.

Beantwoord

Wederom afgesloten wegens onbetaalde factuur

  • 22 March 2013
  • 8 reacties
  • 417 Bekeken

Badge
Hoi Moderators,

Ik heb gisteren een betaling (wel wat laat) gedaan aan Simyo maar ben vandaag toch afgesloten... Dit kan toch niet waar zijn.. Wordt ik telkens afgesloten voordat jullie deadline voorbij is... Er staat "voor 27-03-2013' , en gisteren is volgens mij toch echt wel bijna een week voor de deadline.. Ik wil graag voor het weekend nog aangesloten worden, want om vandaag afgesloten te worden is simpelweg niet normaal! Mocht ik vanavond niet kunnen bellen dan wil ik alvast graag per volgende maand mijn abonnement opzeggen want dit is gewoon onzin..

In afwachting op uw reactie..

Mvg,

Ishtvan
icon

Beste antwoord door Alex 26 March 2013, 16:59

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge
Beste,

Mijn excuus. Ik heb net geprobeerd te bellen en het lukt wel. Wel raar dat ik een afsluiting sms heb gekregen..

Mvg,

Ishtvan

Hoi Moderators,

Ik heb gisteren een betaling (wel wat laat) gedaan aan Simyo maar ben vandaag toch afgesloten... Dit kan toch niet waar zijn.. Wordt ik telkens afgesloten voordat jullie deadline voorbij is... Er staat "voor 27-03-2013' , en gisteren is volgens mij toch echt wel bijna een week voor de deadline.. Ik wil graag voor het weekend nog aangesloten worden, want om vandaag afgesloten te worden is simpelweg niet normaal! Mocht ik vanavond niet kunnen bellen dan wil ik alvast graag per volgende maand mijn abonnement opzeggen want dit is gewoon onzin..

In afwachting op uw reactie..

Mvg,

Ishtvan
17 mrt een E-mail gekregen dat ik binnen 7 dagen moest opwaarderen ....Vandaag opgewaardeerd....(23 mrt !! )
En toch al afgesloten........ En op zaterdag kun je geen contact opnemen met de klantensevice ...dus dat betekend een heel weekend geen telefoon ...
Echt belachelijk !!! Waar slaat dit op !!!
Reputatie 2
Badge +1
Hey drdre,

Wij hebben jouw aansluiting op 23-03 opnieuw op het netwerk gezet. Heb je jouw toestel reeds uit en ingeschakeld en het nogmaals geprobeerd?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Moderators,

Ik heb gisteren een betaling (wel wat laat) gedaan aan Simyo maar ben vandaag toch afgesloten... Dit kan toch niet waar zijn.. Wordt ik telkens afgesloten voordat jullie deadline voorbij is... Er staat "voor 27-03-2013' , en gisteren is volgens mij toch echt wel bijna een week voor de deadline.. Ik wil graag voor het weekend nog aangesloten worden, want om vandaag afgesloten te worden is simpelweg niet normaal! Mocht ik vanavond niet kunnen bellen dan wil ik alvast graag per volgende maand mijn abonnement opzeggen want dit is gewoon onzin..

In afwachting op uw reactie..

Mvg,

Ishtvan


Hoi ishtvan,

In de eerste mail ter herinnering van je nog niet betaalde wordt je geattendeerd op het mogelijk afsluiten van je telefoonnummer. Daarom raad ik je aan om op tijd te betalen. Je voorkomt hiermee ook administratiekosten.

Groetjes,

Alex
Badge
Bij mij staat internet "aan". Niet omdat ik internet gebruik, maar omdat ik standaard alles op "ja" of "aan" had.
Sinds dit begin dit jaar is er rond de 26ste van de maand een internetverbruik van 12 - 15 kB. O.K. dat kost maar een cent. Maar ik heb helemaal geen internet op mijn telefoon! Waar komt dat internetverbruik vandaan? Of is het, ja ik ga maar even mee op de hype dat het altijd aan een ander ligt en nooit aan jezelf, is het zo dat die ene cent wordt gebruikt om mijn €6,99 af te ronden om die nieuwe site te bekostigen? :o
Dank voor een evenutele beantwoording.
Oh ja, wijs geworden door deze financiële aderlating heb ik inmiddels "internet" natuurlijk uitgezet, maar ik vraag me af of voor mensen met een smartphone er niet ook zo af en toe een kB-tje tussendoor glipt.
Vriendelijke groet.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Hansje,

De verbruikskosten worden gegenereerd door opdrachten die door het toestel, via de simkaart naar het netwerk gestuurd worden. In verband met de privacywet is het voor ons niet mogelijk om te zien hoe de internetverbinding is gebruikt.
Badge
Hey Hansje,

De verbruikskosten worden gegenereerd door opdrachten die door het toestel, via de simkaart naar het netwerk gestuurd worden. In verband met de privacywet is het voor ons niet mogelijk om te zien hoe de internetverbinding is gebruikt.


Hallo Wayne (en de anderen van het moderator team),

Een beetje erg vreemd is het wel, vind je niet? Om privacyredenen mogen jullie de gegevens over hoe jullie mijn kosten berekenen niet aan mij doorgeven? 
Ik gebruik geen internet, zoals ik al heb gezegd in de vorige mail. Dus is het erg vreemd dat er een spookbericht van 12-15 kB in rekening wordt gebracht. Als jullie vol blijven houden dat het een door mijn telefoon gegenereerd bericht is, dan doet mijn telefoon dat in opdracht van SIMYO, want ik zit er niet aan. Internetten met een Nokia C1, het idee alleen al, lamenielache!.
Opvallend is bovendien dat het tot drie keer achter elkaar rond de 25ste een berichtje van rond de 13kB is. Als je het mij vraag is is het een signaal dat jullie versturen om te checken of de internetverbinding aan staat En als je die optie niet op "uit" hebt gezet in je abonnement, dan geeft jullie nota aan dat de door jullie verzonden "ping" een door mij verzonden bericht is. Ja, ammehoela.
Nogmaals, het gaat om € 0,01, dus ik ga er financieel niet van onderdoor, maar je moet geen verhaaltjes gaan verkopen over door mij verzonden internetberichten, als het jullie eigen systeem zou kunnen zijn. Dus bij deze: zoek het uit alsjeblieft. 
En met die laatste zin heb je te horen gekregen dat de privacyregels niet gelden, want ik heb je net verteld dat ik je toestemming geef te kijken welke tikken er op mijn telefoonnummer worden gegenereerd.

Groeten,
Hansje   
Badge +6
Hallo Wayne (en de anderen van het moderator team),

Een beetje erg vreemd is het wel, vind je niet? Om privacyredenen mogen jullie de gegevens over hoe jullie mijn kosten berekenen niet aan mij doorgeven? 
Ik gebruik geen internet, zoals ik al heb gezegd in de vorige mail. Dus is het erg vreemd dat er een spookbericht van 12-15 kB in rekening wordt gebracht. Als jullie vol blijven houden dat het een door mijn telefoon gegenereerd bericht is, dan doet mijn telefoon dat in opdracht van SIMYO, want ik zit er niet aan. Internetten met een Nokia C1, het idee alleen al, lamenielache!.
Opvallend is bovendien dat het tot drie keer achter elkaar rond de 25ste een berichtje van rond de 13kB is. Als je het mij vraag is is het een signaal dat jullie versturen om te checken of de internetverbinding aan staat En als je die optie niet op "uit" hebt gezet in je abonnement, dan geeft jullie nota aan dat de door jullie verzonden "ping" een door mij verzonden bericht is. Ja, ammehoela.
Nogmaals, het gaat om € 0,01, dus ik ga er financieel niet van onderdoor, maar je moet geen verhaaltjes gaan verkopen over door mij verzonden internetberichten, als het jullie eigen systeem zou kunnen zijn. Dus bij deze: zoek het uit alsjeblieft. 
En met die laatste zin heb je te horen gekregen dat de privacyregels niet gelden, want ik heb je net verteld dat ik je toestemming geef te kijken welke tikken er op mijn telefoonnummer worden gegenereerd.

Groeten,
Hansje   


Hoi Hansje,

Een simkaart registreert enkel berichten, telefoongesprekken en/of internetverbruik, wanneer het toestel daar de opdracht toe krijgt van een gebruiker. Een simkaart kan niet zelf denken of handelen en wordt te allen tijde aangestuurd via het toestel en dus de gebruiker.

Dat jij als klant toestemming geeft om je internetverbruik te bekijken maakt niks uit. Vanwege de wet en van de OPTA mag Simyo als jouw provider niet bekijken wat je hebt gedaan op het internet. Wanneer Simyo dit wel zou doen dan is Simyo in overtreding.

Reageer