.

Beantwoord

Waarom krijg ik geen waarschuwing als mijn belbundel op is?

  • 1 October 2020
  • 2 reacties
  • 288 Bekeken

Riek naar oplichting. Ik ben door Symio niet gewaarschuwd dat ik over mijn belBundel was. Ik betaal €16 abbonement kosten per maand en nu moet ik €25 bij betalen. Ze waarschuwen mij wel voor de internet bundel. Ik vind dit echt schandalig en smakeloos. Dit riekt naar oplichting jammer want ik dacht dat Symio daar niet aan deed. Twijfel om mij abonnement en die van mij zoon en do hier op te Zeggen. Begrijp mij niet verkeerd ik betaal geen probleem maar waarom wordt ik niet gewaarschuwd per sms of app!!!! 

icon

Beste antwoord door Bas 1 October 2020, 16:00

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Forum expert = behulpzame klant

Moderator = Simyo medewerker

Simyo waarschuwt alleen bij het overschrijden van een databundel en NIET bij het overschrijden van een belbundel. De reden voor het verschil hiertussen is dat Simyo van mening is dat je gemakkelijk kunt bijhouden hoeveel minuten/SMS je over hebt, waarbij dat bij data heel moeilijk is. Hoeveel MBs heeft het laden van deze webpagina gekost en hoeveel MBs kostte het plaatsen van de topic? Dat is niet te doen.

Bij een belbundel kun je wel gemakkelijker bijhouden hoeveel je hebt gebeld en hoeveel minuten je dus nog kunt bellen. Aan het einde van een gesprek kun je prima zien hoe lang dat gesprek was. En daarnaast heb je ook wel besef hoelang een gesprek is. Ook een SMS stuur je redelijk bewust.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Ismael, 

Welkom op ons forum!

Wat Groentjuh hierboven zegt klopt inderdaad. We versturen geen waarschuwing bij het overschrijden van je belbundel. Waar je bij internetverbruik nog wel eens verrast kan worden, ben je je als het goed is wel bewust van hoeveel je belt. Via onze app kun je goed in de gaten houden hoeveel belminuten je nog hebt en als je vast dreigt te lopen dan kun je ook extra minuten bijkopen om deze kosten te voorkomen. 

Ik snap dat het niet je bedoeling was om deze kosten te maken en dat je gemakshalve de aanname hebt gedaan dat je kon bellen tot je van ons een seintje kreeg. We komen je dan ook graag eenmalig tegemoet in de kosten! Daar stuur ik je zo nog even een privéberichtje over 😊

Ik zie dat je je belbundel inmiddels al hebt aangepast naar Simyo Onbeperkt per 1 november. Vanaf dat moment hoef je dus ook niet meer op te letten hoeveel je belt! Krijg je van ons voor deze maand nog 100 minuten gratis extra en dan neem ik aan dat dit in de toekomst niet meer gebeurt 😇

Heb je hier nog vragen over? Let me know!

Groetjes, 
Bas

Reageer