.

Beantwoord

Waarom weert Simyo nieuwe klanten met een en/of betaalrekening?


Deze week heb ik voor mijn partner geprobeerd een nieuw sim only abonnement af te sluiten.
Tot 2 keer toe heb ik 1 eurocent overgemaakt. 2 keer werd de aanvraag voor een sim only geweigerd omdat de naam van mijn partner niet zichtbaar zou zijn.
Bij navraag bij mijn bank De Regiobank is mij bevestigd door het hoofdkantoor van Regiobank dat de naam wel terdege wordt meegestuurd bij een overschrijving bij een en/of betaalrekening. Dit probleem blijkt ook voornamelijk bij Simyo voor te komen wisten ze mij te vertellen. Bij andere telefoon providers zijn bij hun geen problemen bekend wat dit betreft . Het probleem ligt dan ook alleen bij Simyo zelf en hun bank.
Simyo zal met hun bankier om tafel moeten gaan zitten om dit onbenullige probleem aan te pakken.
Het aanbod van Simyo om een screenshot te mailen met de naam van mijn partner erop heb ik dan ook afgewezen omdat ik vind dat Simyo dit probleem zelf moet gaan oplossen om dit probleem voor eens en altijd de wereld uit te helpen.
Inmiddels heb ik voor mijn partner een ander goed aanbod gekregen van een ander telefoonprovider waar de overboeking van 1 eurocent vlekkeloos verliep van een en/of betaalrekening.
icon

Beste antwoord door Samantha 12 May 2017, 17:36

Bekijk originele reactie

11 reacties

Volgens mij heeft het er mee te maken dat naam aanvrager en naam rekening niet overeen komen. Hoe heb je eerder dan een abonnement afgesloten voor jezelf?
Dat heb je niet goed opgemerkt Ray. Naam aanvrager komt wel overeen met rekeningnummer alleen Simyo heeft problemen met hun bestelproces wat betreft en/of betaalrekeningen wat ze niet willen oplossen. Het probleem veroorzaakt Simyo zelf en is eenvoudig op te lossen door de volledige naamgeving van aanvrager op te vragen bij hun eigen bank.
Wat betreft je vraag Ray hoe ik zelf ooit bij Simyo een abonnement kon afsluiten? Simyo kijkt alleen naar de eerste persoon die genoemd wordt bij een en/of betaalrekening. Toevallig ben ik dat zelf. De tweede persoon die genoemd wordt bestaat bij Symio niet omdat ze blijkbaar bij hun eigen bank verzaken de gehele naam op te vragen Deze is wel bekend bij de bank van Simyo. Waarom Simyo dit verzaakt is ook een vraag waar ik geen antwoord op weet. De volledige naam van een en/of betaalrekening is n.m. bekendbij hun bank.
Reputatie 7
Dit is wel een heel bijzonder verhaal. Ik ben dan ook heel erg benieuwd naar de reactie van Simyo.
Ik vermoed ook dat er meer speelt dan enkel het niet willen van Simyo.. Lijkt mij erg sterk..

Ik vermoed ook dat het toch te maken heeft met de tenaamstelling en het eerder afgesloten afgesloten contract. namelijk;

Contract 1: aanvrager en uiteindelijk contractant is TS (TopicStarter) met een en/of rekening.

Contract 2: Aanvrager (partner) en rekening komen niet overeen met de te naam gestelde van contract 1. Simyo vraag als tussenoplossing en mogelijk extra veiligheidscontrole een screenshot. Dit word afgeslagen en bij een andere provider lukt het wel. Dit is niet zo gek aangezien daar het rekeningnummer nog niet eerder is gebruikt.

Zo lees ik het.
Badge +7
Hoi Ojajoh,

Wat jammer dat de bestelling van je partner is afgewezen omdat de naam van je partner niet overeen zou komen met de naam die op de bankrekening staat. We controleren altijd of de naam van je bestelling overeenkomt met de naam die op je bankrekening staat. Dit doen we om fraude te voorkomen. We willen natuurlijk niet dat er misbruik wordt gemaakt van jullie bankrekening.

Bij een en/of rekening kijken wij naar de naam die bij ons binnenkomt. Komt deze niet overeen, dan wordt de bestelling automatisch afgewezen. Je kunt in dat geval een kopie van de bankpas of bankafschrift sturen naar klantenservice@simyo.nl. Vervolgens doen we handmatig een tweede controle. Dit om 100% zeker te zijn dat die bankrekening bij jou hoort.

Wel jammer dat je geen kopie hiervan op wilt sturen, en inmiddels een abonnement bij een andere provider bent aangegaan. Als je hier nog vragen over hebt, hoor ik dat graag.

Groetjes,
Samantha

@Ray, Heel erg bedankt voor je hulp 🙂
De reactie van mij en Samantha hebben elkaar gekruist maar komen redelijk overeen. 🙂 Mijn eerste reactie zat dus aardig in de buurt :8

Edit: Lees reactie RicoK hieronder 🙂 Dat is ook wel iets waar ik nieuwsgierig naar ben.
Reputatie 7
Bij een en/of rekening kijken wij alleen naar de eerste naam. Komt deze niet overeen, dan wordt de bestelling automatisch afgewezen. Je kunt in dat geval een kopie van de bankpas of bankafschrift sturen naar klantenservice@simyo.nl. Vervolgens doen we handmatig een tweede controle. Dit om 100% zeker te zijn dat die bankrekening bij jou hoort.

Samantha, dit verrast mij wel hoor. Wat is de reden dat Simyo alleen naar de eerste naam kijkt? Ik heb ook een en/of rekening. Ik zou het denk ik ook erg vervelend vinden als een afwijzing plaats vindt, omdat niet naar de tweede naam wordt gekeken.

Waarom kan zoiets niet geautomatiseerd worden? Lijkt wel of er nu onnodige handmatige stappen nodig zijn.
Reputatie 7
Badge +9
Ook mij verrast dit. Ik neem aan dat de juridische status van een "en/of rekening" hetzelfde is als hier in de UK waarbij de twee partners zowel gezamenlijk als afzonderlijk verantwoordelijk zijn voor het beheer van de rekening (beiden zijn "jointly and severally liable"). Dat betekent dat als de ene partner de rekening zwaar in het rood achterlaat en met de noorderzon vertrekt, de andere partner door de bank en door schuldeisers volledig aansprakelijk wordt gesteld. Met andere woorden, bij een "en/of" rekening zijn beide rekeninghouders volledig gelijkwaardig en beide aansprakelijk. Ik kan dan ook geen reden bedenken waarom er alleen maar naar de eerste naam gekeken wordt.
Reputatie 7
... Ik neem aan dat de juridische status van een "en/of rekening" hetzelfde is als hier in de UK waarbij de twee partners zowel gezamenlijk als afzonderlijk verantwoordelijk zijn voor het beheer van de rekening (beiden zijn "jointly and severally liable"). ....

De juridische status van een en/of rekening in NL is dezelfde als die van een en/of rekening in de UK.
Badge +7
Hoi allemaal,

Ik snap dat jullie hier nog vragen over hebben. Ik heb dit even gecontroleerd bij onze financiƫle afdeling. We kijken niet alleen naar de eerste naam, maar naar de naam die bij ons binnenkomt. Dit is de naam die wij doorkrijgen van de bank. Dat De informatie uit mijn vorige bericht is dus niet juist, ik heb het inmiddels aangepast. Sorry!

Niet alle bestellingen met een en/of rekening worden door ons afgekeurd. Als de bank ons ook de tweede naam doorgeeft, keuren wij hem ook goed. Als je een iets langere naam hebt, kan de tweede naam wegvallen. In dat geval kunnen wij niet controleren of het om de juiste rekeninghouder gaat, en vragen wij om een kopie ter verificatie.

Daarnaast kun je tijdens de bestelling aangeven of het om een en/of rekening gaat. Als je dit aangeeft en de volledige rekeningnaam opgeeft, staat dit ook geregistreerd in de achtergrondgegevens van onze site. Zodra je bestelling dan wordt afgewezen omdat de gegevens vanuit de bank niet overeenkomen, controleert onze financiƫle afdeling dit met de gegevens die je hebt ingevoerd op onze website.

Heeft je naam meer dan een x-aantal tekens zodat de tweede naam wegvalt, of je geeft niet aan dat het een en/of rekening betreft, dan wordt je bestelling afgewezen en vragen wij om een kopie.

Is het zo iets duidelijker?

Groetjes,
Samantha

Reageer