.

Beantwoord

Wat is Buckaroo Stichting Derdengelden?

• Startend Simyaan
  • 0 reacties
Hallo,

Hier nog een melding over Buckaroo Stg. Derdengelden! Heb al enkele posts gelezen hier op het forum dus ik ben gelukkig niet de enige -en waarschijnlijk ook niet de laatste-.

Simyo, om discussie met jullie te voorkomen; NEE, er staat GEEN verwijzing naar Simyo op de incassoopdracht vermeld, enkel de gegevens van Buckaroo. Dit had mij, en vele anderen, veel tijd -en frustratie- gescheeld als dit correct was vermeld (zoals ook  beschreven staat dat het richting klanten vermeld wordt). Word ik nu voor de tijd die ik ben 'verloren' door Simyo gecompenseerd?

Verder heb ik ook geen berichtgeving over deze gewijzigde incassoverwerking ontvangen/gezien via email. Kleine moeite voor Simyo lijkt mij, om haar klanten hiervan op de hoogte te stellen (lees klanttevredenheid!!).

Omdat ik dus niet wist dat de incasso opdracht vanuit Simyo kwam, heb ik het bedrag laten storneren! ........ En nu????

Graag jullie reactie.
icon

Beste antwoord door Ernst 8 May 2014, 16:42

Bekijk originele reactie

12 reacties

Badge +3
Hallo Havu,

Volgens mij hoeft Stichting Buckaroo Derdengelden geen vermelding te doen namens Simyo. In de omschrijving staat, bij mij, vermeld dat het gaat om factuur ***** van Simyo. Buckaroo is een derdengelden rekening en verzorgen alle betalingen binnen het betalingsverkeer van Simyo. 

Dit staat ook op de site vermeld en ik geloof in de algemene voorwaarden. Als je factuur gestorneerd is krijg je automatisch een mail met een iDeal link om de betaling alsnog binnen aangegeven betaaltermijn te betalen. 

Met vriendelijke groet,
Mike Matheeuwsen
heb jaren simyo en dat ging altijd goed.
was erg tevreden over.
bij beltegoed onder € 2,- wordt automatisch geld van me bank afgehouden, en kreeg een sms ter bevesteging.
inloggen via de site kon ik dan zien dat er beltegoed is opgewardeerd.

MAAR NU IS HET ERG VREEMD!!!
heb een afschrijving via Buckaroo, waar niet af te lijden is voor wie dat het is, wel een bank rekeningnummer, en die verwijst na lang zoeken naar simyo (heel vreemd).
Dit terwijl mijn beltegoed nog genoeg is, en geen sms ontvangen hebt, en mijn beltegoed werd niet opgewardeerd.

Graag zou ik hier opheldering over willen hebben.
Badge +3
Dat vind ik dan erg vreemd. Het enige wat ik je kan vertellen is dat Simyo al enige tijd gebruik maakt van Stichting Buckaroo Derdengelden waarmee ze betalingen verrichten. Wellicht is dit met de komst van SEPA Incasso ook van kracht op PrePaid aansluitingen, waardoor er nog niet duidelijk gemaakt is dat dit via Stichting Buckaroo Derdengelden loopt.

Ik zou morgen even telefonisch informeren bij de Simyo klantenservice, of afwachten tot een moderator reageert. Ze zullen je vast verder kunnen informeren! 

Ik had je graag verder geholpen!

Groetjes,
Mike 

heb jaren simyo en dat ging altijd goed.
was erg tevreden over.
bij beltegoed onder € 2,- wordt automatisch geld van me bank afgehouden, en kreeg een sms ter bevesteging.
inloggen via de site kon ik dan zien dat er beltegoed is opgewardeerd.

MAAR NU IS HET ERG VREEMD!!!
heb een afschrijving via Buckaroo, waar niet af te lijden is voor wie dat het is, wel een bank rekeningnummer, en die verwijst na lang zoeken naar simyo (heel vreemd).
Dit terwijl mijn beltegoed nog genoeg is, en geen sms ontvangen hebt, en mijn beltegoed werd niet opgewardeerd.

Graag zou ik hier opheldering over willen hebben.
Reputatie 5
Badge +11
EDIT 21-10-2016:

Zoals je kunt zien is dit een topic uit 2014. Sinds kort werken we niet meer Buckaroo. Deze situatie kan zich dus niet meer voordoen 🙂

Hoi indioon en Havu, welkom op het Simyo forum!

In dit topic geef ik het volgende antwoord op dezelfde vraag:
Normaal gesproken hoort er bij die afschrijvingen ook gewoon Simyo te staan, maar om de 1 of andere reden is dat laatst ineens veranderd. En dat hebben we echt niet expres gedaan 😕 Gelukkig is alles in samenwerking met Buckaroo weer rechtgezet.

Even voor de volledigheid: Stichting Derdengelden Buckaroo is het bedrijf dat al het betalingsverkeer voor Simyo afhandelt. Dit doen ze overigens niet alleen voor Simyo, maar voor meer bedrijven.

Wat mmatheeuwsen (welkom terug:)) niet kan weten is dat jullie prepaid gebruikers zijn, maar verder klopt zijn antwoord eigenlijk wel.
Dank je voor het meedenken dus :)

indioon en Havu; ik heb de mogelijkheid voor jullie om automatisch op te waarderen weer in laten schakelen, in de loop van de middag/avond kunnen jullie dit beiden weer activeren.
Badge +3
You're welcome.. ik heb gisterenavond tot 01:30 uur forums beantwoord.. ;)

Hoi indioon en Havu, welkom op het Simyo forum!

In dit topic geef ik het volgende antwoord op dezelfde vraag:
Normaal gesproken hoort er bij die afschrijvingen ook gewoon Simyo te staan, maar om de 1 of andere reden is dat laatst ineens veranderd. En dat hebben we echt niet expres gedaan 😕 Gelukkig is alles in samenwerking met Buckaroo weer rechtgezet.

Even voor de volledigheid: Stichting Derdengelden Buckaroo is het bedrijf dat al het betalingsverkeer voor Simyo afhandelt. Dit doen ze overigens niet alleen voor Simyo, maar voor meer bedrijven.

Wat mmatheeuwsen (welkom terug:)) niet kan weten is dat jullie prepaid gebruikers zijn, maar verder klopt zijn antwoord eigenlijk wel.
Dank je voor het meedenken dus :)

indioon en Havu; ik heb de mogelijkheid voor jullie om automatisch op te waarderen weer in laten schakelen, in de loop van de middag/avond kunnen jullie dit beiden weer activeren.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi mmateeuwsen,

Tof om te zien dat je zo enthousiast bent. Je hebt voor nu nog meer reacties dan ik 😉 Ga zo door!

@indioon Ik hoop dat opgehelderd is door Ernst, mocht dit niet zo zijn horen we het graag.
Hoi allen.

ik hoop dat ik het goed geactiveerd heb om automatisch op te warderen bij onder de 2 Euro.

Alvast bedank.
Hallo,
Ik zie dat op het forum meer mensen klagen over de onverwachte introductie van Buckaroo. Ik zag een afschrijving naar deze naam, die ik niet ken en heb daarom de betaling geblokkeerd. Ik ben nogal alert op spookbetalingen. Ik vind dat Simyo zijn klanten eerst over de wijziging van incasso had moeten informeren. Maar nu ben ik dus wel mijn automatisch opwaarderen functie kwijt!
Concreet: ik wil mijn automatisch opwaarderen functie weer terug en niet door een aantal betalingen via een creditcard, maar gewoon via de bankrekening.
Kan dat geregeld worden?
Badge +6
Hoi allen.

ik hoop dat ik het goed geactiveerd heb om automatisch op te warderen bij onder de 2 Euro.

Alvast bedank.

Hoi indioon,

Ik heb even naar je aansluiting gekeken, maar ik zie helaas nog niet dat automatisch opwaarderen weer aanstaat 😕

Heb je de volgende stappen doorlopen:
1. Via Mijn gegevens kan je opnieuw je bankrekeningnummer activeren via iDEAL door te klikken op "Wijzig rekeningnummer".
2. Vervolgens kan je op de overzichtspagina onder 'mijn tegoed opwaarderen' klikken op Automatisch opwaarderen en aangeven met welk bedrag je wil dat er wordt opgewaardeerd wanneer je tegoed onder de €2 komt.

Ik hoor graag van je of het is gelukt? 🙂
Badge +6
Hallo,
Ik zie dat op het forum meer mensen klagen over de onverwachte introductie van Buckaroo. Ik zag een afschrijving naar deze naam, die ik niet ken en heb daarom de betaling geblokkeerd. Ik ben nogal alert op spookbetalingen. Ik vind dat Simyo zijn klanten eerst over de wijziging van incasso had moeten informeren. Maar nu ben ik dus wel mijn automatisch opwaarderen functie kwijt!
Concreet: ik wil mijn automatisch opwaarderen functie weer terug en niet door een aantal betalingen via een creditcard, maar gewoon via de bankrekening.
Kan dat geregeld worden?

Hoi Marrie Lamers, welkom op het forum!

Een volgende keer dat we zo'n wijziging doorvoeren, verwacht ik dat we dit inderdaad anders zullen aanpakken :(
In ieder geval excuses voor het ongemak, Marrie.

Ik heb zojuist een e-mail gestuurd naar onze financiële afdeling met het verzoek het weer voor je mogelijk te maken via je bankrekening automatisch opwaarderen aan te zetten.

Wanneer je aan het einde van de dag inlogt op Mijn Simyo, zal je je bankrekeningnummer opnieuw kunnen activeren en vervolgens automatisch opwaarderen weer kunnen aanzetten.

Laat je even weten of het gelukt is? 🙂
Hallo,
Simyo heeft inmiddels de 'automatisch betalen' functie weer voor mij aangezet en nu heb ik het weer kunnen activeren.
Bedankt. Is het een idee om deze functie standaard weer op het scherm te plaatsen, dat voorkomt dat andere lotgenoten moeten gaan aoeken.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Marrie Lamers,

Zo'n optie toevoegen aan Mijn Simyo vergt heel erg veel werk. Het gaat dan om de koppeling van Mijn Simyo aan onze achterliggende programma's en vervolgens aan betalingsverwerker.
Zoals -Kim zegt:
Een volgende keer dat we zo'n wijziging doorvoeren, verwacht ik dat we dit inderdaad anders zullen aanpakken

Reageer