.

Beantwoord

Waarom zie ik het nummer 0612001233 in mijn verbruik?


Badge
Ik ontdek sinds kort dat kleine bedragjes van mijn rekening door Simyo worden afgeschreven voor het bellen met het rekeningnummer 0031612001233. Ik weet totaal niet van het bestaan van dit telefoonnummer, laat staan dat ik dit nummer bel. Ik ben vervolgens in mijn verbruik gedoken en ontdekte tot mijn schrik dat van 13-09-2016 het bellen naar dit voor mij onbekende nummer in rekening wordt gebracht. In september is het begonnen met een bedrag van ongeveer € 1.- In mei is het al opgelopen tot € 5,00. Soms wordt op de factuur weergegeven dat op hetzelfde tijdstip wanneer met het genoemde nummer gebeld wordt, ook op dit tijdstip contact is gemaakt met een ander telefoonnummer. Dat andere nummer klopt. Maar hoe is het mogelijk dat ik met 1 telefoon op hetzelfde tijdstip 2 telefoonverbindingen heb. Mijn grootste zorg is de oplopende rekeningen.
Kortom voor mij grote verwarring en ik wil dat dit stopt. Mijn grote vraag is ook: Wat is hier verkeerd gegaan?
icon

Beste antwoord door Jihane 2 July 2017, 16:23

Bekijk originele reactie

14 reacties

Badge
correctie: het telefoonnummer is 0031612001233!!!!
Badge
aanvulling: in mijn logboek van mijn iPhone wordt genoemd nummer niet geregistreerd, terwijl alle resterende telefoontjes, die ik zelf pleeg, allen vermeld staan.
Dat is het voicemail nummer vanuit het buitenland..Probeer eens of uitzetten voicemail of dat helpt, maar vooral verwijder dat nummer ...
Badge
Bedankt voor uw reactie.
vragen: Kunt U mij ook vertellen hoe ik mijn voicemail nummer vanuit het buitenland uitschakel?
Hoe zorg ik er voor dat ik toch mijn voicemail inschakel, maar geen kosten in rekening worden gebracht.

Ik ontvang heel weinig voicemailberichten. Maar voor het geval dat dit nodig is, is dat wel fijn.
Lees even dit topic.
https://forum.simyo.nl/buitenland-88/voicemail-uitzetten-vanuit-buitenland-hoe-doe-ik-dat-37470

Normaal gesproken zou je telefoon niet uit zichzelf dat nummer moeten bellen, die kosten zijn in die zin ook alleen dan wanneer jij voicemail afluistert via dat nummer, bijvoorbeeld.
Badge
Ja Friesian, dat is ook mijn probleem. Ten eerste Ik bel niet naar dit voicenummer, Ten tweede, ik ontvang ook geen sms dat iemand mijn voicemail heeft ingesproken. Ten derde: Ik heb tot heden ook niemand gesproken die mijn voicemail ingesproken heeft. Ik heb je advies gevolgd om via mijn profiel mijn voicemail uit te zetten. Ik kan pas na een week concluderen of dit werkt. Ik blijf dan wel met de vraag zitten: Stel dat ik mijn voicemail weer inschakel loop ik dan weer het risico dat op mijn kosten naar mijn voicemail gebeld wordt Ik zou graag ook een reactie willen ontvangen van Simyo. Herkennen ze dit probleem? En wat is hun advies. Het juridische probleem is dat ik aan Simyo moet kunnen aantonen, dat ik geen gebruik heb gemaakt van dit Voicemailnummer. Het enige wat voor mijzelf aantoonbaar is, dat deze nummers niet op mijn toestel staan als nummers die ik gebeld heb.
De enige optie is, dat ik van provider verander. Want voor mij is het een te onveilige optie om dit contract voort te zetten. Ik wacht eerst even af hoe Simyo reageert via dit forum.
Er komt zeker een reactie van Simyo maar ze lopen wat achter.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Antonie,

Ik kan me goed voorstellen dat je het verwarrend vindt om dat telefoonnummer terug te vinden in je verbruik. Ik heb de aansluiting erbij gepakt en ik zie inderdaad dat er een aantal keer naar dat nummer gebeld is. Zoals Friesian aangaf is dat het voicemailnummer. Ik zie alleen niet dat je dat nummer vanuit het buitenland belt. Het gaat ook niet om hele korte verbindingen ,maar om verbindingen die minstens een halve minuut duren.

Zie je dit nummer niet staan in je telefoon? Ik zie bijvoorbeeld dat je op 29 juni gebeld hebt naar dit nummer. Zie je 'm staan als je op je mobiel naar deze datum kijkt?

Ik zie ook dat je je voicemail intussen uit hebt gezet. Daarna heb je hier geen last meer van gehad. Hou je het nog even in de gaten, en laat je me weten wat er in je toestel staat?

@ Friesian, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Badge
Ik zie nu pas dat U gereageerd hebt op mijn probleem. Waarschijnlijk de e-mail over het hoofd gezien. Bedankt voor uw reactie. In antwoord op uw vraag: Op mijn telefoon zie ik geen enkele melding dat ik dit nummer gebeld heb. Helaas zet het probleem zich toch voort, ondanks ik nu mijn voicemail heb uitgeschakeld. Als U mijn verbruik ziet, dan wordt tot heden nog steeds via het genoemde nummer 0031612001233 een bedrag berekend voor mijn verbruik. Voor mij een duidelijk bewijs, dat ondanks ik niet bel naar de voicemail, (omdat mijn voicemail is uitgeschakeld), toch bij mijn verbruik dit nummer vermeld staat. En dat wordt dan van mijn rekening afgeschreven
Ik heb eens op een rij gezet, wat me dit tot heden gekost heeft: 13/09/2016 t/m 1/10/2016: € 1,32; 1/10/2016-1/11/2016: € 0,73; 1/11/2016-1/12/2016: 0,24; 1/12/2016- 1-01-2017: € 0,94; 1/01/2017-1/02/2017: € 1,07; 1/02/2017-1/03/2017: €1,09; 1/03/2017-1/04/2017: € 0,37; 1/04-1/05/2017: € 3,91; 1/05/2017-1/06/2017: € 4,03; 1/06/2017-1/07/2017: € 0,76; 1/072017-7/07/2017: € 0,20
Totaal: € 14,66. Als ik er van uitgaan, dat ik in de afgelopen periode 15 x wel gebeld heb naar voicemail x 0,10 = € 1.50 (en dat is echt niet meer), dan is in feite € 13,16 mij onterecht in rekening gebracht. Ik vind eigenlijk, dat Simyo dit bedrag op mijn rekening zou moeten terug storten. Ik teken ook nog eens hierbij aan, dat indien ik in het buitenland ben deze bedragen niet worden afgeschreven. Het belangrijkste is, dat ik geen vertrouwen meer heb in de verrekening van Simyo.
Graag uw reactie,
Badge +7
Hoi Antonie,

Ik zie inderdaad dat er nog steeds telefoontjes naar het nummer 0031612001233 in je verbruik staan. Deze gesprekken worden op het netwerk geregistreerd. Er heeft dus wel degelijk een verbinding met dit nummer plaatsgevonden. Ik zie ook dat je voicemail nog steeds aan staat. We kunnen daarom deze kosten niet vergoeden.

Ik raad je aan om 12339 te bellen. Hiermee wordt je voicemail uitgezet. Ik raad je ook aan om ##002# te bellen. Zo zet je alle doorschakelingen uit.

In meeste telefoons is er ook een contact dat 'Voicemail heet'. Ik raad je aan om na te kijken of jij dit contact ook hebt. Heb je daar misschien naar gebeld? Daarnaast raad ik je aan om je oproepen lijst erbij te pakken en te kijken naar de gesprekken die je op dat tijdstip hebt gevoerd. Wordt het zo duidelijker wat er gebeurd kan zijn?

Groetjes,
Samantha
Badge
Beste Samantha,
Het stelt me teleur, dat mijn probleem door Simyo niet onderkend wordt en zij niet overgaat tot een schadevergoeding van kosten, die zij onterecht mij in rekening hebben gebracht. Het gaat mij niet om het bedrag, maar om het principe dat Simyo mij een rekening presenteert, die ik niet heb uitgevoerd. U geeft nu aan als argument, dat mijn voicemail nog steeds niet is uitgeschakeld, terwijl ik vrijdag 30 juni 7.59 uur mijn voicemail heb uitgeschakeld. (Zie mijn verbruik) Terwijl donderdag 6 juli 11.06 uur en vrijdag 7 juli 2x (09.30 uur en 22.18 uur)mij weer door Simyo de rekening werd gepresenteerd voor beluisterde voicemail berichten. Ik weet zeker, dat ik vanaf september 2016 tot heden een enkele keer geluisterd heb naar voicemail, maar niet in die grote getale die mij nu door Simyo in rekening worden gebracht. Het feit, dat ondanks mijn voicemail uitgeschakeld is en ik toch de rekening gepresenteerd krijg is voor mij een aanwijzing dat het systeem voor mijn gebruik van de voicemail niet klopt..
Ik moet helaas Simyo in gebreke stellen en verzoeken het voorstel in mijn vorige bericht in te willigen.
Mocht u het toch niet eens zijn, dan zie ik, ondanks het kleine bedrag, mij genoodzaakt naar de geschillencommissie “telecommunicatie” te stappen. Het gaat mij om het principe van rechtvaardigheid.
Graag uw reactie
Badge +7
Hoi antonie,

Ik kan het me voorstellen dat je niet blij bent dat we deze kosten niet vergoeden. Deze gesprekken staan op het netwerk geregistreerd. Dat betekent dat er wel degelijk een verbinding heeft plaatsgevonden. Het netwerk geeft dit aan ons door, en wij brengen hiervoor kosten in rekening. Zolang deze gesprekken op het netwerk geregistreerd staan en zich ook blijven registreren, kunnen we niets aan deze kosten doen. Zeker niet omdat dit blijft gebeuren. Ik hoop dat je begrijpt dat we niet 'zomaar' kosten kunnen vergoeden, omdat jij zegt dat je niet hebt gebeld.

Daarom raad ik je nogmaals aan om naar ##002# te bellen. Hiermee worden eventuele doorschakelingen uitgezet. Je kunt ook nog proberen om je simkaart tijdelijk in een andere telefoon te stoppen. Worden er dan ineens geen telefoontjes naar dit nummer geregistreerd? Dan staat er blijkbaar iets in je telefoon ingesteld, dat deze verbindingen tot stand brengt.

Kun je dat proberen? Ik hoor graag of je dan deze gesprekken niet meer terug ziet in je verbruik.

Groetjes,
Samantha
Badge
Inderdaad, sinds ik ##002# gebeld heb, wordt het bellen naar de voicemail niet meer geregistreerd in mijn verbruik., Toch blijf ik het vreemd vinden, dat het bellen bij jullie geregistreerd is en ik zeker weet, dat ik niet naar dat nummer gebeld heb. Voor mij ook onbegrijpeljk dat ik dit nummer ##002# moet bellen om van het oneigenlijk verbruik van mijn voicemail af te komen. Het is voor mij de druppel, die mij besloten heeft het abonnement m.i.v 1 september op te zeggen. Via het klantvriendelijke "lowcall" abonnement ben ik verzeild geraakt in een steeds veranderend abonnement, die meer aansluit bij de wensen van de leverancier dan een abonnement die rekening houdt met de oorspronkelijke wensen van een jarenlange trouwe klant..
Reputatie 5
Badge +9
Hoi antonie,

Als jij het gevoel hebt ergens anders beter af te zijn dan kan dat en dan wensen we je natuurlijk heel veel sterkte! Toch is het erg jammer om te horen dat je hebt opgezegd :(

Had je nog geprobeerd om de simkaart in een ander toestel te plaatsen en andersom?

Groetjes,
Caspar

Reageer