Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom kost buiten de bundel bellen zoveel geld?

  • 30 september 2017
  • 14 reacties
  • 392 Bekeken

Badge
Op dit forum alleen al is de nodige discussie en frustratie rond buitenbundel praktijken. Stop met klagen en sluit je aan bij #dezaaksimyo


De buitensporige en onaangekondigde
buitenbundel declaratie hoeft niet worden gehonoreerd. De wetgevers van Den Haag tot Brussel hebben er alles aan gedaan de wanpraktijken van belcompanies tegen te gaan. De mazen in de wet worden snel gedicht, desnoods via gerechtelijke procedures.

Kostbaar? Valt mee. Als we het samen doen een fractie van het effect van 62 cent kostende gesprekken van 61 seconden je kosten buiten bundel. Tot 15x duurder dan binnen bundel. Daar gaat geen Rechter in mee. Ongeacht contract- en leveringsvoorwaarden,

Volg deze discussie, de #dezaaksimyo of Twitter en Facebook vanaf dit weekend!

Wat moet wat jou betreft direct anders omdat je je bedrogen voelt?
icon

Beste antwoord door Asma 1 oktober 2017, 15:38

Hoi Mike Breda,



Van harte welkom op het Forum!



Ik vind het erg jammer om te horen dat je zo ontevreden over ons bent.



Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je in september kosten buiten je bundel hebt gemaakt. Dat is natuurlijk niet fijn.. Hier hebben wij meerdere malen per mail en telefonisch contact over gehad.



Volgens onze gegevens heb jij er direct voor gekozen om je bundels te verhogen. Het vervelende is dat bundelwijzigingen altijd pas de 1e van de maand ingaan. Dit wordt ook vermeld op het moment dat jij je bundel aanpast.



Als je belbundel helemaal opraakt, dan sturen wij hier geen waarschuwing over in tegenstelling tot je internetbundel. Dit komt omdat jij je belbundel heel goed zelf in de gaten kunt houden via Mijn Simyo. Wanneer je belbundel bijna opraakt, dan kun je ervoor kiezen om extra belminuten te kopen. Je betaalt dan € 2,50 voor 50 belminuten extra. Op het moment dat je extra belminuten bijkoopt, betaal je hier nog maar 5 cent per minuut voor. Ik zie dat je hier uiteindelijk ook voor hebt gekozen, dat is mooi!



Verder wil ik eraan toevoegen dat wij al onze klanten op onze website en voor het afsluiten van een abonnement informeren over de buiten bundel kosten. Ook maken wij het mogelijk om je verbruik op elk gewenst moment bij te houden via de Mijn Simyo App en onze website, om zelf je verbruik in de hand te houden. Sinds deze maand bieden wij zelfs de mogelijkheid aan om nog voor het einde van de maand belminuten bij te kopen om daarmee kosten buiten je bundel te voorkomen. Het is erg jammer dat je desondanks zo ontevreden bent. Hierom zou ik je willen vragen wat je graag anders zou willen zien.



Ik wil je er overigens aan herinneren dat wij op het Forum huisregels hebben om het hier zo aangenaam mogelijk te maken. Eén van de belangrijkste regels is om alle gebruikers respecteren. Wij hebben vele Forum users die het leuk vinden om hier te reageren. Dat komt met name omdat het zo'n fijne plek is om bijeen te komen vanwege het respect dat iedereen voor elkaar heeft. Onze Forum users reageren op het Forum vanuit zichzelf, in hun vrije tijd en zonder tegenprestatie.



Op het Forum houden wij ervan om gedachtes met elkaar te wisselen, discussiëren, etc. De enige voorwaarde die wij opstellen is dat Forum users zich aan de huisregels houden. Doe je dit niet, dan riskeer je ontzegging van het Forum.



@ Ray, Scotsman, Ron H, Frida, Groentjuh en Friesian, bedankt voor jullie reactie!



Groetjes,

Asma
Bekijk originele reactie

14 reacties

Badge
Volg #dezaaksimyo en sluit je aan. Samen maken we een einde aan de wanpraktijken.
Reputatie 7
Volg #dezaaksimyo en sluit je aan. Samen maken we een einde aan de wanpraktijken.

Binnen Nederland geldt een vrij markt. Dus uw claim dat wetgevers van Den Haag tot Brussel er alles aan gedaan om " deze wanpraktijken" tegen te gaan klopt niet. Of heeft u hiervoor aantoonbaar bewijs van met bron?


Uw telefoonaanbieder moet u duidelijk informeren over de kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon. De tarieven moeten op de website van de telefoonaanbieder staan. U moet ook op tijd informatie krijgen als de voorwaarden van uw contract veranderen.



Geen maximumprijzen gebruik mobiele telefoon
Er gelden geen maximumprijzen als u binnen Nederland belt, sms't of internet met een mobiele telefoon. Ook niet als u vanuit Nederland naar het buitenland belt of sms't. Telefoonaanbieders mogen zelf bepalen hoeveel zij hiervoor rekenen.


Bron: Rijksoverheid

Voor het bellen in het buitenland binnen de EU / Zone 1 gelden andere regels.

Ik ben het overigens wel mee eens dat de verschillen erg groot zijn. Maar als klant zijn we daar wel mee akkoord gegaan door een abonnement of prepaid aansluiting te nemen en daarmee dus ook met de tarieven en de voorwaarden. Dit zal een rechter, waar u het over hebt, dus ook opmerken.

PS: Elke recent topic volspammen met uw onvrede is onnodig en ook niet toegestaan.
@Mike Breda Wat weerhoudt je ervan om over te stappen naar een andere provider? Als ik net zo ontevreden ben met een product of service provider als jij dan zou ik het wel weten. Er zijn genoeg alternatieven.
Badge
@Ray, bevestiging van de Simyo cultuur om direct social media spy te laten reageren. Het aantal reacties en intensieve deelname aan discussies met Simyo pet op verraadt je.

@Scotsman, dat is gebeurd. De actie is ook niet gedreven vanuit mijzelf maar voor de vele gedupeerden van de ondoorzichtige praktijken.

Wist je bijvoorbeeld dat buiten de bundel 61 seconden bellen telt voor 2 hele minuten ofwel 62 eurocent? Dit soort zaken past niet meer in deze tijd. Er moet een einde aan komen.
Reputatie 7
Niet inhoudelijk kunnen reageren met argumenten, feiten en bewijzen maar op de man spelen.

Ik wens je veel succes. Nodig je mij uit als de zitting is? Kan ik ook even lachen.

🙄
Badge
Scotsman, jij hebt er ook een aardige "hobby" van gemaakt. Bijna 4.000 reacties gaf je reeds op dit forum. Bijzondere vrijetijdsbesteding. In de beoofde bodemprocudure (Rechtzaak) komt vast aan bod hoe Simyo krachten betaald door zich voor te doen als actieve en positieve gebruikers.
Badge
Ray, het is de hoogste tijd voor een echte baan met relevantie in plaats van namens en voor Simyo meer dan 6.000 reacties te plaatsen op dit forum. Echte gebruikers worden misleidt door betaalde types als jijzelf en Scotsman. Je wordt vanzelf onderdeel van de procedure (geen zitting maar via papier). Je relatie met Simyo is duidelijk. Van onafhankelijkheid is geen sprake, dat is al duidelijk als men je laatste 10 reacties op dit forum leest.
Reputatie 5
Badge +4
Hi Mike Breda,
De forum-experts hier op het Simyo forum doen hun werk geheel en al belangeloos en worden NIET betaald, de meesten hebben daarnaast gewoon hun baan elders. Ze nemen heel veel werk uit handen van de moderators die in vaste dienst zijn bij Simyo en die uiteindelijk ook altijd nog adviseren en helpen bij ieder probleem.
Ik heb al veel plezier gehad van de adviezen van deze experts (en van de moderators), toen ik een paar keer problemen had met Mijn Simyo. Ik ben super tevreden over de klantenservice van Simyo!
Als jij niet tevreden bent Mike, met je abonnement, dan zijn er talloze andere providers voor jou waar je naar toe kunt gaan..

Groeten,
Frida😉
Reputatie 6
Badge +6
Hé Mike wat een frustratie allemaal.....waar is het mis gegaan?🙁😲
Reputatie 7
Badge +9
Het leuke van het zijn van een klant is dat wij rustig kunnen vergelijken met de buren.

Buiten de bundel kost:
HollandseNieuwe: 0,007 tot 0,035 euro per minuut
KPN: 0,23 euro per minuut
Limesco: 0,10 euro per minuut
Budgetphone: 0,15 euro per minuut
Trendcall: 0,14 of 0,16 euro per minuut
Vodafone: 0,25 euro per minuut
Tele2: 0,25 euro per minuut
T-mobile: 0,09 of 0,30 euro per minuut
Telfort: 0,30 euro per minuut
Youfone: 0,30 euro per minuut
Simyo: 0,31 euro per minuut
Simpel: 0,31 euro per minuut
Ben: 0,31 euro per minuut

Conclusie: Ja, Simyo is een van de duurste buiten de bundel.

Meer en meer providers gaan echter richting de onbeperkt bellen en SMSen bundels. Dan maakt afronding en buiten de bundel niet meer uit. Afronding voor al deze providers opzoeken is nog een flinke klus. Daar heb ik nog even geen zin in.

Mocht je willen overstappen: Misschien is Hollandse Nieuwe iets? De afronding is daar overigens ook niet super: "Alle gesprekken worden naar boven afgerond op hele minuten. Je betaalt geen starttarief per gesprek. Mobiel internet wordt afgerond per 10 kB." Maar ja, als consument kun je het beste met je portemonnee stemmen. Dus...
Scotsman, jij hebt er ook een aardige "hobby" van gemaakt. Bijna 4.000 reacties gaf je reeds op dit forum. Bijzondere vrijetijdsbesteding. In de beoofde bodemprocudure (Rechtzaak) komt vast aan bod hoe Simyo krachten betaald door zich voor te doen als actieve en positieve gebruikers.
Het niet leuke is dat er respectloos, aanvallend wordt gereageerd op een aantal forumgebruikers, daarvoor bestaat geen enkel excuus.
Ook op een door jou genoemd beoofde bodemprocedure wat ik niet ken, wel een beoogde bodemprocedure zul je, net als bij de huisregels van dit forum, respectvol moeten zijn.

Niemand is verplicht verantwoording af te leggen hoe hij/zij zijn tijd wenst te besteden.

Dat is mijn bijdrage aan dit topic, verdere deelname verspil ik mijn tijd niet aan bij iemand met een dergelijke houding.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Mike Breda,

Van harte welkom op het Forum!

Ik vind het erg jammer om te horen dat je zo ontevreden over ons bent.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je in september kosten buiten je bundel hebt gemaakt. Dat is natuurlijk niet fijn.. Hier hebben wij meerdere malen per mail en telefonisch contact over gehad.

Volgens onze gegevens heb jij er direct voor gekozen om je bundels te verhogen. Het vervelende is dat bundelwijzigingen altijd pas de 1e van de maand ingaan. Dit wordt ook vermeld op het moment dat jij je bundel aanpast.

Als je belbundel helemaal opraakt, dan sturen wij hier geen waarschuwing over in tegenstelling tot je internetbundel. Dit komt omdat jij je belbundel heel goed zelf in de gaten kunt houden via Mijn Simyo. Wanneer je belbundel bijna opraakt, dan kun je ervoor kiezen om extra belminuten te kopen. Je betaalt dan € 2,50 voor 50 belminuten extra. Op het moment dat je extra belminuten bijkoopt, betaal je hier nog maar 5 cent per minuut voor. Ik zie dat je hier uiteindelijk ook voor hebt gekozen, dat is mooi!

Verder wil ik eraan toevoegen dat wij al onze klanten op onze website en voor het afsluiten van een abonnement informeren over de buiten bundel kosten. Ook maken wij het mogelijk om je verbruik op elk gewenst moment bij te houden via de Mijn Simyo App en onze website, om zelf je verbruik in de hand te houden. Sinds deze maand bieden wij zelfs de mogelijkheid aan om nog voor het einde van de maand belminuten bij te kopen om daarmee kosten buiten je bundel te voorkomen. Het is erg jammer dat je desondanks zo ontevreden bent. Hierom zou ik je willen vragen wat je graag anders zou willen zien.

Ik wil je er overigens aan herinneren dat wij op het Forum huisregels hebben om het hier zo aangenaam mogelijk te maken. Eén van de belangrijkste regels is om alle gebruikers respecteren. Wij hebben vele Forum users die het leuk vinden om hier te reageren. Dat komt met name omdat het zo'n fijne plek is om bijeen te komen vanwege het respect dat iedereen voor elkaar heeft. Onze Forum users reageren op het Forum vanuit zichzelf, in hun vrije tijd en zonder tegenprestatie.

Op het Forum houden wij ervan om gedachtes met elkaar te wisselen, discussiëren, etc. De enige voorwaarde die wij opstellen is dat Forum users zich aan de huisregels houden. Doe je dit niet, dan riskeer je ontzegging van het Forum.

@ Ray, Scotsman, Ron H, Frida, Groentjuh en Friesian, bedankt voor jullie reactie!

Groetjes,
Asma
Wat zou helpen is als je bijvoorbeeld bij 90% van je belbundel een notificatie krijgt van Simyo hierover. Je bent er niet altijd bewust hoe ver je bundel op is. En om elke keer van tevoren te checken is niet zo klantvriendelijk.
Het is voor mij nog steeds een reden om over te stappen. Ik heb een keer een hele hoge rekening gehad. Dat kwam in maand dat er allerlei nare persoonlijke omstandigheden speelden en ik daardoor veel moest bellen. Je denk dan even niet aan je bundel. Maar de maand daarna kreeg ik een hoge factuur. Erg naar.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi NigelSheep,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je zo'n hoge factuur had na een nare ervaring. Ik kan mij voorstellen dat je hier niet op zit te wachten.

De reden waarom wij geen waarschuwing sturen als je belbundel opraakt is omdat jij je verbruik heel goed in de gaten kunt houden via Mijn Simyo. Ik snap heel goed dat je hier niet zo goed over nadenkt als jij je in een bepaalde situatie bevindt. Hierom zal ik je suggestie zeker opnemen in onze Wall of Change! Dit is een muur waar wij alle suggesties van klanten en collega's op plaatsen om ons product te verbeteren.

Bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Asma

Reageer