Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom worden mijn hoge belkosten niet vergoed?

  • 8 augustus 2018
  • 3 reacties
  • 167 Bekeken

Mijn moeder is 91 jaar en woont in een verpleeghuis. Ze heeft al jarenlang een mobiele telefoon met een goedkoop abonnement van Simyo, omdat ze nagenoeg nooit belt en altijd zelf gebeld wordt. Tot vorige week ging alles naar volle tevredenheid.

Vorige week heeft mijn moeder op een avond een kort telefoontje gepleegd van ca 30 seconden naar een vriendin van haar die op nog geen 100 meter afstand woont in de wijk. Hierbij werd mijn moeder geholpen door een verzorgende van het verpleeghuis.

Na kort met de vriendin te hebben gesproken, ongeveer een halve minuut, heeft haar vriendin het gesprek na 30 seconden beëindigd. Ik heb haar de volgende dag gebeld en zij heeft me bevestigd dat ze die avond nog twee andere telefoontjes heeft gevoerd. Mijn moeder en de verzorgende hebben waarschijnlijk verzuimd de "uit"-knop in te drukken zodat de verbinding, als die nog bestond, ook echt was verbroken.

De volgende dag kreeg ik van Simyo een berichtje op mijn mobiel met als titel "hoogverbruik". Omdat ik als contactpersoon genoemd sta voor mijn moeder, kreeg ik dit berichtje. Wat bleek op dat moment: het gevoerde gesprek van mijn moeder van ca. 30 seconden kostte toen al ruim Euro 111,00 en Simyo zou het nummer van mijn moeder gelijk de-activeren totdat er Euro 100,00 door ons zou worden voldaan. Wat schetst mijn grote verbazing.... kijk ik die avond op "mijn Simyo" en zie ik dat het nummer pas is ge-deactiveert toen de teller voor dit gesprek al op ruim Euro 156,00 stond.

Ik heb gelijk de cliëntenservice gebeld. Ik hoefde helemaal niet om een oplossing te vragen. De vriendelijke medewerkster van de cliëntenservice gaf aan dat de nota met 50% verlaagd zou kunnen worden uit coulance voor de hoge gesprekskosten. Ik vroeg nog wélke gesprekskosten, maar dat kon ze me niet aangeven. Resteert nog een bedrag te betalen door mijn moeder van een kleine Euro 80,00 aan gesprekskosten voor een gesprek van een paar seconden.

Afgezien van het feit dat ik het vreemd vond dat er gelijk 50 procent van het factuurbedrag kon worden gecrediteerd is het mij volstrekt onduidelijk hoe de belkosten voor mijn moeder door kunnen lopen, terwijl degene die zij gebeld heeft het gesprek na een halve minuut heeft verbroken. Iedere Nederlander denkt dan toch dat ook het gesprek van mijn moeder moet zijn beëindigd ondanks dat zij de uit-knop niet (goed)heeft ingedrukt?

Adviezen aan Simyo van "bouw een veiligheid in en verbreek een gesprek na twee uren" of "bouw een bovengrens in de abonnementskosten in" zijn volgens Simyo niet te realiseren. In ieder geval wilde men er niets over horen. Ik had sterk het idee dat men vaker dergelijke gesprekken zou willen hebben.
Nu bij mijn eigen telefoonprovider kan ik tot op de euro aangeven tot welk bedrag ik wil gaan in maandelijkse abonnementskosten en verbruikskosten.

U bent gewaarschuwd. Let er altijd op dat u actief uw verbinding verbreekt, anders heeft u de kans dat u bij Simyo voor erg vervelende consequenties komt te staan.

Simyo …… de beste mobiele provider van Nederland?? Hoe bedenken ze het!!!! Afgezien van de kosten, is men blijkbaar ongevoelig mee te denken aan oplossingen om dergelijke kwetsbare groepen te beschermen tegen dit soort "ongelukjes". Nee, dit geld is op deze wijze snel door hen verdiend. Hebben e nog een groter budget om hun prijzenkast te vergroten. Van mij ontvangen jullie een grote 0 en wellicht nog een koude douche.

Marcel.
icon

Beste antwoord door Els 9 augustus 2018, 14:25

Hoi Marcel100,



Welkom op het Simyo Forum. Wat ontzettend balen dat de factuur van je moeder plotseling zo hoog is geworden. Uiteraard kan ik me goed voorstellen dat jullie ontzettend zijn geschrokken van deze kosten. 😞



Op het moment dat een telefoongesprek wordt opgestart, loopt de verbinding tot deze actief verbroken wordt aan één van beide kanten. Op het moment dat beide aansluitingen niet goed ophangen, of een wisselgesprek opstarten terwijl de andere lijn nog actief is, blijft de teller doorlopen.



In het verbruik kan ik inderdaad zien dat er op één augustus een gesprek is gevoerd, welke enkele uren heeft geduurd. Ook onze technische afdeling ziet dat de simkaart op die tijden een actieve verbinding heeft gehad via het KPN-netwerk. Dit verbruik is rechtstreeks vanaf de zendmast doorgestuurd. Vanwege de wetgeving rondom privacy mogen wij de inhoud van gesprekken niet registreren. Het is in dit geval dus niet mogelijk om terug te luisteren wat er precies is gebeurd tijdens deze verbinding.



Ter controle heb ik zojuist contact opgenomen met de netwerkspecialisten van KPN. Zij geven aan dat het netwerk geen automatische tijdsgrens heeft, omdat men de vrijheid moet hebben om zelf te bepalen hoelang diegene belt. Ondanks dat we we snappen dat het misschien niet de bedoeling is geweest om zo'n lang te voeren, kunnen we dit vooraf niet voor iedereen bepalen. Simyo heeft als bescherming wel een blokkade voor hoogverbruik ingesteld. Hierbij blokkeren we aansluitingen die in korte tijd veel kosten maken. Het is hierbij niet mogelijk om deze grens zelf in te stellen. Natuurlijk snappen we dat dit in het geval van jouw moeder geen fijne situatie is. Om deze reden willen we jullie graag tegemoetkomen met de aangeboden coulance. Omdat de verbinding daadwerkelijk heeft plaatsgevonden, is het helaas niet mogelijk om alle kosten kwijt te schelden.



Om dit soort lange verbindingen in de toekomst te voorkomen, zou je kunnen nagaan of het instellen van zo'n gespreksduur mogelijk is in haar telefoon. Ook bestaan hiervoor verschillende apps zoals bijvoorbeeld deze. Zou dit een mogelijkheid zijn in haar telefoon?



Groetjes,

Els
Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Hoi Marcel100,

Welkom op het Simyo Forum. Wat ontzettend balen dat de factuur van je moeder plotseling zo hoog is geworden. Uiteraard kan ik me goed voorstellen dat jullie ontzettend zijn geschrokken van deze kosten. 😞

Op het moment dat een telefoongesprek wordt opgestart, loopt de verbinding tot deze actief verbroken wordt aan één van beide kanten. Op het moment dat beide aansluitingen niet goed ophangen, of een wisselgesprek opstarten terwijl de andere lijn nog actief is, blijft de teller doorlopen.

In het verbruik kan ik inderdaad zien dat er op één augustus een gesprek is gevoerd, welke enkele uren heeft geduurd. Ook onze technische afdeling ziet dat de simkaart op die tijden een actieve verbinding heeft gehad via het KPN-netwerk. Dit verbruik is rechtstreeks vanaf de zendmast doorgestuurd. Vanwege de wetgeving rondom privacy mogen wij de inhoud van gesprekken niet registreren. Het is in dit geval dus niet mogelijk om terug te luisteren wat er precies is gebeurd tijdens deze verbinding.

Ter controle heb ik zojuist contact opgenomen met de netwerkspecialisten van KPN. Zij geven aan dat het netwerk geen automatische tijdsgrens heeft, omdat men de vrijheid moet hebben om zelf te bepalen hoelang diegene belt. Ondanks dat we we snappen dat het misschien niet de bedoeling is geweest om zo'n lang te voeren, kunnen we dit vooraf niet voor iedereen bepalen. Simyo heeft als bescherming wel een blokkade voor hoogverbruik ingesteld. Hierbij blokkeren we aansluitingen die in korte tijd veel kosten maken. Het is hierbij niet mogelijk om deze grens zelf in te stellen. Natuurlijk snappen we dat dit in het geval van jouw moeder geen fijne situatie is. Om deze reden willen we jullie graag tegemoetkomen met de aangeboden coulance. Omdat de verbinding daadwerkelijk heeft plaatsgevonden, is het helaas niet mogelijk om alle kosten kwijt te schelden.

Om dit soort lange verbindingen in de toekomst te voorkomen, zou je kunnen nagaan of het instellen van zo'n gespreksduur mogelijk is in haar telefoon. Ook bestaan hiervoor verschillende apps zoals bijvoorbeeld deze. Zou dit een mogelijkheid zijn in haar telefoon?

Groetjes,
Els
Dag Els,

Bedankt voor je reactie. Ik vind het erg gek dat er een actieve verbinding gedurende die uren moet zijn geweest. Ik heb vanmiddag de zoon gesproken van de mevrouw die mijn moeder heeft gebeld. Hij heeft die avond nadien ruim een uur lang met zijn moeder telefonisch gesproken. Mijns inziens kan er dan geen actieve verbinding meer aanwezig zijn geweest, Althans een verbinding die mijn moeder nu wordt aangerekend. Maar dat zal altijd een ja/nee-tje blijven.

Een coulanceregeling, hoe aardig ook bedoelt, verzacht alleen het factuurbedrag. Ik heb mijn moeder maar niet verteld wat ze moet betalen. Ik moest echter met onmiddellijke ingang haar telefoonabonnement opzeggen omdat ze bang was dat dit weer zou gebeuren. Ze heeft overigens al jaren dit abonnement en heeft maandelijks nog geen 10 minuten verbruikt van haar belminuten.

Overigens heeft KPN of Deutsche Telekom wel een dergelijke zekerheid ingebouwd. Ik bel regelmatig met een vriendin in Duitsland. Aangezien ik 's avonds gratis ook naar Duitsland bel, kan een gesprek wat langer duren. Echter exact twee uur nadat de verbinding tot stand is gebracht, verbreekt KPN of Deutsche Telekom automatisch de verbinding. Moet een gesprek langer duren, ben je verplicht zelf het nummer opnieuw te bellen. Dat zou in deze casus een goede oplossing zijn geweest.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,

Marcel
Reputatie 6
Badge +4
Hi Marcel100,

Begrijpelijk dat je hier duidelijkheid over wil hebben. Wij kunnen helaas niet zien wat er precies gebeurd is. Het enige dat wij kunnen zien is dat er lange tijd een verbinding is geweest. Met de tips die Els in haar berichtje gegeven heeft kunnen in ieder geval helpen bij het voorkomen van zoiets in de toekomst. Of je moeder bij ons een abonnement heeft of bij een andere provider, het blijft belangrijk om de verbinding te verbreken nadat je klaar bent met bellen om kosten te voorkomen. Een gespreksbeperkende optie zoals Deutsche Telekom die vind ik het een heel mooi idee dat ik graag bij ons op de Wall of Change ophang. Dit is de plek waar we ideeën van klanten en collega's verzamelen en inventariseren. Bedankt voor de suggestie.

Namens Els heel graag gedaan.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Thomas

Reageer