.

Beantwoord

Wanneer wordt mijn abonnementsgeld terugbetaald?

  • 1 July 2015
  • 9 reacties
  • 661 Bekeken

Hallo

Ik heb een vraag. Mijn vrouw had een abonnement bij simyo. Deze werd beëindigt op 4april jl. Zij heeft echter voor de hele maand april moeten betalen. In die 4 dagen heeft ze sporadisch internet gebruikt. zij zou dus bijna het hele maandbedrag terug betaald moeten krijgen. Nu bijna 2 maanden later is dit nog steeds niet gebeurd. Heb hierover al contact gehad, maar er is niets mee gebeurd. Een trucje van jullie om er zolang mee te wachten, zodat mensen dit vergeten? Wat voor u extra inkomsten zijn. Verder stoor ik mij eraan dat zodra je je abonnement is afgelopen, je niet meer kunt inloggen om een eventuele eindafrekening te kunnen downloaden. Op dit gebied ben ik teleurgesteld in Simyo.

Mvg

Depjer
icon

Beste antwoord door Ali 2 July 2015, 18:14

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi depjer,

Welkom op het forum.

Goed dat je je vraag hier stelt.

Het nummer van je vrouw is op 3 april 2015 overgegaan naar haar nieuwe provider. Op haar facturen van maart zijn de abonnementskosten berekend voor de maand april. Dit komt omdat abonnementskosten bij Simyo altijd vooruit in rekening worden gebracht.

Het is geen truc of een verdienmodel. We hebben juist baat bij dat klanten tevreden weggaan. De abonnementskosten waren reeds gefactureerd op het moment dat nummerbehoud was uitgevoerd. Je kan tot de 1e van de komende maand nog inloggen op Mijn Simyo om de facturen te bekijken als nummerbehoud is uitgevoerd. Je vrouw had deze mogelijkheid tot 1 mei.

Ik zie dat je eind mei contact hebt gehad en per e-mail de laatste facturen toegestuurd zijn. Wat nog niet is aangevraagd is een terugbetaling van de abonnementskosten voor de periode 4 april tot en met 30 april.

De teveel in rekening gebrachte kosten kan je binnen drie weken terugverwachten op jullie rekening.
Hoi Ali

Bedankt voor je reactie. Maar het klopt toch niet wat je zegt, er is geen teruggave aangevraagd. Het is toch van de zotte dat als er teveel in rekening is gebracht omdat het abonnement eerder is afgelopen, dat je er zelf achteraan moet om het teveel betaalde terug te krijgen. Meestal word er dan een creditnota gemaakt, maar dat doen jullie niet. Trouwens, toen ik de klantenservice van jullie gebeld had, werd er mij al verteld dat er al opdracht was gegeven voor terugbetaling. Dit is inmiddels al langer als 3 weken geleden, maar nog geen geld gezien. Het zijn geen grote bedragen, maar het gaat mij om het principe. Als ik mijn abonnement beëindig dan pak ik het wel anders aan.

mvg

depjer
Hoi Ali

Bedankt voor je reactie. Maar het klopt toch niet wat je zegt, er is geen teruggave aangevraagd. Het is toch van de zotte dat als er teveel in rekening is gebracht omdat het abonnement eerder is afgelopen, dat je er zelf achteraan moet om het teveel betaalde terug te krijgen. Meestal word er dan een creditnota gemaakt, maar dat doen jullie niet. Trouwens, toen ik de klantenservice van jullie gebeld had, werd er mij al verteld dat er al opdracht was gegeven voor terugbetaling. Dit is inmiddels al langer als 3 weken geleden, maar nog geen geld gezien. Het zijn geen grote bedragen, maar het gaat mij om het principe. Als ik mijn abonnement beëindig dan pak ik het wel anders aan.

mvg

depjer
Ps ik heb nog een paar dingen nagekeken. Je zegt dat mijn vrouw tot 1 mei kon inloggen, maar haar laatste factuur is gedateerd op 15-05-2015. Deze heeft ze dus zelf NIET kunnen inzien. Het laatste gesprek dat ik gehad heb met de klantenservice en waarin werd verteld dat het geld zou worden teruggestort is geweest op 29 mei jl. Dit is dus al 5 weken geleden, en jij praat over binnen 3 weken. Sorry van jouw verhaal klopt dus niet veel. Als ik hier verder op het forum kijk zijn er meer mensen met klachten hierover en het valt mij op dat er op technisch gebied veel misgaat. Verder wil ik nog laten weten dat mijn dochter die ook haar abonnement bij jullie heeft opgezegd, ook nog haar teveel betaalde abonnementsgeld moet terug ontvangen. Dus al met al, in mijn ogen toch een truc of een verdienmodel.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi depjer

Bedankt voor je reacties. Volgens mij heb je mijn reactie verkeerd begrepen. Ik had aangegeven dat er nog geen terugbetaling was aangevraagd. Dat heb ik afgelopen vrijdag alsnog voor je ingediend.

Ik zie dat je eind mei contact hebt gehad en per e-mail de laatste facturen toegestuurd zijn. Wat nog niet is aangevraagd is een terugbetaling van de abonnementskosten voor de periode 4 april tot en met 30 april.
De teveel in rekening gebrachte kosten kan je binnen drie weken terugverwachten op jullie rekening.


Excuses dat het is blijven liggen. Het ziet ernaar uit dat mij collega's alleen de laatst opgemaakte facturen gestuurd hebben maar verder niet eraan toe zijn gekomen om terug betaling aan te vragen voor de abonnementskosten van april. Dit zal dus alsnog binnen 3 weken worden uitgevoerd.

Het nummer van je dochter is op 7 mei overgenomen door haar nieuwe provider. Bij haar aansluiting is het wel goed gegaan. De abonnementskosten voor de periode 7 tot en met 31 mei zijn direct op haar factuur van april verrekend. Dit is de reden waarom haar laatste factuur € 2,60 bedroeg.

Staat deze verrekening niet op de factuur?
Hoi Ali

ik vind het heel vervelend voor jouw, maar wat je nu weer beweerd betrefd mijn dochter, klopt ook weer niet. Mijn dochter heeft in april gewoon haar abonnementskosten betaald, te weten €13,- . Dit is dus voor het abonnement van 1mei tot 31mei. Op 28mei is er nog €2,60 van haar rekening geboekt. Dus voor 6 dagen bellen heeft ze dus €15,60 moeten betalen. En zij kon dat niet controleren want na 1 juni kan zij niet meer inloggen. Ik heb mijn abonnement ook opgezegd bij jullie, reeds 2 maanden van te voren. En wat gebeurd er, je moet toch de hele maand in voren betalen, terwijl bekend is dat je naar een andere provider gaat. Ik ben bang dat het hele verhaal weer van voren af aan begint. Ik zal nu wel weer een verhaal te horen krijgen dat er weer ergens iets fout is gegaan, maar als ik hier op het forum diverse verhalen lees, komt dat regelmatig voor.

mvg
Reputatie 3
Badge +7
Hoi depjer,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de factuur van je dochter nogmaals bekeken, maar zie dat abonnementskosten tot 7 mei in rekening zijn gebracht. Het betreft de factuur van april waarop de abonnementskosten van de maand mei staan. Onder het kopje 'kortingen en verrekeningen' kan je dit terugzien. Voor zes dagen heeft ze dus alleen € 2,60 betaald aan abonnementskosten.

In april is € 13,00 geïncasseerd voor haar factuur van maart. Zoals je weet worden de facturen halverwege de nieuwe maand opgesteld waardoor de betalingen een maand achterlopen. Dit is de reden waarom het bedrag in de laatste week van april is afgeschreven.

Ik kan me voorstellen dat dit voor verwarring heeft gezorgd, maar bij de aansluiting van je dochter is gelukkig alles goed gegaan. Aan de terugbetaling van jouw abonnementskosten voor de maand juli wordt gewerkt.
Hoi Ali,

Wat mijn dochter betreft, blijkt dat je gelijk hebt. Wij kunnen dit zelf niet controleren omdat wij die laatste factuur niet hebben kunnen downloaden, maar door andere facturen te vergelijken zijn we eraan uit gekomen. Inmiddels is ook het teveel betaalde abonnementsgeld van mijn vrouw terugbetaald. Ik ben benieuwd of we daar nog een creditnota van krijgen, ivm de boekhouding. Verder ben Ik ben benieuwd hoe het nu met mijn abonnement afloopt. Ik vind het wel jammer dat het op deze manier heeft moeten gebeuren.

mvg

depjer
Reputatie 3
Badge +7
Hoi depjer,

Bedankt voor je bericht.

Ik ben blij dat het toch klopt. Ik heb zojuist al haar facturen van dit jaar naar jullie gemaild. Zo kan je alles op je gemak terugzien. Fijn dat de terugbetaling van je vrouw goed is gegaan, we maken geen creditnota op.

Het is jammer dat het zo lang geduurd heeft, excuses hiervoor. Wij nemen hierover contact op met onze medewerker om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen.

Het is nu alleen nog even wachten op jouw aansluiting. Ik zie dat je de factuur gestorneerd hebt. Had had niet gehoeven. Ik heb het verzoek voor terugbetaling aangepast naar een verrekening met het 'openstaande' factuur. Je factuur van juni komt hiermee te vervallen.

Mocht je nog met vragen zitten dan kan altijd bij ons op het forum terecht 🙂

Reageer