Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom weert Simyo nieuwe klanten met een en/of betaalrekening?


Deze week heb ik voor mijn partner geprobeerd een nieuw sim only abonnement af te sluiten.
Tot 2 keer toe heb ik 1 eurocent overgemaakt. 2 keer werd de aanvraag voor een sim only geweigerd omdat de naam van mijn partner niet zichtbaar zou zijn.
Bij navraag bij mijn bank De Regiobank is mij bevestigd door het hoofdkantoor van Regiobank dat de naam wel terdege wordt meegestuurd bij een overschrijving bij een en/of betaalrekening. Dit probleem blijkt ook voornamelijk bij Simyo voor te komen wisten ze mij te vertellen. Bij andere telefoon providers zijn bij hun geen problemen bekend wat dit betreft . Het probleem ligt dan ook alleen bij Simyo zelf en hun bank.
Simyo zal met hun bankier om tafel moeten gaan zitten om dit onbenullige probleem aan te pakken.
Het aanbod van Simyo om een screenshot te mailen met de naam van mijn partner erop heb ik dan ook afgewezen omdat ik vind dat Simyo dit probleem zelf moet gaan oplossen om dit probleem voor eens en altijd de wereld uit te helpen.
Inmiddels heb ik voor mijn partner een ander goed aanbod gekregen van een ander telefoonprovider waar de overboeking van 1 eurocent vlekkeloos verliep van een en/of betaalrekening.
icon

Beste antwoord door Samantha 12 mei 2017, 17:36

Hoi allemaal,



Ik snap dat jullie hier nog vragen over hebben. Ik heb dit even gecontroleerd bij onze financiële afdeling. We kijken niet alleen naar de eerste naam, maar naar de naam die bij ons binnenkomt. Dit is de naam die wij doorkrijgen van de bank. Dat De informatie uit mijn vorige bericht is dus niet juist, ik heb het inmiddels aangepast. Sorry!



Niet alle bestellingen met een en/of rekening worden door ons afgekeurd. Als de bank ons ook de tweede naam doorgeeft, keuren wij hem ook goed. Als je een iets langere naam hebt, kan de tweede naam wegvallen. In dat geval kunnen wij niet controleren of het om de juiste rekeninghouder gaat, en vragen wij om een kopie ter verificatie.



Daarnaast kun je tijdens de bestelling aangeven of het om een en/of rekening gaat. Als je dit aangeeft en de volledige rekeningnaam opgeeft, staat dit ook geregistreerd in de achtergrondgegevens van onze site. Zodra je bestelling dan wordt afgewezen omdat de gegevens vanuit de bank niet overeenkomen, controleert onze financiële afdeling dit met de gegevens die je hebt ingevoerd op onze website.



Heeft je naam meer dan een x-aantal tekens zodat de tweede naam wegvalt, of je geeft niet aan dat het een en/of rekening betreft, dan wordt je bestelling afgewezen en vragen wij om een kopie.



Is het zo iets duidelijker?



Groetjes,

Samantha
Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Volgens mij heeft het er mee te maken dat naam aanvrager en naam rekening niet overeen komen. Hoe heb je eerder dan een abonnement afgesloten voor jezelf?
Dat heb je niet goed opgemerkt Ray. Naam aanvrager komt wel overeen met rekeningnummer alleen Simyo heeft problemen met hun bestelproces wat betreft en/of betaalrekeningen wat ze niet willen oplossen. Het probleem veroorzaakt Simyo zelf en is eenvoudig op te lossen door de volledige naamgeving van aanvrager op te vragen bij hun eigen bank.
Wat betreft je vraag Ray hoe ik zelf ooit bij Simyo een abonnement kon afsluiten? Simyo kijkt alleen naar de eerste persoon die genoemd wordt bij een en/of betaalrekening. Toevallig ben ik dat zelf. De tweede persoon die genoemd wordt bestaat bij Symio niet omdat ze blijkbaar bij hun eigen bank verzaken de gehele naam op te vragen Deze is wel bekend bij de bank van Simyo. Waarom Simyo dit verzaakt is ook een vraag waar ik geen antwoord op weet. De volledige naam van een en/of betaalrekening is n.m. bekendbij hun bank.
Reputatie 7
Dit is wel een heel bijzonder verhaal. Ik ben dan ook heel erg benieuwd naar de reactie van Simyo.
Reputatie 7
Ik vermoed ook dat er meer speelt dan enkel het niet willen van Simyo.. Lijkt mij erg sterk..

Ik vermoed ook dat het toch te maken heeft met de tenaamstelling en het eerder afgesloten afgesloten contract. namelijk;

Contract 1: aanvrager en uiteindelijk contractant is TS (TopicStarter) met een en/of rekening.

Contract 2: Aanvrager (partner) en rekening komen niet overeen met de te naam gestelde van contract 1. Simyo vraag als tussenoplossing en mogelijk extra veiligheidscontrole een screenshot. Dit word afgeslagen en bij een andere provider lukt het wel. Dit is niet zo gek aangezien daar het rekeningnummer nog niet eerder is gebruikt.

Zo lees ik het.
Badge +7
Hoi Ojajoh,

Wat jammer dat de bestelling van je partner is afgewezen omdat de naam van je partner niet overeen zou komen met de naam die op de bankrekening staat. We controleren altijd of de naam van je bestelling overeenkomt met de naam die op je bankrekening staat. Dit doen we om fraude te voorkomen. We willen natuurlijk niet dat er misbruik wordt gemaakt van jullie bankrekening.

Bij een en/of rekening kijken wij naar de naam die bij ons binnenkomt. Komt deze niet overeen, dan wordt de bestelling automatisch afgewezen. Je kunt in dat geval een kopie van de bankpas of bankafschrift sturen naar klantenservice@simyo.nl. Vervolgens doen we handmatig een tweede controle. Dit om 100% zeker te zijn dat die bankrekening bij jou hoort.

Wel jammer dat je geen kopie hiervan op wilt sturen, en inmiddels een abonnement bij een andere provider bent aangegaan. Als je hier nog vragen over hebt, hoor ik dat graag.

Groetjes,
Samantha

@Ray, Heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Reputatie 7
De reactie van mij en Samantha hebben elkaar gekruist maar komen redelijk overeen. 🙂 Mijn eerste reactie zat dus aardig in de buurt :8

Edit: Lees reactie RicoK hieronder 🙂 Dat is ook wel iets waar ik nieuwsgierig naar ben.
Reputatie 7
Bij een en/of rekening kijken wij alleen naar de eerste naam. Komt deze niet overeen, dan wordt de bestelling automatisch afgewezen. Je kunt in dat geval een kopie van de bankpas of bankafschrift sturen naar klantenservice@simyo.nl. Vervolgens doen we handmatig een tweede controle. Dit om 100% zeker te zijn dat die bankrekening bij jou hoort.

Samantha, dit verrast mij wel hoor. Wat is de reden dat Simyo alleen naar de eerste naam kijkt? Ik heb ook een en/of rekening. Ik zou het denk ik ook erg vervelend vinden als een afwijzing plaats vindt, omdat niet naar de tweede naam wordt gekeken.

Waarom kan zoiets niet geautomatiseerd worden? Lijkt wel of er nu onnodige handmatige stappen nodig zijn.
Ook mij verrast dit. Ik neem aan dat de juridische status van een "en/of rekening" hetzelfde is als hier in de UK waarbij de twee partners zowel gezamenlijk als afzonderlijk verantwoordelijk zijn voor het beheer van de rekening (beiden zijn "jointly and severally liable"). Dat betekent dat als de ene partner de rekening zwaar in het rood achterlaat en met de noorderzon vertrekt, de andere partner door de bank en door schuldeisers volledig aansprakelijk wordt gesteld. Met andere woorden, bij een "en/of" rekening zijn beide rekeninghouders volledig gelijkwaardig en beide aansprakelijk. Ik kan dan ook geen reden bedenken waarom er alleen maar naar de eerste naam gekeken wordt.
Reputatie 7
... Ik neem aan dat de juridische status van een "en/of rekening" hetzelfde is als hier in de UK waarbij de twee partners zowel gezamenlijk als afzonderlijk verantwoordelijk zijn voor het beheer van de rekening (beiden zijn "jointly and severally liable"). ....

De juridische status van een en/of rekening in NL is dezelfde als die van een en/of rekening in de UK.
Badge +7
Hoi allemaal,

Ik snap dat jullie hier nog vragen over hebben. Ik heb dit even gecontroleerd bij onze financiële afdeling. We kijken niet alleen naar de eerste naam, maar naar de naam die bij ons binnenkomt. Dit is de naam die wij doorkrijgen van de bank. Dat De informatie uit mijn vorige bericht is dus niet juist, ik heb het inmiddels aangepast. Sorry!

Niet alle bestellingen met een en/of rekening worden door ons afgekeurd. Als de bank ons ook de tweede naam doorgeeft, keuren wij hem ook goed. Als je een iets langere naam hebt, kan de tweede naam wegvallen. In dat geval kunnen wij niet controleren of het om de juiste rekeninghouder gaat, en vragen wij om een kopie ter verificatie.

Daarnaast kun je tijdens de bestelling aangeven of het om een en/of rekening gaat. Als je dit aangeeft en de volledige rekeningnaam opgeeft, staat dit ook geregistreerd in de achtergrondgegevens van onze site. Zodra je bestelling dan wordt afgewezen omdat de gegevens vanuit de bank niet overeenkomen, controleert onze financiële afdeling dit met de gegevens die je hebt ingevoerd op onze website.

Heeft je naam meer dan een x-aantal tekens zodat de tweede naam wegvalt, of je geeft niet aan dat het een en/of rekening betreft, dan wordt je bestelling afgewezen en vragen wij om een kopie.

Is het zo iets duidelijker?

Groetjes,
Samantha

Reageer