.

Beantwoord

Wat kan er gedaan worden aan de hoge rekening door het uitvallen van de WiFi?

  • 3 November 2020
  • 1 reactie
  • 355 Bekeken

Badge

Hallo,

Op 13 oktober, was ik in mijn avonddienst op mijn werk, een live streaming via de wifi, aan het volgen van de Minister President over het Corona virus. Ik heb een contact beroep, dus zijn de updatus en evt, maatregelen belangrijk voor mij. Om 10 voor 7 heb ik nog een mobiele pin transactie via de Smartpin van de Rabobank gedaan, dit kan alleen als de wifi werkt. Om 19:00 ben ik de persconferentie gaan volgen. Nu had ik ook een klant om 19:00 uur. En de volgende klant kwam om 19:30 uur. Allebei willen ze de persconferentie volgen, maar ik zei, dat ik de livestream had aanstaan, mochten er bijzondere regelingen zijn, dan zou ik deze aan ze doorgeven. ik werk in de afslankbranche en het duurt ongeveer een kwartier om de voeding met de klant door te nemen en de klant aan het apparaat te leggen. Na ongeveer 40 min. heb ik de livestream uitgezet.  Toen de klant van 19:00 uur om 19:50 uur haar behandeling wilde betalen, weigerde het pin apparaat door geen verbinding. Moest ik zowel het pin apparaat en mijn telefoon opnieuw opstarten. Toen kon ik de betaling gewoon afronden en geen probleem weer gehad met de wifi en de pin betaling van de volgende klant….Toen kwam het berichtje van hoog gebruik binnen. Ik schrok me natuurlijk een hoedje. Ik had toch gewoon via de wifi van de Experia Box gekeken???  

De aanbetaling van de fac. is reeds gedaan, mijn tel. was geblokkeerd.  Mijn fac. komt halverwege november binnen, maar loop al bijna een maand met een naar gevoel en toch sneu geld. Heb zekers twee dagen voor niets gewerkt… Kunnen jullie iets voor mij betekenen

icon

Beste antwoord door Tessanne 3 November 2020, 16:05

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Sara72,

 

Welkom op het Simyo forum! 

 

Wat balen dat je hier onder deze omstandigheden terecht bent gekomen. Het is niet leuk ‘uit het niets' zo'n berichtje te ontvangen. Had je wel de berichtjes gezien die jou hebben gewaarschuwd dat je bundel bijna op was? Wij sturen die berichtjes bij 80% en bij 100% verbruik van de internetbundel.

 

Het is nu natuurlijk van belang dat je voorkomt dat je nog een keer voor een verassing komt te staan. Gelukkig kan ik je daar bij helpen! Het eerste wat je altijd moet nagaan is: waaraan zijn de MB's verbruikt? In jouw geval lijkt me dit zeker al duidelijk: je was een livestream van de persconferentie aan het kijken. De tweede vraag is, hoe komt het dat jouw telefoon overgeschakeld is naar de mobiele gegevens? Waarschijnlijk is het WiFi signaal op een gegeven moment erg zwak geweest of zelfs weggevallen en is jouw telefoon toen overgeschakeld. Meerdere manieren om te voorkomen dat je gaat livestreamen op de mobiele gegevens wanneer de WiFi uitvalt kun je hier vinden. Je kan bijvoorbeeld de mobiele gegevens voor die app uitschakelen. 

 

Stuur je mij ook nog even een privéberichtje zodra dit allemaal is gelukt? Dan check ik graag even met je mee of er nog iets is wat ik voor je kan doen. 

 

Groetjes,

Tessanne

 

 

Reageer