.

Beantwoord

Waarom worden er kosten in rekening gebracht voor sms'jes naar Engeland?

  • 7 April 2020
  • 6 reacties
  • 770 Bekeken

Badge

Even een eigen topic gemaakt. Sinds gisteren heb ik een Sim Only abonnement bij jullie provider, volgens de Consumentenbond de beste. Sinds vandaag is het vertrouwen al minder omdat mijn app meldt dat ik buiten mijn weten 2 sms'jes heb verstuurd naar het buitenland. Buiten mijn bundel. Als dit iets eenmalig is dan is het nog niet zo'n ramp, maar anders (als er nog meer sms'jes naar dat vreemde nummer worden gestuurd) wil ik graag weten hoe ik dat uit moet schakelen.

Mijn telefoon is een Xiaomi mi 9t. En ik heb nog een screenshot gemaakt van het vreemde gedoe.

 

icon

Beste antwoord door Groentjuh 7 April 2020, 23:37

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Met googlen naar die nummers zie ik dat de nummers te koppelen zijn aan de volgende diensten:

Dus de SMSjes lijken van de Xiaomi/MIUI (de software) te komen.

Simyo heeft niet zoveel invloed op dit soort SMSjes. Je toestel verzendt deze SMSjes daadwerkelijk en dat is voor Simyo niet te onderscheiden.

Badge

Met googlen naar die nummers zie ik dat de nummers te koppelen zijn aan de volgende diensten:

Dus de SMSjes lijken van de Xiaomi/MIUI (de software) te komen.

Simyo heeft niet zoveel invloed op dit soort SMSjes. Je toestel verzendt deze SMSjes daadwerkelijk en dat is voor Simyo niet te onderscheiden.

Hmm… Ik hoop dat de activatie dan eenmalig is. Maar die van locate device, zou het helpen als ik die functie uitschakel? Want ik ben niet echt iemand die snel de telefoon kwijtraakt.

Reputatie 7
Badge +9

Activatie SMSjes gebeuren doorgaans enkel bij het wisselen van de simkaart of na herstel naar fabrieksinstellingen en/of het in- of uitschakelen van die dienst.

Het zou niet gek veel voor moeten komen.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Desiree88, 

Wat vervelend dat je verrast bent door de in rekening gebrachte kosten!

Zoals Groentjuh hierboven al aangeeft betreft het een dienst van de fabrikant van je toestel waarvoor (bij mijn weten) eenmalig een aanmelding per SMS vereist is. Maar het zou hierbij moeten blijven hoor!

Heb je hier nog vragen over? Let us know :cowboy:

Groetjes, 
Bas

Badge

Dank jullie wel voor de informatie.

Vandaag nog eens in mijn telefoon geneuzeld en ontdekt dat het ook gewoon te lezen was, onderaan. Kleine lettertjes wel. 😖

 

Reputatie 7
Badge +6

He Desiree88,

 

Het zijn altijd de kleine lettertjes, haha.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer