.

Beantwoord

Waarom staan er onverklaarbare "verstuurde" SMS-jes op mijn factuur?

  • 12 May 2015
  • 8 reacties
  • 2567 Bekeken

Badge
Sinds de afgelopen periodes krijg ik een hogere factuur dan normaal. Als ik de belgeschiedenis bekijk op "mijn Kosten en Facturen" zie ik dat er geregeld kosten in rekening worden gebracht voor SMS-jes naar de nummers 8877 en 3190.
Deze nummers ken ik echter niet en ik heb ook nooit een bericht naar deze nummers gestuurd. Op een of andere manier gaat dat automatisch. Ze worden dan ook niet geregistreerd op mijn telefoon bij "verzonden SMS-jes."
Graag wil ik deze nummers dan ook laten blokkeren op mijn telefoon of via jullie zodat dit niet meer voorkomt.
Hoe kan ik dat doen? Ik wil voorkomen dat de onverklaarbare kosten uit de hand gaan lopen.
Desnoods zeg ik dan nog liever mijn abonnement op.

M.vr.gr.

Jeroen
icon

Beste antwoord door Ernst 13 May 2015, 14:57

Bekijk originele reactie

8 reacties

Ga eens naar www.payinfo.nl, vermoedelijk is dat al een goed begin.
Morgen meldt zich een moderator.

Groetjes van ut paerdjuh,
Friesian.
Badge
Hoi Friesian,

Ik zie dat ik het niet goed verwoord heb:
Het is niet zo dat het om betaalde SMS-nummers gaat.
Er worden alleen zoveel SMS-jes naar deze nummers verstuurd, welke meetellen in de maximaal 100 SMS-jes welke ik mag versturen met mijn abbo.
Zodoende, als ik zelf dan nog wil bellen of een SMS wil versturen, moet ik daarvoor betalen omdat het boven mijn belbundel uitkomt...

Gr.
Jeroen
Reputatie 7
Badge +9
Als je 8877 en 3190 in de zoekmachine op http://www.smsgedragscode.nl/search stopt krijg je een aantal resultaten waar je misschien wat aan hebt. Het gaat hier weliswaar om betaalde sms diensten maar het is misschien nuttig om te weten waar die sms'jes naar toe gaan.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Jeronimo33,

De nummers 8877 en 3190 horen inderdaad bij betaalde sms-diensten. Gelukkig zijn deze diensten standaard geblokkeerd bij Simyo en heb je de dure smsjes als antwoord niet terug gekregen.
Dat scheelt gelukkig veel geld.
Als ik iets verder terugkijk in je gebruiksgegevens zie ik ook nummer 9977.

Deze smsjes zijn geregistreerd via het netwerk en zodoende op je specificatie gekomen.
Je geeft aan dat je in je telefoon niet terugziet dat ze verstuurd zijn. Smsjes, ontvangen én verzonden zijn eenvoudig te verwijderen.

Weet je zeker dat niemand anders dan jijzelf toegang heeft tot je telefoon?


Friesian en Scotsman, dank voor de assistentie!
Badge
Hoi Ernt,

Ik ben idd de enige gebruiker van de telefoon. Weet je zeker dat die SMS-jes niet op een of andere manier automatisch verstuurd kunnen worden?
Nu betaal ik "slechts" een paar euro teveel, maar het s niet de bedoeling dat dit straks in de papieren gaat lopen.
Hoe kan ik voorkomen dat dit nog gebeurt? Mss een ander telefoonnr. aanvragen?

Gr.

Jeroen
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Jeronimo33,

Sms'jes worden niet automatisch verstuurd. Als dit wel het geval is, dan is er iets mis met je telefoon. Je kunt je telefoon laten nakijken. Als het probleem bij je telefoon ligt, dus dat die echt stuk is, dan helpt een nieuw nummer niet. Ook kun je je simkaart een tijdje testen in een andere telefoon.

Hou je ons op de hoogte?

Ik schijn sms naar Kaapverdië te hebben verstuurd 

maar weet niet waar dat vandaan komt.

 Ze zeggen dat het via een ap is 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @JvBr,

Bedankt voor je bericht. Wat gek dat er sms’jes zijn verstuurd namens jou!

Het zou goed kunnen dat de sms’jes via een app zijn verstuurd. Als je een app download geef je vaak (onbewust) toestemming voor bepaalde rechten. Je kunt hier meer over lezen op deze website, ook kun je hier terugvinden hoe je deze machtiging uitschakelt op Android.


Groetjes,
Roeqajja

Reageer