.

Beantwoord

Waarom zijn de kosten zo opgelopen?

  • 19 August 2018
  • 2 reacties
  • 163 Bekeken

Badge
beste simyo,

ik ben al ongeveer 3 jaar tevreden klant en heb geen problemen ervaren. Ook was ik van plan om mijn bundel opnieuw te verlengen. Echter zie ik nu ik net wakker word dat ik een rekening van €538 heb opgebouwd terwijl ik sliep. Dit komt omdat ik ben gaan slapen met een youtube filmpje met rustgevende geluiden en mijn telefoon in de nacht is doorgeschakeld van wifi naar 4g en daarna niet meer terug.

Ik heb gelezen bij een andere topic dat mijn simkaart geblokkeerd zou moeten worden als ik meer dan €100 verbruikt heb binnen 24 uur.
Dit is veel te laat gebeurt waardoor deze hoge rekening tot stand is gekomen.

Ik ben me hier totaal niet bewust van geweest aangezien ik ben gaan slapen terwijl ik verbonden was met wifi. Ik zou graag zien dat het verbruik binnen 24 uur boven €100 kwijt gescholden word.

Met vriendelijke groet,

Ronan de Vries
icon

Beste antwoord door Jihane 20 August 2018, 20:46

Bekijk originele reactie

2 reacties

De blokkade wordt toegepast op het moment dat Simyo jouw verbruik van KPN doorkrijgt en ziet dat er €100 euro binnen 24 uur is verbruikt. Het werkelijke verbruik kan echter hoger uitvallen omdat Simyo die gegevens met vertraging krijgt. Het enige wat realtime is zijn de 80 en 100% berichten, die komen rechtstreeks vanaf het netwerk.

Het feit dat jouw telefoon van Wifi naar 4g kan / mag schakelen is ook te wijten aan het hoogverbruik.

Bij iPhone heet dat wifi assistentie en bij Android slimme netwerk wissel (of iets dergelijks). Zowel wifi en 4g aan laten trouwens ook.

Nou ben ik een beetje advocaat van de duivel, maar in de tekst van deze link staat " als je meer dan 100 euro verbruikt binnen 24 uur buiten je bundel" Hier maak ik dus op dat €100,- de ondergrens is.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ronan,

Welkom op het Simyo Forum!

Ai, wat een vervelende verrassing 😞 Je hebt gelijk over het hoogverbruik: bij meer dan € 100,- op één dag of meer dan € 250,- in een week hoor je geblokkeerd te worden. Dit verbruik komt alleen niet in real time bij ons binnen. Tegen de tijd dat het systeem ziet dat er zoveel verbruikt is, kan het werkelijke verbruik ernaast zitten. Meestal is dit verschil niet zo enorm als bij jou, maar bij extreem snel en veel verbruik in korte tijd kan het toch gebeuren dat het hoog oploopt.

Ik zie dat je vandaag contact hebt gehad met de klantenservice en dat er een passende oplossing bedacht is voor je. Dat is echt fijn om te horen! 🙂

Ik wil je dan nog alleen dit blog meegeven, waarin staat hoe je je instellingen op je toestel zodanig kunt instellen om zulke situaties te vermijden. Je weet wat ze zeggen: beter voorkomen dan genezen.

Ik wens je nog een fantastische dag toe!

@ Ray, dankjewel voor je reactie! :)

Groetjes,
Jihane

Reageer