je schrikt van zulke hoge kosten. Wij hebben bij Simyo geen dataplafond. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de bundel. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. 

Heb je enige idee wat je op dat moment aan het doen was waardoor je zoveel MB's hebt verbruikt? Wij kunnen namelijk wegens de privacy wetgeving niet inzien waaraan het internet is verbruikt. Dit kun je gelukkig wel altijd achterhalen in je toestel en ik adviseer je om hier ook even naar te kijken om zulke hoge kosten in de toekomst te voorkomen. Wellicht is het ook handig om via jouw toestel een datalimiet in te stellen. Zo voorkom je dat je meer MB’s verbruikt dan je hebt. Voor meer informatie verwijs ik je naar deze blog.

Zoals @Friesian aangeeft zal ik samen met je kijken naar de mogelijkheden voor een coulance. Hiervoor wil ik je vragen mij een privé bericht te sturen met jouw persoonlijke gegevens. Dan help ik je daar verder. 

Groetjes,
Seren 

Zojuist bericht gehad van Seren met een schappelijke coulance.

Ik ben tevreden met deze oplossing.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @HHermannie,

Bedankt voor je bericht. Fijn om te horen dat alles is opgelost met behulp van mijn collega @Seren

Groetjes,
Roeqajja

Reageer