.

Beantwoord

waarom staat er een telefoongesprek naar Zwitserland op mijn factuur, terwijl ik dit niet gepleegd heb?


Badge
Ik heb nooit naar Zwitserland gebeld maar nu staat er een bedrag van €0,23 op mijn factuur. Vreemd toch?
icon

Beste antwoord door Ernst 20 April 2015, 16:45

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Len,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat raar.
Was je niet in Zwitserland? En dat dan het Zwitserse tarief is berekend?
Anders heb ik geen verklaring.
Badge
Op de factuur staat dit bedrag bij 'gesprekken naar het buitenland'. Het is een gesprek van 4 seconden naar nummer 0041848888888
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Ien,

Even zoeken op internet levert op dat het een fax nummer is van postlogistics te Zurich. (Wat zijn bepaalde website's toch handig)

Dat zou het korte gesprek al kunnen verklaren.
Alleen lijkt het mij moeilijk met een mobiel een fax bericht te versturen!
Badge
Dankjewel voor de informatie. Alleen begrijp ik er niks van hoe dit kan...
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Ien,

Ik zelf ook niet.
Helaas is het zondag dus een medewerker van Simyo zal morgen reageren.

Geniet anders van het fijne weer buiten?
Badge
Dat heb ik zeker gedaan! Ik hoop dat een medewerker van Simyio reageert.
Reputatie 5
Badge +11
Goedemiddag Ien06, welkom op ons forum!

Hier dan de medewerker van Simyo :)

In je gegevens kan ik ook het gesprek terugvinden; 4 seconden naar Zwitserland. Wat me opvalt aan het nummer is dat het begint met 00418.
Nu hebben we in Nederland een netnummer 0418.
Kan het zijn dat je iemand in de omgeving van Zaltbommel hebt proberen te bellen, maar misschien een nul teveel ingetikt hebt?


Maikel.twinnie, dank je voor je hulp!
Badge
Dank voor het meedenken. Maar ik weet zeker dat ik niemand ken in de buurt van Zaltbommel. En op de factuur staat ook buitenlands gesprek??
Reputatie 7
Badge +9
Dank voor het meedenken. Maar ik weet zeker dat ik niemand ken in de buurt van Zaltbommel. En op de factuur staat ook buitenlands gesprek??

Dat klopt, want het was een Zwitsers nummer. Of dat nummer met opzet of per ongeluk is gedraaid maakt niet uit, dat kan het netwerk dat je gesprek registreert niet weten! 😛
Badge
Het blijft een vreemd verhaal. Ik zal voortaan wel mijn factuur controleren......:?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi len06,

Het is altijd slim om je factuur te checken 🙂! Je zou ook altijd nog even de datum van het gesprek terug kunnen zoeken in je telefoon, om te zien of er niet iets in je telefoon staat geregistreerd. Voor hetzelfde geld is het een welbekend 'pocket-call' geweest.

Groetjes, Tiury

Reageer