.

Beantwoord

Waarom wordt het internet niet gestopt nadat de bundel op is?

  • 27 August 2016
  • 2 reacties
  • 142 Bekeken

Ik snap niet dat als je internet bundel is overschreden je nig gewoon lekker via b.v hotspot door kan blijven internetten. Mijn zoon heeft nu 700.00 € aan kosten terwijl zijn bundel al verbruikt is. Waarom laat je iemand buiten zijn bundel nu zo op kosten jagen, terwijl je daarom nu juist een limiet afspreekt online. Dus limiet overschreden ook niet meer op internet zo simpel is het. Kinderen letten niet erop en met het spel pokemon via 3g of 4g loopt het snel op.... Kan dit nu niet anders ?

Groeten van een geschroken vader
icon

Beste antwoord door Caspar 29 August 2016, 12:35

Bekijk originele reactie

2 reacties

€ 700,- is nogal een flink bedrag. Simyo past een blokkade toe bij een verbruik, buiten de bundel, van € 100,- binnen 24 uur of € 250,- per week.

Pokomon Go schijnt helemaal niet zo'n data slurper te zijn. Het zou ongeveer 5 MB per half uur spelen verbruiken.

Tevens verschijnt er bij 80 en 100% verbruik van de bundel een netwerkbericht. Dit bericht komt rechtstreeks van het netwerk en is dus realtime. Dit in tegenstelling tot de standen op de MijnSimyo pagina en/of App.

Ook wil ik bij deze adviseren dit topic eens door te lezen incl. de daarin geplaatste links.

Ik vermoed dat het hoog verbruik niet alleen maar door Pokomon spelen komt. Waaraan wel, dat kan allen de telefoon vertellen, of uw zoon..
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Avimaster,

Welkom op het forum.

Zo een hoge rekening, dat moet schrikken zijn geweest, zeg!! Wat vervelend dat jouw zoon is door blijven internetten toen zijn bundel op was. Het is inderdaad mogelijk om dan te blijven internetten, ook zonder hotspot. Wanneer de bundel op is, zijn er meerdere mogelijkheden. Je kunt MB's bijkopen of het internet uitzetten op je Mijn Simyo. Je kunt natuurlijk ook blijven internetten, maar dan kunnen er dus buitenbundelkosten komen.

Het is dus belangrijk om goed in de gaten te houden hoeveel MB's je nog over hebt tot het einde van de maand. Je krijgt hierover 2 sms'jes zoals Raytje al had gezegd. Heeft je zoontje deze sms'jes gehad? Zodra je die krijgt, kan je namelijk actie ondernemen om ervoor te zorgen dat je geen hoge kosten maakt. Ik hoor graag van je!

@Raytje bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar

Reageer