.

Beantwoord

Waarom wordt er 7 cent extra berekent?

  • 19 January 2016
  • 12 reacties
  • 332 Bekeken

Op mijn laatste factuur is 7 cent meer in rekening gebracht dan mijn vaste maand tarief, maar volgens mijn gegevens ben ik niet buiten mijn bundel getreden. Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Ray 20 January 2016, 08:43

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Heb ik ook de laatste factuur.
Snapte er niets van, maar toen ik de factuur bekeek, zag ik dat ik een SMS-je heb verstuurd naar mijn dochter die op dat moment in Engeland was.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi LukeT,

Als je naar mijn Simyo gaat kan je het verbruik per dag inzien voor de lopende periode in een staafdiagram, klik op de dag en je ziet precies wat er gebeurd is. (Mijn Simyo, het eerste blokje en daarin mijn verbruik).

Voor eerdere periodes kan je de facturen tot 12 maanden terug downloaden.
Het is en blijft een vreemd verhaal, op 5 januari zou ik 1 minuut/sms buiten mijn bundel hebben verbruikt. Dit lijkt me onmogelijk, aangezien er de rest van de maand nagenoeg geen verbruik is geweest. Nu is 7 cent een zeer gering bedrag, maar dit lijkt in mijn ogen een praktijk die niet deugd, zeker wanneer Simyo dit bij alle klanten doet.
Wat voor telefoon heb je?
iPhone 5
Dat lijkt op de kosten voor de activatie van Imessage of Facetime.

Dit zijn silent smsjes die automatisch verstuurd worden als deze apps uit en dan weer aan worden gezet.
Reputatie 7
Badge +9
LukeT,

Simyo zal echt niet bij klanten zomaar extra geld op de rekening schrijven.
In vrijwel alle gevallen is het duidelijk te verklaren hoe de extra kosten zijn ontstaan. Zoals Raytje hierboven schrijft is het normaal dat je toestel deze SMS-jes in bepaalde gevallen verstuurt. Je kan het Simyo dan ook niet kwalijk nemen dat zij deze SMS in rekening brengen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi LukeT,

Zo te zien heb je het hele forum expert team wakkergeschud 😉. In dit geval noemde Raytje het beestje bij de naam en gaf het juiste antwoord. Deze € 0,07 is extra in rekening gebracht door een sms'je naar het Verenigd Koninkrijk t.a.v Apple (SMS naar 00447786205094) Ik heb hier nog niet heel lang geleden een topic over geschreven met extra informatie. Deze vind je hier.

Is de uitleg van het forum dreamteam zo duidelijk en hebben ze je goed geholpen?

Groetjes, Tiury

Bedankt samen 🙂
Goedenavond, oké ik begrijp de uitleg, maar dan nog blijft het een vreemde zaak, ik kan me niet herinneren één van de eerder genoemde Apps gebruikt te hebben. Wel heb ik de telefoon een keer een harde reset moeten geven, misschien dat dat de trigger is geweest voor dit activatie berichtje. We houden het in de gaten, allen bedankt voor jullie reacties en een fijne avond toegewenst!
Groetjes LukeT
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Tiury,

Hier een paar afbeeldingen van het Dreamteam, misschien als avatar?





:)

PS, ik rook niet, ben niet gekleurd, ben niet van lotje getikt, dus voor mij resteert de 1e persoon van links 😃 (op het bovenste plaatje uiteraard) 😉
Reputatie 7
Badge +9
Goedenavond, oké ik begrijp de uitleg, maar dan nog blijft het een vreemde zaak, ik kan me niet herinneren één van de eerder genoemde Apps gebruikt te hebben. Wel heb ik de telefoon een keer een harde reset moeten geven, misschien dat dat de trigger is geweest voor dit activatie berichtje. We houden het in de gaten, allen bedankt voor jullie reacties en een fijne avond toegewenst!
Groetjes LukeT


Hoi LukeT,

Het lijkt er dus sterk op dat die reset de oorzaak is van die SMS, gelukkig is het een te verwaarlozen bedrag.
Ook al is het bedrag klein, je hebt groot gelijk om dit op het forum te melden!

Ik wens jou ook een fijne avond
Reputatie 2
Badge +5
Hoi LukeT,

Ik ben het met franswon eens en denk ook dat de reset ervoor gezorgd heeft dat je opnieuw aangemeld moest worden op de Apple servers. En zoals franswon zegt, is het heel goed dat je dit op het Forum gemeld hebt.

Mocht je verder nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Estelle

Bedankt voor je goede hulp, franswon. (en ook voor je leuke avatar. Hoop dat Tiury er gehoor aan geeft, haha)

Reageer