.

Beantwoord

Waarom kost buiten de bundel bellen zoveel geld?

  • 30 September 2017
  • 14 reacties
  • 404 Bekeken

Badge
Op dit forum alleen al is de nodige discussie en frustratie rond buitenbundel praktijken. Stop met klagen en sluit je aan bij #dezaaksimyo


De buitensporige en onaangekondigde
buitenbundel declaratie hoeft niet worden gehonoreerd. De wetgevers van Den Haag tot Brussel hebben er alles aan gedaan de wanpraktijken van belcompanies tegen te gaan. De mazen in de wet worden snel gedicht, desnoods via gerechtelijke procedures.

Kostbaar? Valt mee. Als we het samen doen een fractie van het effect van 62 cent kostende gesprekken van 61 seconden je kosten buiten bundel. Tot 15x duurder dan binnen bundel. Daar gaat geen Rechter in mee. Ongeacht contract- en leveringsvoorwaarden,

Volg deze discussie, de #dezaaksimyo of Twitter en Facebook vanaf dit weekend!

Wat moet wat jou betreft direct anders omdat je je bedrogen voelt?
icon

Beste antwoord door Asma 1 October 2017, 15:38

Bekijk originele reactie

14 reacties

Badge
Volg #dezaaksimyo en sluit je aan. Samen maken we een einde aan de wanpraktijken.
Volg #dezaaksimyo en sluit je aan. Samen maken we een einde aan de wanpraktijken.

Binnen Nederland geldt een vrij markt. Dus uw claim dat wetgevers van Den Haag tot Brussel er alles aan gedaan om " deze wanpraktijken" tegen te gaan klopt niet. Of heeft u hiervoor aantoonbaar bewijs van met bron?


Uw telefoonaanbieder moet u duidelijk informeren over de kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon. De tarieven moeten op de website van de telefoonaanbieder staan. U moet ook op tijd informatie krijgen als de voorwaarden van uw contract veranderen.



Geen maximumprijzen gebruik mobiele telefoon
Er gelden geen maximumprijzen als u binnen Nederland belt, sms't of internet met een mobiele telefoon. Ook niet als u vanuit Nederland naar het buitenland belt of sms't. Telefoonaanbieders mogen zelf bepalen hoeveel zij hiervoor rekenen.


Bron: Rijksoverheid

Voor het bellen in het buitenland binnen de EU / Zone 1 gelden andere regels.

Ik ben het overigens wel mee eens dat de verschillen erg groot zijn. Maar als klant zijn we daar wel mee akkoord gegaan door een abonnement of prepaid aansluiting te nemen en daarmee dus ook met de tarieven en de voorwaarden. Dit zal een rechter, waar u het over hebt, dus ook opmerken.

PS: Elke recent topic volspammen met uw onvrede is onnodig en ook niet toegestaan.
Reputatie 7
Badge +9
@Mike Breda Wat weerhoudt je ervan om over te stappen naar een andere provider? Als ik net zo ontevreden ben met een product of service provider als jij dan zou ik het wel weten. Er zijn genoeg alternatieven.
Badge
@Ray, bevestiging van de Simyo cultuur om direct social media spy te laten reageren. Het aantal reacties en intensieve deelname aan discussies met Simyo pet op verraadt je.

@Scotsman, dat is gebeurd. De actie is ook niet gedreven vanuit mijzelf maar voor de vele gedupeerden van de ondoorzichtige praktijken.

Wist je bijvoorbeeld dat buiten de bundel 61 seconden bellen telt voor 2 hele minuten ofwel 62 eurocent? Dit soort zaken past niet meer in deze tijd. Er moet een einde aan komen.
Niet inhoudelijk kunnen reageren met argumenten, feiten en bewijzen maar op de man spelen.

Ik wens je veel succes. Nodig je mij uit als de zitting is? Kan ik ook even lachen.

🙄
Badge
Scotsman, jij hebt er ook een aardige "hobby" van gemaakt. Bijna 4.000 reacties gaf je reeds op dit forum. Bijzondere vrijetijdsbesteding. In de beoofde bodemprocudure (Rechtzaak) komt vast aan bod hoe Simyo krachten betaald door zich voor te doen als actieve en positieve gebruikers.
Badge
Ray, het is de hoogste tijd voor een echte baan met relevantie in plaats van namens en voor Simyo meer dan 6.000 reacties te plaatsen op dit forum. Echte gebruikers worden misleidt door betaalde types als jijzelf en Scotsman. Je wordt vanzelf onderdeel van de procedure (geen zitting maar via papier). Je relatie met Simyo is duidelijk. Van onafhankelijkheid is geen sprake, dat is al duidelijk als men je laatste 10 reacties op dit forum leest.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Mike Breda,
De forum-experts hier op het Simyo forum doen hun werk geheel en al belangeloos en worden NIET betaald, de meesten hebben daarnaast gewoon hun baan elders. Ze nemen heel veel werk uit handen van de moderators die in vaste dienst zijn bij Simyo en die uiteindelijk ook altijd nog adviseren en helpen bij ieder probleem.
Ik heb al veel plezier gehad van de adviezen van deze experts (en van de moderators), toen ik een paar keer problemen had met Mijn Simyo. Ik ben super tevreden over de klantenservice van Simyo!
Als jij niet tevreden bent Mike, met je abonnement, dan zijn er talloze andere providers voor jou waar je naar toe kunt gaan..

Groeten,
Frida😉
Reputatie 7
Badge +6
Hé Mike wat een frustratie allemaal.....waar is het mis gegaan?🙁😲
Reputatie 7
Badge +9
Het leuke van het zijn van een klant is dat wij rustig kunnen vergelijken met de buren.

Buiten de bundel kost:
HollandseNieuwe: 0,007 tot 0,035 euro per minuut
KPN: 0,23 euro per minuut
Limesco: 0,10 euro per minuut
Budgetphone: 0,15 euro per minuut
Trendcall: 0,14 of 0,16 euro per minuut
Vodafone: 0,25 euro per minuut
Tele2: 0,25 euro per minuut
T-mobile: 0,09 of 0,30 euro per minuut
Telfort: 0,30 euro per minuut
Youfone: 0,30 euro per minuut
Simyo: 0,31 euro per minuut
Simpel: 0,31 euro per minuut
Ben: 0,31 euro per minuut

Conclusie: Ja, Simyo is een van de duurste buiten de bundel.

Meer en meer providers gaan echter richting de onbeperkt bellen en SMSen bundels. Dan maakt afronding en buiten de bundel niet meer uit. Afronding voor al deze providers opzoeken is nog een flinke klus. Daar heb ik nog even geen zin in.

Mocht je willen overstappen: Misschien is Hollandse Nieuwe iets? De afronding is daar overigens ook niet super: "Alle gesprekken worden naar boven afgerond op hele minuten. Je betaalt geen starttarief per gesprek. Mobiel internet wordt afgerond per 10 kB." Maar ja, als consument kun je het beste met je portemonnee stemmen. Dus...
Scotsman, jij hebt er ook een aardige "hobby" van gemaakt. Bijna 4.000 reacties gaf je reeds op dit forum. Bijzondere vrijetijdsbesteding. In de beoofde bodemprocudure (Rechtzaak) komt vast aan bod hoe Simyo krachten betaald door zich voor te doen als actieve en positieve gebruikers.
Het niet leuke is dat er respectloos, aanvallend wordt gereageerd op een aantal forumgebruikers, daarvoor bestaat geen enkel excuus.
Ook op een door jou genoemd beoofde bodemprocedure wat ik niet ken, wel een beoogde bodemprocedure zul je, net als bij de huisregels van dit forum, respectvol moeten zijn.

Niemand is verplicht verantwoording af te leggen hoe hij/zij zijn tijd wenst te besteden.

Dat is mijn bijdrage aan dit topic, verdere deelname verspil ik mijn tijd niet aan bij iemand met een dergelijke houding.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Mike Breda,

Van harte welkom op het Forum!

Ik vind het erg jammer om te horen dat je zo ontevreden over ons bent.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je in september kosten buiten je bundel hebt gemaakt. Dat is natuurlijk niet fijn.. Hier hebben wij meerdere malen per mail en telefonisch contact over gehad.

Volgens onze gegevens heb jij er direct voor gekozen om je bundels te verhogen. Het vervelende is dat bundelwijzigingen altijd pas de 1e van de maand ingaan. Dit wordt ook vermeld op het moment dat jij je bundel aanpast.

Als je belbundel helemaal opraakt, dan sturen wij hier geen waarschuwing over in tegenstelling tot je internetbundel. Dit komt omdat jij je belbundel heel goed zelf in de gaten kunt houden via Mijn Simyo. Wanneer je belbundel bijna opraakt, dan kun je ervoor kiezen om extra belminuten te kopen. Je betaalt dan € 2,50 voor 50 belminuten extra. Op het moment dat je extra belminuten bijkoopt, betaal je hier nog maar 5 cent per minuut voor. Ik zie dat je hier uiteindelijk ook voor hebt gekozen, dat is mooi!

Verder wil ik eraan toevoegen dat wij al onze klanten op onze website en voor het afsluiten van een abonnement informeren over de buiten bundel kosten. Ook maken wij het mogelijk om je verbruik op elk gewenst moment bij te houden via de Mijn Simyo App en onze website, om zelf je verbruik in de hand te houden. Sinds deze maand bieden wij zelfs de mogelijkheid aan om nog voor het einde van de maand belminuten bij te kopen om daarmee kosten buiten je bundel te voorkomen. Het is erg jammer dat je desondanks zo ontevreden bent. Hierom zou ik je willen vragen wat je graag anders zou willen zien.

Ik wil je er overigens aan herinneren dat wij op het Forum huisregels hebben om het hier zo aangenaam mogelijk te maken. Eén van de belangrijkste regels is om alle gebruikers respecteren. Wij hebben vele Forum users die het leuk vinden om hier te reageren. Dat komt met name omdat het zo'n fijne plek is om bijeen te komen vanwege het respect dat iedereen voor elkaar heeft. Onze Forum users reageren op het Forum vanuit zichzelf, in hun vrije tijd en zonder tegenprestatie.

Op het Forum houden wij ervan om gedachtes met elkaar te wisselen, discussiëren, etc. De enige voorwaarde die wij opstellen is dat Forum users zich aan de huisregels houden. Doe je dit niet, dan riskeer je ontzegging van het Forum.

@ Ray, Scotsman, Ron H, Frida, Groentjuh en Friesian, bedankt voor jullie reactie!

Groetjes,
Asma
Wat zou helpen is als je bijvoorbeeld bij 90% van je belbundel een notificatie krijgt van Simyo hierover. Je bent er niet altijd bewust hoe ver je bundel op is. En om elke keer van tevoren te checken is niet zo klantvriendelijk.
Het is voor mij nog steeds een reden om over te stappen. Ik heb een keer een hele hoge rekening gehad. Dat kwam in maand dat er allerlei nare persoonlijke omstandigheden speelden en ik daardoor veel moest bellen. Je denk dan even niet aan je bundel. Maar de maand daarna kreeg ik een hoge factuur. Erg naar.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi NigelSheep,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je zo'n hoge factuur had na een nare ervaring. Ik kan mij voorstellen dat je hier niet op zit te wachten.

De reden waarom wij geen waarschuwing sturen als je belbundel opraakt is omdat jij je verbruik heel goed in de gaten kunt houden via Mijn Simyo. Ik snap heel goed dat je hier niet zo goed over nadenkt als jij je in een bepaalde situatie bevindt. Hierom zal ik je suggestie zeker opnemen in onze Wall of Change! Dit is een muur waar wij alle suggesties van klanten en collega's op plaatsen om ons product te verbeteren.

Bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Asma

Reageer