.

Beantwoord

Wanneer is de factuur beschikbaar?

  • 5 January 2021
  • 16 reacties
  • 487 Bekeken

Badge +2
  • Aspirant
  • 13 reacties

De factuur voor februari staat in mijn simyo. Maar de januari factuur is niet meer te zien. Normaal maakt het niet uit, dan zijn ze gelijk, maar dit is de eerste factuur. Met name vanwege de gefactureerde maar niet verschuldigde aansluitkosten vind ik het handig deze te kunnen volgen.

icon

Beste antwoord door Daisy 5 January 2021, 13:01

Bekijk originele reactie

16 reacties

Facturen blijven een jaar zichtbaar op je MijnSimyo omgeving. Simyo kan ouderen eventueel en op verzoek wel toezenden via mail.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi HGD,

 

Welkom op het Simyo forum, leuk dat je een kijkje neemt!

 

Misschien goed om te weten dat de factuur van de huidige maand altijd in de laatste week van de maand erop beschikbaar is. De januari factuur is eind februari beschikbaar in Mijn Simyo, daarnaast zijn ze een jaar zichtbaar. Alleen het verbruik is maar tot 6 maanden terug zichtbaar. 

 

Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen, dan hoor ik het graag! Thanks Ray voor je snelle reactie!

 

Groetjes,

Daisy

Badge +2

Ik ben blij dat je het zelf het beste antwoord vindt. Maar de vraag is niet beantwoord. De factuur over januari met het stukje december stond er wel in, maar nu NIET meer. En aangezien de factuur niet in een keer goed opgemaakt kan(?) , vind het het prettig om deze te kunnen volgen. Dat kan nu niet, en zou het zo maar kunnen dat ik het afgeboekte bedrag straks moet storneren. En dat kan jullie administratie waarschijnlijk niet handelen.

Reputatie 7
Badge +9

Simyo maakt 3 weken na een maand de factuur van die maand op. Bijvoorbeeld 3 weken na de maand januari (in de derde week van februari) maakt Simyo de factuur van januari op. Op de factuur in dat voorbeeld staan de abonnementskosten van februari (abonnementskosten betaal je voorbij) en de verbruikskosten van januari. Ook andere extra kosten (bijvoorbeeld aansluitkosten, nieuwe simkaart etc) van januari staan hierop.

De eerste 6 maanden staan ook de verbruiksgegevens (wie je hebt gebeld/ ge-sms't) staan op de factuur. Na 6 maanden verwijderd Simyo i.v.m. AVG deze gegevens.

Na 12 maanden verwijderd Simyo zelfs de hele factuur.

Nadat facturen zijn verwijderd kun je de factuur zonder verbruiksgegevens enkel nog krijgen door deze op te vragen bij de klantenservice. Dat laatste kan heel gemakkelijk door te vragen of ze je de factuur/facturen van #maand# #jaar# willen sturen. Het staat niet heel duidelijk in je bericht, maar wil je de factuur van januari 2020 opgestuurd krijgen?

Als je overigens facturen lange tijd nog wil inzien, dan raad ik aan om ze elk maand/kwartaal te downloaden en zelf ergens in je administratie op te slaan!

Badge +2

Weer een antwoord van niks. Le-zen kinderen, lezen.

Reputatie 7
Badge +9

Weer een antwoord van niks. Le-zen kinderen, lezen.


Kennelijk begrijpen zowel ik als de moderator dan niet wat jij wilt. Kun jij nog eens laten weten wat je wilt van de klantenservice?

 

PS. Ik ben net als u gewoon een klant van Simyo. Ik probeer u en moderatoren te assisteren. Ik krijg daar niets voor terug. Als u zo een denigrerende toon aanslaat dan zijn forum experts (= behulpzame klanten) zo klaar met het bieden van zulke hulp en zoekt u het maar uit met moderatoren (= medewerkers). Moderatoren komen veelal maar 1 keer per dag langs in topics. Als het dan niet duidelijk is voor een moderator wat er gevraagd wordt of als benodigde informatie ontbreekt, dan mag je dus al snel weer een werkdag wachten!

De factuur over januari met het stukje december stond er wel in

 

Je bedoelt de factuur met de gebruikskosten van december en de bundels van januari (die betaal je namelijk vooruit). Die verschijnt dus in de 3e week van de huidige maand, in dit geval januari. 

 

Klik op “Verschijnt rond 21 (welke datum er bij jouw staat) en je factuur opent maar nog zonder de specificaties.

Als dit het ook niet is dan is de vraag van @Groentjuh zeker van toepassing. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi HGD,

 

Is het antwoord te vinden in de reactie van Ray? Zo niet dan zou ik je willen vragen jouw vraag nog een keer te stellen en misschien kun je deze dit keer anders formuleren?

Alvast bedankt!

 

Groetjes,

Tessanne  

Badge +2

Het gaar om de factuur van december en januari. Nieuwe klant, dus gedeelte december en geheel januari en evt. aansluitkosten. 

Die stond in 2020. Ik zie nu alleen 2021. 

Hoi @HGD 

 

Zie jij dit niet?

 

 

Dit is een voorbeeld van mijn eigen MijnSimyo. 

Badge +2

Helaas niet. Dat was tot 3112 wel. Nu alleen dit. Geen pulldown menu.

 

Ik zie dat je via de app kijkt. Zie je enig verschil als je op een laptop / computer op de web pagina kijkt? https://mijn.simyo.nl

Ik vraag dat om te kunnen ontdekken waar het hem in zit. Als blijkt dat je het heb daar wel ziet dan is er iets mis in de app. Je zou die dan kunnen verwijderen en opnieuw installeren. En anders is dit toch iets voor Simyo. 

Badge +2

Via de website precies hetzelfde.

In de app staat voor dezelfde factuur 18,00 euro, online nog 0.00. Het is een administratieve rotzooi.

Klik eens op “Verschijnt rond 18 februari 2021”? Die €0,00 is mijn inziens ook verwarrend. Maar dat komt omdat die factuur nog niet vast staat, er kunnen nog kosten veranderen. Dat heeft met het vooruit betalen van de bundels te maken en achteraf van eventuele extra kosten zoals buiten de bundel. 

Ik heb hetzelfde probleem.

En ook gekeken vanwege de wel op de factuur gezette aansluitkosten. Terwijl die 0 euro zouden zijn.

Abonnee sinds december.

Met vriendelijke groet,

Hanss51

Reputatie 7
Badge +6

Hoi HGD,

 

Ik heb even meegekeken naar de aansluiting, jouw eerste factuur is einde deze maand beschikbaar. Deze word ook einde deze maand geïncasseerd, de factuur bedraagt €22,80.

 

De kosten bestaan uit:

  • aansluitkosten €15 (maar deze zijn verrekend)
  • abonnementskosten december €4,80
  • abonnementskosten januari €18

Je kan de factuur inderdaad momenteel niet zien in mijn simyo, omdat het om de december factuur gaat. De volgende factuur zal gewoon €18 bedragen, je kunt dit het beste via de website in de gaten houden. De overzichtskosten in de app kloppen niet altijd, dit is een weergave fout. Dit is ook bekend en word aan gewerkt. Ik hoop hiermee je vragen duidelijker beantwoord te hebben?

 

Thanks Ray en Groentjuh voor jullie hulp en advies!

 

Groetjes,

Daisy

 

 

Reageer