.

Beantwoord

Waarom wordt de factuur niet per e-mail toegezonden?

  • 16 December 2019
  • 7 reacties
  • 412 Bekeken

Deze vraag is een aantal jaar geleden al beantwoord, maar ik vroeg me af of dit inmiddels zou kunnen.

Wat mij betreft is er geen privacy-probleem als ik zelf akkoord ga met per e-mail versturen.

Het zou een hoop tijd en moeite besparen om facturen van Simyo te kunnen verwerken.
Nu kost het verwerken van een Simyo factuur iedere maand een aantal handmatige handelingen.

Beetje onnodig in 2019/2020 lijkt me.

icon

Beste antwoord door Ouael 17 December 2019, 10:12

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hey Niels,

 

Welkom op het Simyo forum!

Ik snap dat het omslachtiger is om de factuur via Mijn Simyo te moeten downloaden in plaats vanuit jouw mailbox. De privacywetgeving is op dit moment alleen maar strenger geworden en daarom houden wij de factuur tot nu toe nog binnen de eigen omgeving. 

Ik zal wel doorgeven dat je dit wel graag zou willen zien in combinatie met een systeem waar je toestemming geeft om je factuur per e-mail te ontvangen. 

Heb je verder nog feedback of vragen? Reageer dan gerust.

 

Groetjes,

Ouael

Up! 

Ook ik heb ditzelfde probleem! Knap waardeloos en jammer dan Simyo niet een manier kan bedenken die wel klantvriendelijk is en aan de privacywetgeving kan voldoen… 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi ElleRt,

 

Ik kan me voorstellen dat het minder handig en omslachtig is dan je factuur per mail te ontvangen. Zoals mijn collega eerder schreef kunnen wij als Simyo niet tegen de privacywet ingaan. Dit is overigens bij meerdere providers/bedrijven zo, het is gewoon een stuk veiliger om dit in een eigen omgeving te bewaren die beschermd is met een wachtwoord. Dit is niet omdat wij dit graag willen op deze manier maar ter bescherming van jouw eigen privacy.

 

Excuses voor het ongemak.

 

Groetjes,

Daisy

Nou zeg, ben ik dan zelf geen eigenaar van mijn privacy? Nu doe je net of jullie dit voor mij bepalen…. 

Er zijn ook genoeg providers en bedrijven die een factuur wel per email versturen, dus om dat als reden te gebruiken…

 

Jammer. 

Reputatie 7
Badge +6

He ElleRt,

 

Excuus, zo bedoelde ik het helemaal niet! Ik wilde alleen benadrukken dat Simyo hier zelf niet de regels over maakt en dit op deze manier verloopt vanwege de bescherming van jouw eigen privacy. Ik bedoelde er zeker niks verkeerds mee.

 

Groetjes,

Daisy

Sorry, er zijn privacy regels, dat klopt. Maar jullie vullen zelf in dat je daardoor een factuur niet naar mij mag mailen, dit staat toch nergens letterlijk in de wettekst?? 
Volgens mij is het wel degelijk een kwestie van niet willen in plaats van niet mogen of niet kunnen. 

Maar dit verzand in een discussie die niet nodig is. Ik ga opzoek naar een aanbieder die wel aan mijn wensen wil voldoen! :thumbsup:

Reputatie 7
Badge +6

Hoi ElleRt,

 

Zodra wij gevoelige informatie (bijvoorbeeld je belverbruik) per mail gaan versturen, gaat dit over meerdere servers heen. Vandaar dat het veiliger is dat dit word beschermd in een omgeving waar alleen jij bij kan. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een handig ideeën ik zou dit zelf ook handig vinden. Ik heb het daarom ook op onze "wall of change" hangen. Dat is de wand waar alle ideeën en suggesties opgehangen worden, zodat ze wekelijks besproken kunnen worden door de afdelingen die hierover gaan. 

 

Jammer dat je om deze reden Simyo wilt verlaten.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer