.

Beantwoord

Waarom stopt mijn internet niet, zodra mijn bundel is verbruikt?

  • 25 January 2016
  • 8 reacties
  • 634 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 12 reacties
Misschien een vreemde aanhef voor een topic.
Maar het geeft precies wat er gaat gebeuren in de komende periode.

Ik ga DAG zeggen tegen Simyo.

Reden?

Door een app die bleef downloaden ben ik over mijn Mb gegaan.

Aardig dat je dan van Simyo een sms gestuurd krijgt dat je over je Embeejen limiet bent.
Kan gebeuren.

Maar de irritatie die hierbij voor mij optreed is dat ik 80 Mb over de limiet ben en daar een factuur voor krijg.
Het is voor mij onbegrijpelijk dat met de huidige technieken/programma's/monitoring het bij Simyo niet mogelijk blijkt te zijn om mijn dataverkeer op dat moment te stoppen.
Ik voel me gen.... Het lijkt echt op een geval van "zo die euro pikken we weer even In"

Mijn volgende provider wordt er één die dat wel kan of anders de snelheid gaat begrenzen. Maar niet meer Simyo

Dag Simyo
icon

Beste antwoord door Sean 26 January 2016, 11:10

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hoi Dombo,

Wat vervelend dat je ongemerkt buitenbundelkosten hebt gemaakt. Helaas kunnen wij het ook niet zien wanneer onze klanten MB's verbruiken door bijvoorbeeld automatische downloads.

In verband met de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) mogen wij alleen het verbruik van onze klanten in MB's registreren. Op het moment dat jij over je bundel heen ging wisten wij dus niet of dit bewust of onbewust ging. Dit is één van de redenen dat je van ons een waarschuwingsbericht krijgt op het moment dat 80% en 100% van je internetbundel is verbruikt. Het is dan aan de klant om zijn/ of haar internet uit te zetten of om bijvoorbeeld MB's bij te kopen.

Het internet automatisch stopzetten of de snelheid begrenzen is helaas geen optie, maar omdat je per ongeluk over je bundel bent gegaan kan ik eenmalig het buitenbundelverbruik verrekenen met een extra bundel van €5,-. Laat het me weten als je hier gebruik van wilt maken, want we willen jou natuurlijk niet kwijt raken als klant.

Groetjes,
Sean
Badge
Hoi Dombo,

Het internet automatisch stopzetten of de snelheid begrenzen is helaas geen optie,



Dit gedeelte van het antwoord heeft voor mij de waarde NULL.
Nergens een duidelijk argument genoemd waarom het wel of niet mogelijk zou zijn.
Het gevoel dat ik hierbij had blijft dus aanwezig en ga daarom op zoek naar een aanbieder die de optie wel heeft.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Dombo,

Jammer om te zien dat je er zo over denkt 😞 Zoals Sean aangeeft, bieden wij de optie om jouw internet stop te zetten na het gebruiken van jouw bundel niet aan. We kunnen hier meerdere argumenten aanhangen, maar dit verandert de situatie niet. De optie is niet beschikbaar bij ons.

Natuurlijk bieden we wel andere mogelijkheden om je verbruik in de gaten te houden. Zoals eerder vermeld, sturen wij waarschuwingssms'jes. Deze komen direct van het netwerk en zijn dus realtime. Daarnaast heb je zowel de Simyo App en onze website om je verbruik in de gaten te houden.

Het kan voorkomen dat jouw telefoon zelf aan de slag gaat op het internet. We hebben een heleboel tips en trick zodat jij dit kunt voorkomen. Deze vind je hier.

Natuurlijk zou ik het erg jammer vinden als je besluit weg te gaan. Als een andere provider beter bij je past, dan kan ik je helaas niet tegenhouden :(

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela

Mijn twee dochters hebben een abonnement bij Simyo, maar ik ga ze ook beide opzeggen. Dochterlief heeft door de vele appjes/berichten/snapchats die ze de hele dag krijgt, de berichten over einde bundel gemist, waardoor we in mei 341,- moesten betalen. Wat was ze verdrietig dat ze papa en mama met zo’n hoge rekening had opgezadeld, zo zag zij dat natuurlijk. Ik was nu aan het kijken of je in kunt stellen dat internet gewoon stopt als de bundel op is, maar dat kan dus niet, bij andere providers kan dat wel...toch wel makkelijk als het om kinderen gaat en je zo de hoge rekeningen kunt voorkomen (al hou ik het nu natuurlijk zelf goed in de gaten). Ik heb er in mei helaas niks mee gedaan, maar lees nu hier meerdere verhalen over dit probleem, jammer dat het niet anders in te stellen is en nog meer jammer van die 341,-

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Debby, 

Welkom op ons forum!

Wat vervelend dat jullie zo verrast zijn door de in rekening gebrachte kosten. Dat is natuurlijk niet fijn! Wij snappen ook wel dat het niet de bedoeling van je dochter was om deze kosten te maken, dus we komen jullie graag eenmalig tegemoet. Ik stuur je hier even een privéberichtje over met meer informatie 😊

Het is natuurlijk wel belangrijk dat dit in de toekomst niet meer gebeurt. Op het moment dat je internetbundel op is, dan zul je moeten stoppen met internetten of extra MB's moeten bijkopen via Mijn Simyo. Kijk ook even naar de tips die worden gegeven in dit blog en dit blog

Heb je hier nog vragen over? Let me know 😇

Groetjes, 
Bas

Geweldig opgelost!! We houden het nu zeker extra goed in de gaten, maar hebben haar bundel destijds ook meteenverhoogd ;). Zeer bedankt voor het meedenken en de tegemoetkoming, we zijn blij verrast. 

[.......]
 Ik was nu aan het kijken of je in kunt stellen dat internet gewoon stopt als de bundel op is, maar dat kan dus niet, bij andere providers kan dat

Goedemorgen,

@DebbyEmma  - Debby.

Er is geen provider (meer) waarbij internet stopt als de bundel op is. (*Edit* klopt niet helemaal)

 

Maar fijn dat het is opgelost.

 

Fijne zondag nog samen.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Debby, 

Graag gedaan hoor! 

Heb je trouwens zelf ook onze app geïnstalleerd op je toestel? Die sms’jes kunnen we alleen naar je dochter sturen, maar via onze app kun jij ook een beetje in de gaten houden of het allemaal nog goed gaat 😉 

Groetjes, 
Bas

Reageer