.

Beantwoord

Wat kan er gedaan worden aan deze kosten?

  • 13 October 2019
  • 4 reacties
  • 312 Bekeken

Badge
Ik ben al jaren klant bij Simyo en heb altijd en overal, dus dag en nacht en in het buitenland, mijn 4G aanstaan, zodat ik altijd appjes kan ontvangen, ook als ik geen WiFi heb. Tot 2 weken geleden is dit altijd goed gegaan en bleef ik ruim binnen mijn bundel. Maar opeens had ik volgens de Simyo app een hele dag door bijna elke 5 minuten 59 mB verbruikt. Gelukkig zag ik de sms op tijd en kon mijn 4G op tijd uitzetten. En omdat ik toen geappt heb, kreeg ik 1000 mB cadeau om de rest van de maand mee door te komen, daar was ik heel tevreden over.
Wel was ik bang dat het nog een keer zou gebeuren, en jawel hoor, gisteren precies hetzelfde. Terwijl ik achter het stuur zat kreeg ik die sms jes binnen dat ik over mijn bundel heen zat, maar aangezien ik aan het autorijden was, heb ik die natuurlijk niet gelezen, dus kwam ik er later achter dat ik voor €30 bovenop mijn abonnementskosten heb verbruikt!! Hier baalde ik enorm van, dus heb meteen geappt. Maar nu kreeg ik dus als antwoord dat dat mijn eigen schuld is en daarmee is de kous af. Ik ben hier enorm boos om, want ik kan hier echt niks aan doen en nu heb ik dus ook de rest van de maand geen mb’s meer.
Graag zou ik willen dat ik die €30 niet hoef te betalen.
Mvg, Linata Koenraad
icon

Beste antwoord door maikel.twinnie 14 October 2019, 01:02

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Linata,

 

Excuus dat jij je niet begrepen voelt, we snappen echt dat dit niet de bedoeling is geweest. Echter zoals Maikel.twinnie en Jihane al eerder aangaven verbruikt je toestel zelf het internet en dit kan ook gebeuren wanneer je hier niet zelf bewust mee bezig bent. Blijkbaar is toch iets in je toestel geweest wat onopgemerkt wat meer internet heeft verbruikt. 

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Waarschijnlijk heb je mijn verhaal niet goed gelezen. Ik zat achter het stuur toen ik die sms'jes kreeg, anders had ik natuurlijk wel mB's gekocht of in ieder geval mijn 4G uitgezet. En waarom gaat het jaren goed en nu opeens helemaal fout?????

Vanaf nu ga ik natuurlijk heel veel mijn 4G uitzetten. En continue kijken of ik er niet overheen zit. Heel irritant, want ik heb jaren veel plezier gehad. En ik hoef geen grotere bundel, want ik verbruik normaal maar 100-200 mB per maand. Ik heb zelfs een hele rit naar Oostenrijk op mijn 4G gezeten voor een paar mB. En nu zat ik niet eens op mijn telefoon en is in 1,5 uur tijd mijn bundel op en dus ook nog heel veel er overheen. Ik vind dit echt raar en zonde.

Het valt me tegen dat jullie mijn bericht niet goed hebben gelezen en mijn frustratie niet begrijpen. Kunnen we dan ook niet fifty fifty doen? Ieder €15? Of dat mijn zoon wat extra beltegoed krijgt (die heeft prepaid).

Groetjes Linata

 

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Linata, Welkom op het Simyo Forum! Logisch dat je daarvan baalt! Niemand wordt vrolijk van extra kosten. Ik zie inderdaad dat jij 1000 MB's hebt gehad als cadeautje, en dat je nu ongeveer € 30,- aan buitenbundelkosten hebt. Echter klopt het helemaal wat [user=20967]maikel.twinnie[/user] aangeeft: die smartphones waar we allemaal zo van houden, verbruiken soms ook MB's zonder dat je dat bewust zelf doet. Maikel heeft ook een link meegestuurd van een heel handig [url=https://www.simyo.nl/blog/bespaar-data-met-deze-handige-apps/]artikel[/url], waar je tips in kunt vinden om je telefoon zodanig in te stellen om dergelijke situaties te voorkomen. Sorry, het zal niet lukken om die kosten weg te maken. Het verbruik heeft immers echt plaatsgevonden, en je had bijvoorbeeld ook extra MB's kunnen kopen toen je de sms kreeg over dat je bundel op 80% zat. Is het misschien een idee om een grotere internetbundel te nemen? Je kunt bij ons elke maand je bundels aanpassen namelijk! Groetjes, Jihane
Reputatie 5
Badge +10
Beste Linata,

Onze mobieltjes hebben soms een eigen willetje.
Soms gebruiken wij best veel data. Aan je verhaal te zien zou ik haast gaan denken aan een real time navigatie app of updates die op de achtergrond hebben gedraaid en daardoor voor deze hoge kosten hebben gezorgd.

Hier heb ik in ieder geval een blog artikel hoe je zuinig kan zijn met je MB's.

Persoonlijk vind ik het al een mooi gebaar van Simyo dat zij je al 1000 MB cadeau hebben gegeven.
Ik snap dat je baalt dat het soms zo snel gaat maar wij als mensen maken ook de keuze dat we 4G altijd aan willen hebben staan. En dan kan het soms zijn dat je soms meer gebruikt dan je wil verbruiken. Of omdat het een machine is dingen op de achtergrond gebeuren.

Ik zou er, ik ben zelf ook een Simyo klant, vanuit gaan dat je deze 30 euro gewoon moet betalen, je hebt immers al 1 keer coulance gekregen. Vind je 2 keer coulance in de zelfde maand ook niet veel?
Zijn eigenlijk 2 gevallen waar Simyo weinig aan kon doen en zoals je bij die extra kosten al aangaf had je geen tijd om je SMS te bekijken (Wat eigenlijk ook wel goed is om niet naar je mobiel te kijken achter het stuur.)

Reageer