.

Beantwoord

Waarom krijg ik geen waarschuwing voor het overschrijven van mijn dataverbruik?

  • 28 July 2016
  • 6 reacties
  • 394 Bekeken

Volgens jullie FAQ zou je bij 80% en 100% verbruik van je data bundel een waarschuwing krijgen.
Nu ben ik deze maand fors over mijn datalimiet heen gegaan zonder dat ik een waarschuwing heb gezien.
Als ik die wel had gehad zou ik vrijwel meteen data via mobile network uitgeschakeld hebben op mijn telefoon tot het eind van de maand.

Waarom heb ik die waarschuwing niet ontvangen? Kan het aan bepaalde instellingen liggen?
icon

Beste antwoord door Caspar 30 July 2016, 15:42

Bekijk originele reactie

6 reacties

Als het inderdaad zo is dan ligt de fout bij Simyo (KPN). Deze berichten komen namelijk vanaf het netwerk zelf daar kun je als consument niks aan veranderen. De eventuele fout zal door Simyo worden gecorrigeerd.
Ik neem aan dat corrigeren inhoudt dat ook het factuurbedrag aangepast wordt?
Ik krijg ook geen waarschuwing..erg vervelend en vooral duur
Reputatie 5
Badge +9
Hoi bergj,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je over je databundel bent gegaan en dat je geen waarschuwing hebt gehad. Dit gaan we tot de bodem uitzoeken. Als je dit inderdaad niet hebt gehad, dan gaan we kijken wat we met de extra kosten gaan doen. Dan kon je natuurlijk niet zoveel doen aan je buitenbundelkosten! Daarnaast moeten we er natuurlijk voor zorgen dat jij deze sms'jes in de toekomst wel krijgt, zodat je altijd op tijd gewaarschuwd wordt wanneer je buiten je bundel dreigt te gaan.

Kun je me vertellen over welke maand het gaat? Dan pak ik je aansluiting erbij en ga ik eens uitzoeken hoe dat precies zit.

@WMSchutte wat vervelend dat jij ook geen waarschuwing per sms krijgt toegezonden. Kun je me ook vertellen over welke maand of maanden het gaat? Dan ga het ook voor jou allemaal uitzoeken!

@Raytje, bedankt voor je hulp.

Groetjes,
Caspar
Het gaat om de factuur van juli en die van juni. Bedankt dat u actie onderneemt!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi VMSchutte,

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat jij geen internetbundel hebt Al je verbruik wordt dus geregistreerd als buitenbundelverbruik. Wil je toch wel kunnen internetten? Dan kun je elk moment ervoor kiezen om een databundel aan te schaffen. Als je niet wilt internetten, dan kun je deze functie het beste uitschakelen door in te loggen op Mijn Simyo en te surfen naar Instellingen > Netwerkinstellingen. Zodra je de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uit vinkt, kun je geen data meer verbruiken.

Laat je me weten of het zo duidelijker is?

Groetjes,
Jihane

Reageer