.

Beantwoord

Waarom zijn mijn buitenbundelkosten zo hoog?

  • 25 March 2016
  • 7 reacties
  • 288 Bekeken

Badge
Hoe kan het nou dat ik buiten mn bundel zit en dan op een absurd bedrag? Ik heb naast mn eigen bundel extra 500mb aangevraagd deze ook gekregen althans daar kreeg ik een mail over. Nu moet ik ineens meer dan 200,- euro betalen? Ik heb het zwart op wit en geen melding ontvangen dat mijn mb op is. Ik ga dit bedrag ook niet betalen en ga hier wel verdere stappen in ondernemen advocaat en radar.
icon

Beste antwoord door Caspar 27 March 2016, 13:36

Bekijk originele reactie

7 reacties

Hoi,

Als je inderdaad die 80 en 100% berichten niet hebt ontvangen dan is dat een fout dat door Simyo opgelost wordt. Verder ben je als klant wel zelf verantwoordelijk voor het verbruik, want hoe vervelend het ook is, het zijn geregistreerde kosten. Als je die extra 500 MB hebt aangeschaft nadat je vaste bundel al verbruikt was is er kans dat je buiten de bundel kosten hebt gemaakt en die worden dan niet verrekend. Dus stel op maandag 12:00 uur is je bundel op en op woensdag koop je rond 17:00 uur 500 MB extra maar tussen die 2 tijdstippen heb je wel op internet gezeten dan kan dat behoorlijk in de papieren lopen.

Ik snap je frustratie, zou ik als mede klant ook hebben, maar ik zou eerst een reactie vanuit Simyo afwachten.

En zeer spijtig, ik geef je weinig kans bij een advocaat of Radar aangezien Simyo alles heeft vast gelegd in hun voorwaarden.

Daarbij geeft Simyo voldoende tools om je verbruik in de gaten te houden en valt dit bij de meeste telefoons ook in te stellen.

Lees dit topic eens door, misschien staat er iets in waar wat aan kan hebben..
https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989

Hoop dat je er met Simyo uit kunt komen, heb echter geduld want het is nu Paasweekend en Simyo is gesloten. Er kan echter een verdwaalde medewerker op het forum verschijnen.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Rwnd,

Hier de verdwaalde medewerker waar Raytje het over had ;)

Super vervelend voor je dat je zo een hoge rekening hebt gekregen vanwege je internet verbruik. Je krijgt normaal gesproken sms'jes wanneer je normale internetbundel en je extra 500 MB op is. Raar dat je deze niet hebt gehad!

Ik zal voor je nakijken wat ik kan doen. Het is nu Paasweekend en helaas kan ik op dit moment niet tot de bodem voor je uitzoeken waarom je geen sms'jes hebt gekregen. Wanneer ik dit heb gedaan, zal ik kijken hoe het zit met je hoge kosten. Wellicht valt daar ook wat aan te doen. Ik hoop dat je even geduld kunt hebben tot dinsdag.

Ik zie dat je bent afgesloten en niet kunt bellen. Wanneer je het voorschot op je factuur betaald om weer te kunnen bellen, bestaat er nog steeds de kans dat we het geld terugbetalen wanneer we de situatie goed hebben bekeken. Wil je dus weer kunnen bellen voor dinsdag, dan zul je het voorschot moeten betalen via Mijn Simyo.

@Raytje, bedankt voor je hulp en je duidelijke uitleg 😃 Ik hoop dat je een fijne Pasen hebt!

Groetjes, Caspar
Badge
@Raytje @caspar ik keek op de app daar zat ik nog geeneens op 80% verbruikte tegoed. Ik heb 500MB extra aangevraagd daar direct op dit is ook terug te zien op mijn digitale factuur. Hoe kan het dan dat ik extra MB heb aangevraagd maar dezelfde dag open een buitenbundel zit? Ik zie qua kosten geen rare uitschieters. Mijn reactie was in eerste instantie gewoon heftig want wat Symio ook registreert de kosten die gemaakt zijn worden tegengesproken in mijn factuur dat is mijn punt. Ik heb express 4500MB om juist dit soort gedrag te voorkomen dan ga ik niet 300,- eroverheen zitten.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Rwnd,

Dat je heftig reageert is begrijpelijk. Wij krijgen jouw verbruik helaas met enige vertraging op het netwerk binnen, daarom kunnen wij het verbruik op Mijn Simyo niet altijd real-time weergeven. Om deze reden sturen we een real-time waarschuwing wanneer 80% en 100% van de internetbundel is verbruikt.

Het buitenbundel verbruik waar jij op doelt, had al plaatsgevonden voordat jij de extra 500 MB had aangeschaft. Omdat het heel vervelend is dat de buitenbundelkosten zo hoog zijn uitgevallen, heeft mijn collega je per e-mail geïnformeerd over de manier waarop we je deze maand tegemoet willen komen. Vind je dit een goede oplossing?

Groetjes,
Sean
Badge
Heren,

Het is weer zover anderhalve week een topic/forum geplaatst waarom mijn kosten zo hoog zijn?! Geen reactie en mijn topic is verwijderd (toppers!)

Hoe kan het dat wanneer ik mijn mobiele netwerk uitzet volledig op mijn thuiswifi zit ik toch door internet gebruik de melding krijg dat ik ineens op 80% van mijn data zit? Ik heb normaliter geen internet als ik mijn mobiele netwerk uitzet en hoe kan het dat ineens mijn bundel daarna op is nog steeds op wifi?

Ik voel me opgelicht want nu blijkt dat ik ineens 81,- buiten de bundel wat een grap en mijn totale kosten 134,- dit is gewoon van den zotte dikke oplichterij ik ga hier formeel nog werk van maken want dit kan gewoon niet!
Reputatie 7
Badge +9
@Rwnd: Ik geloof dat je je topic kwijt bent geraakt. Verwijderen van vragen gebeurd bijna nooit! Ik denk dat dit jouw topic is. Misschien is het handig om daar door te gaan.

EDIT: Nu is dit alles weer samengekomen!
Badge +7
Hoi Rwnd,

Zo te zien ben ik je vandaag al eerder ben tegengekomen in een ander topic, klopt dat?

Ik vind het erg vervelend voor je dat je hoge kosten hebt gemaakt. Je hebt inderdaad 12 dagen geleden hierover een nieuw topic aangemaakt. Deze heb ik vervolgens beantwoord. Natuurlijk gaan we geen topic verwijderen, dat zou echt 'Not-Done' zijn. Iedereen verdient een antwoord.

In dit antwoord op jouw topic ben ik ook al ingegaan op je vraag. Als je hier nog vragen over hebt, hoor ik dit graag in je eigen topic 🙂 Voor het geval dat je deze nog steeds niet kunt vinden, Groentjuh heeft hem zojuist weer doorgegeven ;)

Zie ik je straks weer terug in je andere topic?

Groetjes,
Samantha

Reageer