Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Wat is Buckaroo Stichting Derdengelden?


  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Hallo,

Hier nog een melding over Buckaroo Stg. Derdengelden! Heb al enkele posts gelezen hier op het forum dus ik ben gelukkig niet de enige -en waarschijnlijk ook niet de laatste-.

Simyo, om discussie met jullie te voorkomen; NEE, er staat GEEN verwijzing naar Simyo op de incassoopdracht vermeld, enkel de gegevens van Buckaroo. Dit had mij, en vele anderen, veel tijd -en frustratie- gescheeld als dit correct was vermeld (zoals ook  beschreven staat dat het richting klanten vermeld wordt). Word ik nu voor de tijd die ik ben 'verloren' door Simyo gecompenseerd?

Verder heb ik ook geen berichtgeving over deze gewijzigde incassoverwerking ontvangen/gezien via email. Kleine moeite voor Simyo lijkt mij, om haar klanten hiervan op de hoogte te stellen (lees klanttevredenheid!!).

Omdat ik dus niet wist dat de incasso opdracht vanuit Simyo kwam, heb ik het bedrag laten storneren! ........ En nu????

Graag jullie reactie.
icon

Beste antwoord door Ernst 8 mei 2014, 16:42

EDIT 21-10-2016:



Zoals je kunt zien is dit een topic uit 2014. Sinds kort werken we niet meer Buckaroo. Deze situatie kan zich dus niet meer voordoen 🙂





Hoi indioon en Havu, welkom op het Simyo forum!



In dit topic geef ik het volgende antwoord op dezelfde vraag:

Normaal gesproken hoort er bij die afschrijvingen ook gewoon Simyo te staan, maar om de 1 of andere reden is dat laatst ineens veranderd. En dat hebben we echt niet expres gedaan 😕 Gelukkig is alles in samenwerking met Buckaroo weer rechtgezet.



Even voor de volledigheid: Stichting Derdengelden Buckaroo is het bedrijf dat al het betalingsverkeer voor Simyo afhandelt. Dit doen ze overigens niet alleen voor Simyo, maar voor meer bedrijven.




Wat mmatheeuwsen (welkom terug:)) niet kan weten is dat jullie prepaid gebruikers zijn, maar verder klopt zijn antwoord eigenlijk wel.

Dank je voor het meedenken dus :)



indioon en Havu; ik heb de mogelijkheid voor jullie om automatisch op te waarderen weer in laten schakelen, in de loop van de middag/avond kunnen jullie dit beiden weer activeren.
Bekijk originele reactie

12 reacties

Badge +3
Hallo Havu,

Volgens mij hoeft Stichting Buckaroo Derdengelden geen vermelding te doen namens Simyo. In de omschrijving staat, bij mij, vermeld dat het gaat om factuur ***** van Simyo. Buckaroo is een derdengelden rekening en verzorgen alle betalingen binnen het betalingsverkeer van Simyo. 

Dit staat ook op de site vermeld en ik geloof in de algemene voorwaarden. Als je factuur gestorneerd is krijg je automatisch een mail met een iDeal link om de betaling alsnog binnen aangegeven betaaltermijn te betalen. 

Met vriendelijke groet,
Mike Matheeuwsen
heb jaren simyo en dat ging altijd goed.
was erg tevreden over.
bij beltegoed onder € 2,- wordt automatisch geld van me bank afgehouden, en kreeg een sms ter bevesteging.
inloggen via de site kon ik dan zien dat er beltegoed is opgewardeerd.

MAAR NU IS HET ERG VREEMD!!!
heb een afschrijving via Buckaroo, waar niet af te lijden is voor wie dat het is, wel een bank rekeningnummer, en die verwijst na lang zoeken naar simyo (heel vreemd).
Dit terwijl mijn beltegoed nog genoeg is, en geen sms ontvangen hebt, en mijn beltegoed werd niet opgewardeerd.

Graag zou ik hier opheldering over willen hebben.
Badge +3
Dat vind ik dan erg vreemd. Het enige wat ik je kan vertellen is dat Simyo al enige tijd gebruik maakt van Stichting Buckaroo Derdengelden waarmee ze betalingen verrichten. Wellicht is dit met de komst van SEPA Incasso ook van kracht op PrePaid aansluitingen, waardoor er nog niet duidelijk gemaakt is dat dit via Stichting Buckaroo Derdengelden loopt.

Ik zou morgen even telefonisch informeren bij de Simyo klantenservice, of afwachten tot een moderator reageert. Ze zullen je vast verder kunnen informeren! 

Ik had je graag verder geholpen!

Groetjes,
Mike 

heb jaren simyo en dat ging altijd goed.
was erg tevreden over.
bij beltegoed onder € 2,- wordt automatisch geld van me bank afgehouden, en kreeg een sms ter bevesteging.
inloggen via de site kon ik dan zien dat er beltegoed is opgewardeerd.

MAAR NU IS HET ERG VREEMD!!!
heb een afschrijving via Buckaroo, waar niet af te lijden is voor wie dat het is, wel een bank rekeningnummer, en die verwijst na lang zoeken naar simyo (heel vreemd).
Dit terwijl mijn beltegoed nog genoeg is, en geen sms ontvangen hebt, en mijn beltegoed werd niet opgewardeerd.

Graag zou ik hier opheldering over willen hebben.
Reputatie 5
Badge +11
EDIT 21-10-2016:

Zoals je kunt zien is dit een topic uit 2014. Sinds kort werken we niet meer Buckaroo. Deze situatie kan zich dus niet meer voordoen 🙂


Hoi indioon en Havu, welkom op het Simyo forum!

In dit topic geef ik het volgende antwoord op dezelfde vraag:
Normaal gesproken hoort er bij die afschrijvingen ook gewoon Simyo te staan, maar om de 1 of andere reden is dat laatst ineens veranderd. En dat hebben we echt niet expres gedaan 😕 Gelukkig is alles in samenwerking met Buckaroo weer rechtgezet.

Even voor de volledigheid: Stichting Derdengelden Buckaroo is het bedrijf dat al het betalingsverkeer voor Simyo afhandelt. Dit doen ze overigens niet alleen voor Simyo, maar voor meer bedrijven.


Wat mmatheeuwsen (welkom terug:)) niet kan weten is dat jullie prepaid gebruikers zijn, maar verder klopt zijn antwoord eigenlijk wel.
Dank je voor het meedenken dus :)

indioon en Havu; ik heb de mogelijkheid voor jullie om automatisch op te waarderen weer in laten schakelen, in de loop van de middag/avond kunnen jullie dit beiden weer activeren.
Badge +3
You're welcome.. ik heb gisterenavond tot 01:30 uur forums beantwoord.. ;)

Hoi indioon en Havu, welkom op het Simyo forum!

In dit topic geef ik het volgende antwoord op dezelfde vraag:
Normaal gesproken hoort er bij die afschrijvingen ook gewoon Simyo te staan, maar om de 1 of andere reden is dat laatst ineens veranderd. En dat hebben we echt niet expres gedaan 😕 Gelukkig is alles in samenwerking met Buckaroo weer rechtgezet.

Even voor de volledigheid: Stichting Derdengelden Buckaroo is het bedrijf dat al het betalingsverkeer voor Simyo afhandelt. Dit doen ze overigens niet alleen voor Simyo, maar voor meer bedrijven.


Wat mmatheeuwsen (welkom terug:)) niet kan weten is dat jullie prepaid gebruikers zijn, maar verder klopt zijn antwoord eigenlijk wel.
Dank je voor het meedenken dus :)

indioon en Havu; ik heb de mogelijkheid voor jullie om automatisch op te waarderen weer in laten schakelen, in de loop van de middag/avond kunnen jullie dit beiden weer activeren.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi mmateeuwsen,

Tof om te zien dat je zo enthousiast bent. Je hebt voor nu nog meer reacties dan ik 😉 Ga zo door!

@indioon Ik hoop dat opgehelderd is door Ernst, mocht dit niet zo zijn horen we het graag.
Hoi allen.

ik hoop dat ik het goed geactiveerd heb om automatisch op te warderen bij onder de 2 Euro.

Alvast bedank.
Hallo,
Ik zie dat op het forum meer mensen klagen over de onverwachte introductie van Buckaroo. Ik zag een afschrijving naar deze naam, die ik niet ken en heb daarom de betaling geblokkeerd. Ik ben nogal alert op spookbetalingen. Ik vind dat Simyo zijn klanten eerst over de wijziging van incasso had moeten informeren. Maar nu ben ik dus wel mijn automatisch opwaarderen functie kwijt!
Concreet: ik wil mijn automatisch opwaarderen functie weer terug en niet door een aantal betalingen via een creditcard, maar gewoon via de bankrekening.
Kan dat geregeld worden?
Badge +6
Hoi allen.

ik hoop dat ik het goed geactiveerd heb om automatisch op te warderen bij onder de 2 Euro.

Alvast bedank.


Hoi indioon,

Ik heb even naar je aansluiting gekeken, maar ik zie helaas nog niet dat automatisch opwaarderen weer aanstaat 😕

Heb je de volgende stappen doorlopen:
1. Via Mijn gegevens kan je opnieuw je bankrekeningnummer activeren via iDEAL door te klikken op "Wijzig rekeningnummer".
2. Vervolgens kan je op de overzichtspagina onder 'mijn tegoed opwaarderen' klikken op Automatisch opwaarderen en aangeven met welk bedrag je wil dat er wordt opgewaardeerd wanneer je tegoed onder de €2 komt.

Ik hoor graag van je of het is gelukt? 🙂
Badge +6
Hallo,
Ik zie dat op het forum meer mensen klagen over de onverwachte introductie van Buckaroo. Ik zag een afschrijving naar deze naam, die ik niet ken en heb daarom de betaling geblokkeerd. Ik ben nogal alert op spookbetalingen. Ik vind dat Simyo zijn klanten eerst over de wijziging van incasso had moeten informeren. Maar nu ben ik dus wel mijn automatisch opwaarderen functie kwijt!
Concreet: ik wil mijn automatisch opwaarderen functie weer terug en niet door een aantal betalingen via een creditcard, maar gewoon via de bankrekening.
Kan dat geregeld worden?


Hoi Marrie Lamers, welkom op het forum!

Een volgende keer dat we zo'n wijziging doorvoeren, verwacht ik dat we dit inderdaad anders zullen aanpakken :(
In ieder geval excuses voor het ongemak, Marrie.

Ik heb zojuist een e-mail gestuurd naar onze financiële afdeling met het verzoek het weer voor je mogelijk te maken via je bankrekening automatisch opwaarderen aan te zetten.

Wanneer je aan het einde van de dag inlogt op Mijn Simyo, zal je je bankrekeningnummer opnieuw kunnen activeren en vervolgens automatisch opwaarderen weer kunnen aanzetten.

Laat je even weten of het gelukt is? 🙂
Hallo,
Simyo heeft inmiddels de 'automatisch betalen' functie weer voor mij aangezet en nu heb ik het weer kunnen activeren.
Bedankt. Is het een idee om deze functie standaard weer op het scherm te plaatsen, dat voorkomt dat andere lotgenoten moeten gaan aoeken.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Marrie Lamers,

Zo'n optie toevoegen aan Mijn Simyo vergt heel erg veel werk. Het gaat dan om de koppeling van Mijn Simyo aan onze achterliggende programma's en vervolgens aan betalingsverwerker.
Zoals -Kim zegt:
Een volgende keer dat we zo'n wijziging doorvoeren, verwacht ik dat we dit inderdaad anders zullen aanpakken

Reageer