.

Beantwoord

Worden wij bedonderd door Simyo door de privacy wet?

  • 1 February 2016
  • 4 reacties
  • 220 Bekeken

Badge
ik blijf me verwonderen dat de consument zo bedonderd kan worden door de grote bedrijven onder het mom van , Dat mag niet van de privacy wet!
wie zijn privacy is het dan ?
al jaren lang verbruik ik nooit meer dan 400 mb en vorig jaar had ik opeens een hele hoge rekening en toevallig dit jaar ook weer 1 .
dan krijg ik een sms dat mijn bundel bijna op is wat ik al heel vreemd vind want ik zit echt bijna nooit op 3g maar alleen op wifi .
in de sms zeggen jullie letterlijk , je kunt een extra bundel aanschaffen!
Dus heb ik meteen mijn bundel verhoogd via de APP want dat was het enige wat ik als optie kreeg,
Nergens staat in de sms dat ik MB's bij had moeten kopen alleen voor de rest van de maand.
Dit noem ik oplichting!
icon

Beste antwoord door Tiury 2 February 2016, 10:59

Bekijk originele reactie

4 reacties

simyo is echt een oplichters bedrijf !!! elke maand krijg ik heel hoog facturen die ik niet gebruikt heb maar ben er nu lekker van hun af nooit meer bij simyo meer een abonnement nemen en ga iedereen ook op de hoogte houden dat ze geen abonnement moeten nemen bij simyo
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/persoonsgegevens?utm_campaign=sea-t-openbare_orde_en_veiligheid-a-persoonsgegevens&utm_term=privacywetgeving&gclid=CKqN3PeF18oCFUieGwodKTcD-w

Letterlijk geciteerd van de overheid.
**Sommige organisaties hebben persoonsgegevens van burgers nodig voor hun werk. Maar de burger heeft ook recht op privacy en bescherming van zijn gegevens, bijvoorbeeld tegen hackers. Daarom zijn dienstverleners verplicht persoonsgegevens goed te beschermen. Ook mogen zij alleen persoonsgegevens verwerken als ze daar een goede reden voor hebben. Zo mag de Belastingdienst naar uw BSN-nummer vragen, maar uw kapper niet.

En lees ook even deze pagina door.


DIT IS PURE OPLICHTING !!!!!!!!!

OPLICHTERS !!!!!!!

Tel eerst tot 100 voordat je ook maar een dergelijk woord gebruikt.

Wanneer je het niet eens bent met de privacywetgeving dan zul je je beklag moeten doen bij de overheid, niet bij de dienstverlener die de wet MOET uitvoeren.

En ik weet niet of jullie stemmen maar dan zijn jullie mede verantwoordelijk want jullie hebben als je gaat stemmen mede de volksvertegenwoordiging gekozen.

in de sms zeggen jullie letterlijk , JE KAN EEN EXTRA BUNDEL AANSCHAFFEN !!!!!!!
Dus heb ik meteen mijn bundel verhoogd via de APP want dat was het enige wat ik als optie kreeg,


Lees het vet gedrukte nog eens. Je gooit hiermee toch wel je eigen ramen in. De app heeft het duidelijk over aanschaffen, niet over verhogen. Aanschaffen en bijkopen betekenen hetzelfde. Bijkopen kun je via je Mijn Simyo doen, niet via de app. Daar zie ik het namelijk ook niet staan. Op je Mijn Simyo log je in met dezelfde gegevens als die van je voor de app gebruikt.


simyo is echt een oplichters bedrijf !!! elke maand krijg ik heel hoog facturen die ik niet gebruikt heb maar ben er nu lekker van hun af nooit meer bij simyo meer een abonnement nemen en ga iedereen ook op de hoogte houden dat ze geen abonnement moeten nemen bij simyo

OPLICHTERS !!!!!!!


Als jij kan aantonen dat je de in rekening gebrachte kosten niet hebt gemaakt sta je sterk. Je zult dan wel hele goede argumenten en bewijsstukken moeten kunnen overleggen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ramon-b en tuncay,

Wat jammer om jullie reacties te lezen op het forum. Ondanks dat het natuurlijk mag om je onvrede te uiten op het forum, heb ik de reacties die vol stonden met "!!!!!" en hoofdletters iets leesbaarder gemaakt. Ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben 🙂.

@ramon-b,

Ik zie dat je al met verschillende collega's in gesprek bent, die absoluut begrijpen dat een foutje moet kunnen. De verwarring over het bijkopen van MB's en het verhogen van je bundel van volgende maand komt vaker voor, omdat deze bundels vaak met haast worden aangeschaft na het ontvangen van een 100% sms'je, komen we onze klanten hier vaak in tegemoet.

Daarnaast ga ik toch graag in op het onderstaande en dat geldt ook voor tuncay:

ik blijf me verwonderen dat de consument zo bedonderd kan worden door de grote bedrijven onder het mom van , Dat mag niet van de privacy wet!
wie zijn privacy is het dan ?

Wij zouden je graag op een presenteerblaadje tonen waar jouw telefoon (ik zeg dus niet dat jij dit bewust hebt gedaan), dit aan heeft verbruikt. Gelukkig kun jij zelf wel achterhalen waar deze MB's aan op zijn gegaan, want dat is het mooie van de techniek van tegenwoordig. In deze blog leggen we uit per besturingssysteem hoe jij hier achter komt.

Omdat wij dit niet kunnen zien, moet ik er toch op vertrouwen dat je zelf de zoektocht start naar dit vervelende gevoel en de boosdoener kunt vinden. Op deze manier kunnen we je helpen om dit in de toekomst te voorkomen.

Laat je ons weten of jullie iets hebben kunnen vinden?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor jullie hulp Friesian en Raytje 🙂.

Reageer