.

Beantwoord

Waarom ligt de factuurdatum altijd 10-14 dagen in het verleden ?

  • 19 May 2016
  • 3 reacties
  • 900 Bekeken

Badge
Maandelijks ontvang ik een mail dat mijn nieuwe Simyo factuur klaar staat. Als ik die dan vervolgens ophaal en afdruk voor mijn administratie valt me op dat de factuurdatum altijd 10-14 dagen in het verleden ligt.
Ik kan me voorstellen dat jullie rond die 3e donderdag van de maand willen incasseren, maar dan vind ik het niet netjes om dan maar de factuur terug te dateren.
Waarom sturen jullie die mail niet eerder of is die factuurdatum niet later ?
icon

Beste antwoord door Sean 20 May 2016, 09:23

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hoi R-Lar,

Welkom op het Simyo forum!

Wat vervelend dat er onduidelijkheden zijn omtrent de factuurdatum.

De factuurdatum, is de datum waarop wij de factuur sluiten. We versturen de factuur niet meteen, zodat we nog tijd hebben om eventuele correcties uit te voeren.
Uiteindelijk sturen we alle factuurmails een week voordat de incasso plaatsvindt.

Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Sean
Badge
Bedankt voor de reactie.
Als je een factuur "sluit" kun je die ook meteen versturen en eventuele correcties kunnen dan middels een volgende factuur of creditnota verwerkt worden.
En als dat voor Simyo niet praktisch is omdat er elke maand veel correcties nodig zijn dan kiezen jullie mijn inziens een vreemde oplossing voor een ander probleem ...
Het is me op zich wel allemaal duidelijk, ik vind het alleen een vreemde en ongebruikelijke wijze van factureren.
vr.gr. Raymond
Reputatie 7
Badge +10
Hoi R-Lar,

Dat zouden we eventueel kunnen doen inderdaad. Echter willen we liever geen correcties uitvoeren op volgende facturen. Dit omdat jij dan eventueel een verkeerd bedrag zou moeten voorschieten of moeten storneren voordat wij het dan kunnen oplossen voor je. De correcties voeren we natuurlijk liever direct uit op je huidige factuur. Zou houden we de handeling bij ons en leggen we die niet bij jou als klant neer. Ik hoop dat je dit kunt begrijpen 🙂 Mocht je nog meer informatie willen, vraag het dan gerust! We staan voor je klaar.

Groetjes,
Angela

Reageer