.

Beantwoord

Waarom heb ik een negatief saldo?

  • 24 October 2016
  • 4 reacties
  • 124 Bekeken

Hallo,

mijn mobiel is kapot gegaan en toen heb ik hem later maken. Hij is toen op fabrieksinstellingen gezet wegens de privacy. Toen ik hem terug kreeg heb ik hem weer geïnstalleerd, alle apps weer gedownload etc.

Ik gebruik nooit mobiele gegevens, ik sms en bel alleen. Thuis gebruik ik wifi. Ook met het installeren van mijn telefoon.

Later die middag ben ik van twee tot vier uur weg geweest. In die tijd heb ik geen wifi gehad. Blijkbaar stonden mijn mobiele gegevens aan. Toen ik om vier uur thuis kwam wilde ik mijn wifi weer aanzetten, toen zag ik dus ook dat mijn mobiele gegevens aanstonden. Maar ik dacht, dat kan niet heel erg zijn. Ik heb niet op mijn telefoon gezeten dus zoveel zou het niet gekost hebben. Om half vijf kreeg ik een smsje, met dat mijn baltegoed onder de twee euro gekomen was. Daar heb ik verder niet bij stil gestaan. Ik heb altijd maar tien euro baltegoed dus dat zou goed kunnen. Dat houdt ik niet bij.

Vandaag wilde ik mijn baltegoed opwaarderen en keek ik op mijn simyo. Toen ben ik heel erg geschrokken. In die twee uur tijd is mijn telefoon denk ik door gegaan met het downloaden van apps. Ik heb er zelf toen niet opgezeten, dus vandaar dat ik dat denk. Ik sta opeens 52.90 euro in negatief saldo. Ik gebruik mijn telefoon maar weinig, en zoveel geld heb ik niet zo klaar liggen. Mijn simkaart is geblokkeerd, ik kan zelf niet meer bellen en smsen. Ik heb gelijk via mijn instellingen op simyo mobiel internet in het nederland uitgezet.

Ik ben heel erg geschrokken en ik weet echt niet wat ik moet doen, en hoe ik dit oplossen kan.

Heeft iemand een idee? Ik wist niet eens dat ik een negatief saldo kon hebben? Dat mag toch helemaal niet bij een prepaid simkaart?

Alsjeblieft, als iemand me kan helpen hoor ik dat heel graag!

Groepjes, Karen
icon

Beste antwoord door Caspar 25 October 2016, 11:57

Bekijk originele reactie

4 reacties

Hoi,

Erg vervelend, helemaal als het niet bewust gaat. Het is echter wel mogelijk om bij Simyo een negatief beltegoed te hebben. Zij doen dit omdat je bijvoorbeeld in een gesprek kan zitten en het dan nogal ongemakkelijk is als dat word afgekapt omdat je tegoed op is. De lopende sessie kun je dus afmaken. Simyo geeft het overigens ook netjes aan :)


Negatief beltegoed
Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je een negatief saldo krijgt. (Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro’s). Zuiver je beltegoed dan zo snel mogelijk aan zodat je weer kunt bellen, SMS'en & internetten op je mobiel. We raden je aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.


https://www.simyo.nl/prepaid?_ga=1.117494350.693010543.1463034857

Lees onderstaande link ook even door, wellicht vind je er tips die kunnen helpen bij het juist instellen van je telefoon.

https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Karen Fransen,

Welkom op 't forum.

Wat vervelend voor je dat je een negatief saldo hebt gekregen. Door dat dit mogelijk is, kun je je gesprek afmaken en wordt je niet afgekapt zodra je beltegoed € 0,- is. In jouw geval was het dus een internetsessie.

Ik heb even je aansluiting erbij gepakt en het negatieve saldo eenmalig vergoed! Je beltegoed staat nu weer op € 0,- en als je nu opwaardeert kan je gewoon weer bellen.

Vind je dat een mooie oplossing?

@Raytje bedankt voor de uitleg over het negatieve beltegoed en de handige links :D

Groetjes,
Caspar
Wauw, dit vind ik echt een enorme service. @raytje ook bedankt voor de uitleg in links. Ik heb inderdaad gelijk internetten in Nederland uit gezet.

Casper, ontzettend bedankt. Bedankt voor deze service!

Groetjes,
Karen
Badge +7
Hoi Karen Fransen,

Goed dat je 'Internet op je mobiel in Nederland' hebt uitgezet op Mijn Simyo. Zo kom je niet meer voor onverwachte internetkosten te staan.

Als je weer een vraag hebt, kun je deze altijd hier op het forum stellen. Dan helpen we je weer graag :)

Groetjes,
Samantha

Reageer