.

Beantwoord

Worden er nu al incassokosten in rekening gebracht?

  • 6 February 2018
  • 6 reacties
  • 205 Bekeken

Badge
Op 23 november 2017 heb ik een verzoek, volgens de procedure van Simyo, om mijn rekeningnummer te wijzigen. Geheel volgens de procedure is er € 0,01 afgeschreven van mijn ING bankrekeningnummer **************.
Desondanks kreeg ik in december herhalings verzoek om het verschuldigde bedrag van november ad € 23,86 over te maken. Hieraan heb ik voldaan. Nu vandaag ontvang ik een aanmaning met het faktuurnummer ******** voor december ad € 14,98 met de bedreiging van € 40,00 boete en de komst van een incasso bureau. Uiteraard heb ik direct deze kosten direct weer netjes over gemaakt. Hoe zit dit? Zo gezellig en leuk zoals
Simyo zich voordoet vind ik dit niet. Ook kwalitatief is hier nogal wat op aan te merken.
m.vr.gr. ECJ van Klaveren *********
icon

Beste antwoord door Ashweeta 7 February 2018, 10:11

Bekijk originele reactie

6 reacties

Beste Herman,

Het staat er toch duidelijk maar u doet het toch. U plaatst privé gegevens op een openbaar forum. Een bankrekeningnummer en een 06 nummer. Ik zal uw bericht melden bij een moderator. Die zal deze gegevens spoedig wissen.

Badge
Ray,
Ok en bedankt voor het wissen.
Maar wordt het door mij geschetste probleem opgelost?
mvrgr. ECJ van Klaveren
Ik ben net als u klant. Een moderator is van Simyo en deze zal uw bericht aanpassen en beantwoorden. Wat zoals ik lees gaat er iets niet helemaal juist. Graag geduld van uw zijde.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Herman,

Bedankt voor je bericht!

Ik heb je privé gegevens afgeschermd. Het is niet de bedoeling dat deze gegevens openbaar staan het Forum. Hou je hier rekening mee? :)

Ray is een Forum expert. Hij is klant en beantwoordt algemene vragen van de Forum klanten. Hij kan geen vragen over je aansluiting beantwoorden. Dit kan ik (medewerker) alleen doen.

Ik heb je aansluiting bekeken. Het wijzigen van je bankrekeningnummer is niet geslaagd. De betaling van € 0,01 is afgewezen. Als je je bankafschriften bekijkt, zie je dat dit bedrag niet is afgeschreven. Er gaat iets mis tijdens het wijzigen van je bankrekeningnummer. Ik raad je aan om je bankrekeningnummer via Mijn Simyo > Instellingen > Persoonlijke gegevens opnieuw te wijzigen. Als je de stappen doorloopt, krijg je meteen te zien of het wijzigen wel of niet gelukt is.

In de herinneringsmail die jij gisteren hebt ontvangen staat uitgelegd hoe wij te werk gaan als een factuur niet op tijd wordt betaald. Er zijn geen € 40,- aan incassokosten op je factuur bijgekomen. Het bedrag van de december factuur is € 14,98. In de mail staat: 'Maak binnen 15 dagen na ontvangst van deze e-mail het openstaande bedrag van € 14,98 aan ons over via Mijn Simyo. Bij een volgende herinnering worden maximaal € 40,00 incassokosten in rekening gebracht.'

Stel jij had de factuur na 15 dagen betaald, dan pas zouden er incassokosten in rekening gebracht worden. Maar maak je geen zorgen. Jij hebt de factuur binnen 15 dagen betaald, dus er komen geen incassokosten bij kijken!

Ik hoor het graag van je of het wijzigen lukt!

@Ray Thanks!

Groetjes,
Ashweeta
Goedemorgen Simyo. - @Ashweeta


Behalve dat ik het jammer vindt dat de TS in dit topic niet meer heeft gereageerd of het wijzigen gelukt is/was (niet dus) meen ik oprecht dat de keuze van beste antwoord niet juist is genomen. Graag je controle even, mij lijkt het dat Ashweeta een beter antwoord geeft.

Fijne paasdag nog. 😎
Reputatie 6
Badge +5
Hi Friesian,

Ik ben het met je eens! Echter snap ik de keuze om Ray's antwoord te markeren ook wel. Dit zorgt voor wat meer urgentie omtrent het aanpassen van de openbare gegevens 😉 Ik heb het beste antwoord inmiddels aangepast.

Groetjes,
Niels

Reageer