.

Beantwoord

Waarom worden mijn extra MB's niet met terugwerkende kracht ingezet?

  • 29 April 2017
  • 2 reacties
  • 209 Bekeken

Ik zie dat mijn dochter in april buiten haar data bundel is gegaan. Heb 2 gb data bij gekocht om het op te lossen maar het bedrag gaat niet naar beneden maar om hoog. wel heeft ze nu 2gb extra data.
waarom wordt dit niet verwerkt?
icon

Beste antwoord door RicoK 30 April 2017, 17:40

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Ik moest je vraag even enkele malen lezen, voor ik deze begreep. Volgens mij bedoel je wanneer de buiten de bundel kosten gaan worden verrekend met de aangeschafte bundel?

Helaas, dat zal niet gaan gebeuren. Er is buiten de bundel gegaan, ondanks het 80% en 100% smsje. Juist op dat moment, dus voordat de bundel daadwerkelijk op raakt en buiten de bundel kosten er aan zitten te komen, hadden MB's moeten worden bijgekocht om de resterende maand zonden hoge extra kosten door te komen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Danique,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je dochter buiten haar bundel geïnternet heeft 😞 Wist je dat ze een sms'je krijgt als ze op 80% en op 100% van haar bundel zit? Op dat punt kan ze besluiten of ze een extra bundel bijkoopt van 500 MB (€ 5,-), stopt met internetten of verder internet met het buitenbundeltarief (€ 0,15 per MB). Als je dan toch verder internet, lopen die kosten hoog op.

Het bijkopen van 500 MB's werkt niet met terugwerkende kracht. Als je kosten hebt gemaakt en je koopt dáárna 500 MB's, dan kun je die MB's pas vanaf dat moment gebruiken. Die kosten blijven dan staan. De MB's zijn het meest effectief als ze ingezet worden meteen nadat je de 80% sms hebt gehad. Je kunt dan nog rustig je bundel afmaken, en daarna je 500 MB's gebruiken. Dat is dus waarom het niet wordt verwerkt.

Merk je dat ze consequent niet genoeg heeft aan haar bundel van 2000 MB? Dan raad ik je aan om haar bundel te vergroten (4000 MB), zodat ze vanaf volgende maand meer dan genoeg MB's heeft. Je kunt de bundels wijzigen door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Abonnement > Bundels aanpassen. Hoeft natuurlijk niet, maar het is wel een handige tip.

Laat je het me weten als je hier nog andere vragen over hebt?

@ RicoK, dank voor de reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer