.

Beantwoord

Waarom is mijn sim geblokkeerd met een enorm hoge rekening?

  • 28 March 2022
  • 4 reacties
  • 104 Bekeken

Ik ontving het bericht dat mijn SIM-kaart is geblokkeerd omdat ik (enorm) hoge kosten heb gemaakt (€ 251,58). Dit was voor mij een enorme schok. Inmiddels lees ik dat het internet bij Simyo, nadat de bundel is opgebruikt, doorloopt voor € 0,15 per MB.

Probleem is dat ik in de afgelopen 20 jaar nog nooit eerder een provider heb gehad waarbij dit het geval was. Nadat de bundel op was, moest je bijkopen om weer te kunnen internetten. Ik wist gewoonweg niet eens dat het ook mogelijk was dat het internet tegen een hoog tarief zou doorlopen. Ik had een hoge pet op van KPN en eigenlijk ook nooit verwacht dat dit bij KPN/Simyo zou kunnen gebeuren. Het waarschuwings-sms’je van Simyo heb ik, in dit licht, dan ook helemaal verkeerd geinterpreteerd. 

Ik heb een abonnement van € 12,00 per maand. Geen weldenkend mens zou natuurlijk vervolgens bewust een rekening laten oplopen tot € 251,58. Ik zou daarom graag in contact treden met iemand van Simyo om hierover te overleggen...

 

icon

Beste antwoord door Nihad 28 March 2022, 14:43

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7

@Dhr. R. B. Inderdaad Simyo stopt het dataverbruik niet, zodra de bundel op is.

Een van de twee Moderators (= Simyo medewerkers) @Nihad of @Seren zal met jou hierover contact gaan opnemen. D.w.z. een van hen zal je vragen hen een priveberichtje te sturen.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Dhr. R. B.,

 

Bedankt voor je bericht. Zoals @RicoK aangeeft, hebben wij geen limiet op onze data bundel. Wij versturen bij 80% en bij 100% van het verbruik wel een waarschuwing per SMS. Zou je mij een privé  bericht kunnen sturen met daarin jouw telefoonnummer, naam, adres, en email adres? Ook is het handig als je een link naar deze topic toevoegt zodat ik gelijk kan meekijken naar de aansluiting. 

 

Bedankt voor je snelle reactie @RicoK :).

 

Groetjes,

 

Nihad

Hallo, 

Ik heb nu ongeveer 3 maanden simyo. Heb een abbo van 14 euro met 20gb. Ik had voorheen al genoeg aan 10gb dus vond ik dit ideaal.nou vind ik het erg jammer dat mijn sim is geblokkeerd omdat er kosten zijn gemaakt van 160 euro wat ik niet zo kan betalen. Ik heb geen melding gezien vind het dan erg dat het gelijk naar zo een bedrag schiet. Ik zou graag een coulance regeling willen treffen zodat dit niet nog meer uit de hand loopt want dat is gewoon teveel voor mij en heb me sim echt nodig. Er word ondertussen wel gewoon andere facturen doorbetaald. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen aub?

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Yassin,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij kunnen vanwege de privacywetgeving niet zien waar je MB's aan zijn verbruikt, dit kun je soms wel in je telefoon zelf terugvinden. Als je een Android telefoon hebt, wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon. Als je een iPhone hebt, kun je via dit topic terugvinden hoe je instelt dat je mobiele data stop nadat je een waarschuwingssms hebt gekregen. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. 

Ik kan het me voorstellen dat je deze kosten niet bewust hebt gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag samen met je naar een gepaste oplossing :).

Groetjes,
Roeqajja

Reageer