.

Beantwoord

Waarom krijg ik kosten voor een abonnement waar ik geen gebruik van maak?


Ik heb nu 2 x een abonnement aangevraagd bij simyo en dat is alle 2 x fout gegaan. Ik heb ook nooit gebruik gemaakt van deze telefoon nummers en nu word er toch geld afgeschreven. Ik wil hier graag vanaf.

icon

Beste antwoord door Bas 22 April 2021, 12:59

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7

Dag @Kimberley212, wat een vreemd bericht. Volgens mij kun je je zonder Simyo aansluiting, dus zonder een telefoonnummer, niet registreren op dit forum. Weet je zeker dat je geen gebruik maakt van Simyo?

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Kimberley, 

Welkom op ons forum! 😊

Uit je bericht maak ik op dat je graag klant bij ons had willen worden, maar dat het ergens niet helemaal lekker is gegaan. 

Kun je toelichten wat er precies gebeurd is? Ik kan namelijk nergens iets terugvinden van eerder contact met onze klantenservice. 

Volgens onze gegevens heb je op dit moment twee abonnementen. Van één van de twee heb je nooit de simkaart geactiveerd, dus dat abonnement is ook nooit ingegaan. Van het andere abonnement zie ik wel een aanvraag nummerbehoud terug voor het nummer van de aansluiting die je nooit geactiveerd hebt, maar die is nooit goedgekeurd omdat je niet op deze manier intern kunt overstappen. Die simkaart heb je wel geactiveerd, maar omdat je bundels niet actief zijn en je wel van die aansluiting gebruik hebt gemaakt zijn er nu kosten in rekening gebracht. 

Wat wil je uiteindelijk bereiken? Dan helpen we je graag om dit goed op te lossen 😇

Hoor het graag van je!

Groetjes, 
Bas

Ja ik maak nu gebruik van Lebara. Natuurlijk heb ik geprobeerd het nummer waarmee in geregistreerd ben met simyo te gebruiken maar dat is nooit goed gegaan dus heb ik het geannuleerd. Maar nu krijg ik toch een mail dat er een factuur betaald moet worden. 

Ik zou graag willen dat ik niet meer vast zit aan simyo.

Reputatie 7

@Kimberley212 Zoals @Bas aangeeft, heb je wel degelijk gebruik gemaakt van de Simyo aansluiting waardoor er kosten zijn gemaakt waarvoor je nu de factuur hebt gehad. 

Tevens, zoals ik al aangaf, zonder een actieve Simyo aansluiting kun je je niet registreren op dit forum.

Dus, hoe dan ook, je hebt een actieve aansluiting. In de regel kun je hiervan af door middel van een afkoop van eventuele vervolgtermijnen in het geval van een Sim-only aansluiting. In het geval van een pre-paid aansluiting hoef je helemaal niets te doen, omdat de aansluiting vanzelf wordt afgesloten als je er 6 maanden langgeen gebruik van hebt gemaakt.

Oké bedankt. Het factuur is iets van 1 euro nog wat en dat is dan denk ik gekomen wanneer ik het probeerde te gebruiken. Als dat afgeschreven is en ik 6 maanden wacht is het dan weg?

Reputatie 7

@Kimberley212 Omdat ik net als jij een klant bij Simyo ben, kan ik niet zien om wat voor een aansluiting  het hier gaat.

Dus, ja, indien je een Pre-paid aansluiting hebt dan vervalt de aansluiting vanzelf nadat je er gedurende 6 maanden geen gebruik van hebt gemaakt.

Echter, indien je een Sim-only aansluiting hebt, dan zul je de resterende maandelijkse termijnen binnen je jaar- of 2-jaar contract moeten afkopen. Hiervan zul je dan een voorstel gaan krijgen van een van de Moderators (= Simyo medewerker).

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Kimberley, 

Bedankt voor je reactie!

Van een annulering kon ik hier niets terugvinden. Hoe heb je je bestelling geannuleerd? 

Ik heb voor nu je bestellingen geannuleerd. Na het weekend wordt er € 1,23 afgeschreven, maar die storten we vervolgens binnen drie weken na de incasso terug op je rekening. 

Heb je hier nog vragen over? Let me know 😊

Groetjes,
Bas

Nee ik heb verder geen vragen meer. Bedankt voor de goede hulp!

Reputatie 7

@Kimberley212 Let wel! Besef wel, dat indien je weggaat bij Simyo je ook afstand doet van dit erg laagdrempelige forum en de fantastische helpdesk en ondersteuning van en door Simyo :wink: .

Reageer