.

Beantwoord

Wat gebeurt er als ik mijn bundels verleng?

  • 25 July 2016
  • 3 reacties
  • 195 Bekeken

Badge
Beste klantenservice,

Ik ben van plan een nieuwe telefoon te kopen met een 4g abbo van simyo. Ik zie dat ik nu gratis mb's extra krijg omdat ik vaste klant ben bij simyo. Ik vroeg mij alleen het volgende af;

Wat houdt de term: Jaar extra verlengd in?
krijg ik dat omdat ik vaste klant ben? of wordt mijn contract dan extra verlengd?

De situatie is als volgt:


Nu
€ 17,-per maand

300 min/sms
€ 7,-

1000 MB
€ 10,-

Vanaf
1 augustus
€ 19,- per maand
Jaar verlengd (Extra voordelig)
300 min/sms
€ 5,-

1000 MB + 1000 MB gratis
€ 9,-

Flex 4G Direct actief
€ 5,-

maar kan ik dit maandelijks wijzigen als ik merk dat ik aan 2gb te weinig heb naar:

2000 MB + 1500 MB gratis
€ 14,-

En de bijkomende vraag is of ik door deze wijziging dus weer een jaar extra bij mijn contract krijg?

Dus stel ik verleng hem nu voor 19 euro per maand voor een jaar, maand erop wijzig ik hem en zit ik weer 12 maanden extra; dus 23 maanden aan een contract?

Laatste vraag is: kan ik het wel omhoog wijzigen en niet naar beneden? Dit allemaal heeft met het verlengen van het contract te maken. want dan zal ik eerder voor de zekerheid 3,5 gb nemen?? want ik gebruik niet onwijs veel mb's maar ik hoor dat je moet uitkijken dat het niet te snel gaat met 4gb.

Met vriendelijke groet,
Bladspinazie
icon

Beste antwoord door Angela 26 July 2016, 11:05

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Je gaat opnieuw een jaarabonnement aan. Binnen dat jaar kun je vrij iedere maand je internetbundel naar boven én naar beneden bijstellen al naar gelang van de behoefte. Na iedere wijziging ga je niet weer een jaarcontract aan.
Badge
Yess het is allemaal gelukt!

Alleen zie ik dat ik deze maand ook nog 5 euro voor flex moet betalen, terwijl het pas vandaag tm 1 augustus geldt.
Kan ik daar eventueel nog een vergoeding voor krijgen?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bladspinazie,

Goed om te zien dat je eerst uitgebreid onderzoek doet voordat je zomaar je contract verlengd! Dan zit je niet ineens ongewenst vast aan bepaalde voorwaarden waar je niets van wist. Gelukkig houden wij bij Simyo van openheid en vind je geen addertjes onder het gras :)

RicoK heeft je al heel goed geïnformeerd. Je kunt inderdaad je bundels wijzigen zoals jij dit wilt. Wil je hoger? Dat mag! Je krijgt hierbij dan ook de bijbehorende gratis MB's. Wil je lager met je bundel? Dit werkt hetzelfde als verhogen. Wil je de internetbundel voor een maandje uitzetten? Ook dit mag zonder gevolgen.

Al jouw wijzigingen gaan in per 1 augustus. Dit omdat bundelwijzigingen nou eenmaal per de 1e van de volgende maand ingaan. Bundels die je nog niet hebt, gaan direct in en kun je direct gebruiken. Dit is dus gebeurd met Flex 4G. Hier mag je nu al gebruik van maken! Helaas kan ik hier niets aan veranderen. Ik hoop dat je er nog wat aan hebt in de laatste dagen van deze maand. Nog een voordeel: je betaalt deze bundel naar rato. Dit betekent dat je voor de laatste dagen van juli maar € 1,- betaalt voor 4G.

Heb je hier verder nog vragen over?

@RicoK, super! Bedankt voor je uitleg.

Groetjes,
Angela

Reageer