.

Beantwoord

Waarom staat er een sms naar het buitenland op mijn factuur?

  • 29 March 2016
  • 5 reacties
  • 510 Bekeken

Hoi!

Ik ging naar MijnSimyo om te kijken hoeveel eenheden ik nog over had voor deze maand. Toen zag ik op mijn factuur voor volgende maand niet mijn gebruikelijke €11,- staan, maar een lullige 7 cent extra. Nou ben ik niet de beroerdste, maar toch vroeg ik mij af waar die 7 cent vandaan kwam. Er staat dat ik een sms naar het buitenland heb verstuurd, maar ik heb nooit een sms naar het buitenland verstuurd. Ik heb nog maar even goed in mijn geschiedenis gekeken, maar ook mijn telefoon herkent het nr niet waar de sms naar toe is gestuurd.
Het gaat mij nu niet om die 7 cent, maar gewoon waar deze kosten vandaan komen. Het is nu nog 7 cent, maar wie weet komt er straks nog veel meer achter weg. Iemand enig idee hoe ik dit kan achterhalen?
Dit staat er op mijn factuur:
SMS naar Zone 1, Verenigd Koninkrijk, SMS naar 00447786205094

Groetjes Jitske
icon

Beste antwoord door Angela 30 March 2016, 10:41

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Lees even dit:
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/er-staat-een-nummer-in-mijn-verbruik-dat-ik-n-262
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jitske2703,

Welkom op het Simyo Forum.

Dat het niet perse om de 7 cent gaat die nu extra berekend wordt kan ik begrijpen. Ik snap heel goed dat je wel even wilt weten waarom dit nu berekend is. Vooral omdat je het sms'je niet kunt vinden in je telefoon.

Scotsman heeft je doorverwezen naar een uitleg op onze website. Hier wordt uitgelegd dat dit gaat om een eenmalig activatie sms'je voor Facetime & iMessage en komt dus voor als je een iPhone hebt. Jouw telefoon stuurt dit sms'je automatisch zodra jij jouw simkaart in je telefoon plaatst. Na een update zullen deze apps nogmaals geactiveerd moeten worden en kan het sms'je dus nogmaals verzonden worden.

Ik hoop dat onze uitleg het een en ander duidelijk heeft gemaakt. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@Scotsman, bedankt voor het doorverwijzen!

Groetjes,
Angela
Badge

Even een upje. Ik heb echter een Xiaomi mi 9t. Hoe kan dit?

 

Reputatie 7
Badge +9

00447786209730 lijkt MIUI locate device service te zijn.

en 00447491163442 lijkt een Xiaomi activatie service nummer te zijn.

Dus de SMSjes lijken van Xiaomi/MIUI te zijn.

 

Is zie dat je hier dat je een eigen topic hebt gemaakt.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Desiree88, 

Volgens mij heeft Groentjuh je al voorzien van het juiste antwoord! Ik reageer ook nog wel even in het topic wat je hebt aangemaakt, laten we het gesprek tot dat topic beperken :wink:

Groetjes, 
Bas

Reageer