.

Beantwoord

Wat is het nummer: 0653131313 op mijn factuur?


Badge
na 14 mei heb ik geen sms verstuurd, toch worden er geregeld kosten (0,02) afgeschreven. ik ben in het buitenland,
er worden 3 oorzaken genoemd: 72 uur, foutief nummer....
ik voldoe niet aan bovenstaande. wat is de oplossing dan?
icon

Beste antwoord door Angela 6 June 2016, 09:45

Bekijk originele reactie

14 reacties

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/er-staat-een-nummer-op-mijn-factuur-dat-ik-ni-261?c=95


Sms-berichten die vanuit het buitenland verzonden worden naar Nederlandse mobiele nummers;
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Simonette,

Goed dat je dit komt vragen.

Zoals Raytje aangeeft, worden sms-berichten die vanuit het buitenland verzonden worden naar Nederlandse mobiele nummers, ook weergegeven met het nummer van onze berichten centrale. Je geeft aan dat je zelf geen berichten hebt verstuurd sinds 14 mei. Toch zie ik in het verbruik vaker berichtjes naar voren komen.

Heb je in jouw telefoon bekeken of deze berichten wel in jouw verzonden items staan?

@Raytje, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Angela
Badge
dag angela, dank je voor je reactie.
ik heb dus echt geen sms'en verzonden sinds 14 mei, vandaar mijn vraag.
groeten.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Simonette,

Dat is vreemd!

Wij kunnen niet zomaar sms'jes registeren als deze niet verzonden worden. Er wordt dus ergens vanuit jouw telefoon een opdracht verzonden om deze sms'jes te versturen. Heb je al in de verzonden items gekeken of je hier iets ziet staan?

Kun je mij vertellen welk type telefoon je hebt en of je toevallig recent nieuwe applicaties hebt gedownload? Het zijn even wat vragen, maar zo komen we hopelijk achter de boosdoener.

Groetjes,
Angela

@Raytje, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Angela

Mijn 2e identiteit verraden .... :P:$
Badge
dag angela, gebruik een iphone 4, versie 9.3.1 model mf 266 dn/a. heb geen verzonden items na 14 mei.
van het een op het andere moment wordt er 0,02 cent in rekening gebracht. tussen 18 april en 14 mei heb ik 2 of 3x een sms verstuurd. sinds 1 juni alle apps eraf gehaald, behalve "zoek iphone", die kan er niet af en uitgelogd bij app-store. heb geen wifi hier en staat uit. toch is er in juni alweer afgeschreven. groeten.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Simonette,

Bedankt voor de extra informatie!

We zijn erachter! Het komt door je telefoon. Een iPhone stuurt automatisch een sms'je om Facetime en iMessage te activeren. Dit gebeurt zodra jij jouw simkaart in je telefoon plaatst. In sommige gevallen wordt er vaker een sms'je verstuurd. Als de applicatie bijvoorbeeld niet juist geactiveerd wordt. Dit kun je helaas niet tegen gaan.

Gelukkig hebben we sinds kort besloten om dit niet meer te berekenen op je factuur. Dit betekent dat het vanaf nu niet meer voor zal komen 🙂 Is het ook nog eens gelijk opgelost voor je! Via dit topic vind je wat meer informatie.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Angela
Badge
dag angela. dank je wel voor je bericht. toch wordt er op 10 juni weer 0,02 afgeschreven. hoe zou dit opgelost kunnen worden? groeten, simonete.
Reputatie 7
Badge +9
Verbruiksgegevens vanuit het buitenland komen vertraagd bij Simyo binnen. Dat kan oplopen tot enkele dagen vertraging. Ik vermoed dat die sms is verzonden net voor 7 juni toen Simyo is gestopt met het in rekening brengen van die activatie sms'jes.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Simonette,

Wat vervelend dat er weer € 0,02 in rekening is gebracht.

Zoals je in het topic van mijn collega hebt gelezen worden de apps Facetime en iMessage geactiveerd door een automatische sms naar 00447786205094. Dit gaat ongemerkt en bovendien gebeurt het regelmatig vaker dan één keer. Daarom hebben wij besloten om sms'jes naar dit nummer niet meer in rekening te brengen.

Wanneer deze activatie in het buitenland plaatsvindt ziet ons systeem, net als jij, het nummer van de berichtencentrale (0653131313). Vandaar dat je deze sms wel op je factuur terugziet. Dit is helaas niet automatisch te blokkeren, omdat we dit nummer ook registreren bij 'normale sms'jes' die vanuit het buitenland worden verzonden.

Om dit in de toekomt te voorkomen wil ik je adviseren om je simkaart zo min mogelijk uit je telefoon te halen.

Voor nu zal ik de kosten van deze sms vergoeden, vind je dat een goede oplossing?

Groetjes,
Sean
Badge
dag sean, dank je wel voor je bericht en voor de geboden oplossing. ik haal echter NOOIT mijn simkaart uit mijn telefoon, zou niet inzien waarom ik dat zou moeten doen. inmiddels is er op 13 juni weer 0,02 cent afgeschreven. groeten, simonette.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Simonette,

Wat raar dat er weer een sms is gestuurd. Het komt vaak voor dat apps opnieuw worden geactiveerd, wanneer je de simkaart opnieuw in je telefoon plaatst. Vandaar dat ik dit advies gaf.

Uiteraard zal ik ook deze kosten vergoeden. Zoals ik al aangaf kunnen wij deze berichten helaas niet tegenhouden. Mocht dit probleem aanhouden, dan wil ik je adviseren contact op te nemen met de leverancier van je telefoon. Houd er wel rekening mee dat sms'jes die jij zelf vanuit het buitenland verstuurt ook met het nummer van de berichtencentrale bij je verbruik kunnen komen te staan.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Sean
Badge
dag sean, ongeveer 1 maand terug heb je toegezegd de sms kosten te vergoeden.
wordt dat ook echt gedaan? groeten, simonette.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Simonette,

Goed dat je nog even een berichtje stuurt! Dit is nog niet gebeurd inderdaad, mijn excuses daarvoor! Ik zal het meteen voor je in orde maken. Het ging om 7 keer SMS'jes die elk € 0,02 kostten. In totaal kom je dan uit op een bedrag van € 0,14. Je ziet zo snel mogelijk dat dit bedrag van je eerstvolgende factuur wordt afgetrokken.

Heb je nog andere vragen? :)

Groetjes,
Jihane

Reageer