.

Beantwoord

Waarom start je bundel niet vanaf het moment dat je je simkaart activeert?

  • 19 May 2020
  • 5 reacties
  • 421 Bekeken

Ik snap niet dat ze bij simyo het niet kunnen regelen dat je bundel direct start bij het activeren van je simkaart, nu moet ik in de eerste 2 facturen bij elkaar zo'n 458 euro betalen wat ik echt belachelijk veel vind en zonde geld, natuurlijk vermelden ze het slim in de welkomstmail echter moeten ze er ook rekening mee houden dat voor veel mensen hun mobiel het belangrijkste communicatiemiddel is, en ik vind dat ze daar maar een mouw aan moeten passen, om de kosten in te dammen in de periode dat je nummer nog niet over is gezet, ik ben pisnijdig om deze gang van zaken en ik beloof ze vast dat ik na 12 maanden weg ben want ik ben nu al klaar met simyo.:rage:

icon

Beste antwoord door Groentjuh 19 May 2020, 12:06

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

In uw verhaal lees ik dat u Simyo Sim only had besteld met nummerbehoud. In dat geval worden uw bundels inderdaad pas actief nadat nummerbehoud is voltooid. Hiervoor is gekozen om te voorkomen dat u voor 2 abonnementen tegelijk moet betalen.

Het overgrote deel van de mensen blijft hun “oude” abonnement gebruiken totdat het nummer wordt omgezet en wisselt dan van simkaart en gaat dan verder met hun nieuwe abonnement. Hun tijdelijke nummer gebruiken ze dus niet. Voor die overgrote groep is deze structuur het meest voordelig, want dan betalen ze niet voor 2 abonnementen. Naar mijn weten is dit ook het proces dat de meeste providers gebruiken!

In uw geval bent u gelijk overgegaan naar u sim only abonnement en u heeft de afgelopen tijd uw tijdelijk nummer dan ook gebruikt. Dat is ongebruikelijk. Omdat uw bundels nog niet actief waren, zijn al uw verbruikskosten buiten de bundel gerekend en dat is inderdaad zeer prijzig. U was beter af geweest om Sim only te bestellen zonder nummerbehoud en dan na activatie uw nummerbehoud aan te vragen. Ook als u contact had genomen met de klantenservice, dan hadden ze waarschijnlijk uw bundels al eerder kunnen activeren.

Destijds toen ik mijn abonnement afsloot was voor mij voldoende duidelijk hoe het proces zou werken. Ik verwacht dat dat nog steeds op diverse plekken wordt vernoemd. Bijvoorbeeld op deze pagina staan diverse relevante vragen met duidelijke antwoorden:

Wanneer kan ik mijn nieuwe simkaart gebruiken?

Een Prepaid simkaart kun je direct na ontvangst gebruiken. Stap je met nummerbehoud over op een Sim Only abonnement? Deze simkaart moet je eerst activeren. Let op: je bundels gaan pas in als je telefoonnummer is overgezet. Op die manier krijg je geen dubbele abonnementskosten. Gebruik de simkaart pas zodra je telefoonnummer is overgezet. Hierover krijg je van ons bericht. Gebruik je voor die tijd tóch de simkaart? Dan betaal je het buitenbundeltarief voor bellen, sms’en en internetten.

en

Wanneer gaan mijn bundels in?

Je nieuwe abonnement start op het moment dat je telefoonnummer succesvol is overgezet. Nummerbehoud aanvragen betekent ook dat je vorige abonnement of Prepaid aansluiting wordt opgezegd. Geen dubbele abonnementskosten!

Mogelijk staat een dergelijk uitleg ook in de verstuurde communicatie richting u.

Als Forum expert (= behulpzame klant) kan ik echter verder niets voor u betekenen. Mogelijk dat een moderator (= Simyo medewerker) nog het een of ander kan betekenen. In dat geval hoort u daar naar alle waarschijnlijkheid vandaag of morgen iets van.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Harry1966,

 

Super zuur dat je zo veel kosten hebt gemaakt, zoals je zelf al zegt vermelden wij in de welkomstmail (een van de eerste die je van Simyo krijgt) dat de bundels pas actief zijn na dat het nummer is overgezet. Dit omdat je anders bundels betaald voor een aansluiting die je dan niet gebruikt omdat de oude simkaart actief is tot het nummer word overgezet, dan betaal je dubbele abonnementskosten.

 

Kun je mij een privébericht sturen met jouw gegevens? Dan kijk ik graag even mee om te kijken of ik iets voor je kan betekenen.

 

Thanks Groentjuh!

 

Groetjes,

Daisy

@Daisy aangezien het bedrag gewoon afgeschreven is neem ik aan dat je me niet hebt kunnen helpen wat voor mij dus inhoudt dat ik me flink belazerd voel en zo snel mogelijk weer vertrek bij simyo.

Heel vervelend allemaal.

Wellicht was de incasso al aangeboden bij de banken. Persoonlijk zou ik even haar reactie afwachten? Het was Hemelvaartsdag dat zij reageerde en nu heeft het weekend er ook nog tussen gezeten. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Harry,

 

Ik heb zojuist gereageerd op jouw privéberichtje! Sorry voor de latere reactie.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer