.

Beantwoord

Waarom kan ik mijn facturen niet betalen via een Duitse bank?

  • 24 February 2018
  • 2 reacties
  • 1035 Bekeken

Badge
Beste Community,

Ik heb ook een Duitse bankrekening (N26) en wil de automatische incasso voortaan via deze bank instellen om mijn Simyo facturen automatisch af te laten schrijven. Deze optie is echter niet via het keuzemenu mogelijk.

Sinds 1 augustus 2014 is Nederland over op IBAN. De overgang naar een uniforme Europese betaalmarkt (SEPA) is daarmee wettelijk een feit. Met een internationale Europees bankrekeningnummer moet het toch mogelijk zijn om zowel betalingen en automatische incasso binnen Nederland, als naar verschillende Europese landen te regelen?

Het lijkt er dus op dat Simyo incasso via een buitenlandse IBAN niet accepteert terwijl instellingen en organisaties volgens de nieuwe regeling wettelijk verplicht zijn IBAN's uit andere EU-lidstaten te accepteren.

Graag reacties!
icon

Beste antwoord door Ray 24 February 2018, 12:20

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi Wombat1948,

Ik zie dat je het volgende topic hebt geopend met precies dezelfde vraag. Op dit topic heb ik dan ook antwoord gegeven. Voor het overzicht van het forum is het niet de bedoeling dat je meerdere topics opent over hetzelfde onderwerp. Zou je hier in de toekomst op kunnen letten? Alvast bedankt :)

Bedankt voor je reactie, Ray!

Groetjes,
Niels
Ik lees hier het woordje kan. Er word geen enkele keer over verplichting gesproken.

Om het rekeningnummer te wijzigingen dient men een betaling van 1 cent te doen met Ideal.

De site van Simyo is (nog) niet aangepast om een rekeningnummer uit een ander Iban land te accepteren. Op deze site spreek men weer wel over een wettelijke verplichting.

Dus ja, ergens heeft u mijn inziens een goed punt.

Om het overzicht te bewaren is één topic genoeg.

Reageer