.

Beantwoord

Worden gesprekken van een paar seconden ook afgerond naar boven?

  • 20 October 2020
  • 4 reacties
  • 270 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo,

Gisteren moest ik even naar een bepaalde afdeling het werk bellen, ik heb heel vaak gebeld, maar steeds wanneer het bandje aansloeg opgehangen. Op mijn verbruik zie ik dat ik 9x max 0,06 gebeld. 2x 0,28 sec Het echte gesprek duurde nog geen 4 minuten . Toch zie ik dat er 15 minuten afgeschreven zijn. Dat zou betekenen dat al die 0,01 of 0,06 tot hele minuten wordt gerekend? 

icon

Beste antwoord door Tessanne 21 October 2020, 15:18

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi Tjidske,

 

Welkom terug op het forum! 

 

Het klopt inderdaad dat de gesprekken naar boven worden afgerond! Omdat ik het wel vervelend vind dat je door erg korte maar wel noodzakelijke belletjes, meteen zo veel minuten hebt verbruikt. Daarom heb ik een klein extraatje voor je neergezet in jouw Mijn Simyo omgeving. Ik leg je in een privébericht even uit wat dit precies inhoudt. :grin:

 

Groetjes,

Tessanne 

Reputatie 7
Badge +9

Bij Sim only zie ik op de tarievenpagina het volgende staan:

Hoe wordt mijn verbruik berekend?

Gesprekken worden altijd op de hele minuut afgerond. Naar boven dus. Daarnaast is één sms gelijk aan één belminuut. MB's worden niet afgerond. Die berekenen we per kilobyte.

Dus ja, er wordt op hele minuten naar boven afgerond.

Reputatie 7

Dat is 'het vervelende’ aan bandjes en voicemail, want zodra je deze hoort is er een verbinding tot stand gebracht en gaat ‘de teller’ lopen ook al ben je dus misschien maar een seconde verbonden geweest. Beter kun je, als je toch geen voicemail- of bandjes-inspreker bent, voor die tijd al hebben opgehangen. Dus voordat er een verinding tot stand is gebracht.

Reputatie 1
Badge

Ja maar in dit geval moest ik wel steeds proberen, 1x ging deze over een dan het bandje, ik heb corona werk in een zorginstelling en wilde met onze eigen medische dienst overleggen of ik weer aan het werk mocht. Ik was duidelijk niet de enige die belde. 

Reageer