Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom is er zo laat ingegrepen bij mijn hoge kosten?

  • 4 december 2017
  • 17 reacties
  • 213 Bekeken

Ik werd vorige week geconfronteerd met de mededeling dat mijn abonnement te maken heeft met hoge kosten. Blijkt mijn zoon de Wifi uit hebben te staan. Stom natuurlijk, maar waar ik behoorlijk pissig over ben is de mededeling in de e-mail 'Omdat wij je willen beschermen tegen hoge kosten, hebben wij je simkaart geblokkeerd voor uitgaande gesprekken.' Jaja, je laat de kosten eerst oplopen tot 300 euro en dan pas grijp je in om mij te beschermen. Ik heb dit abonnement afgesloten voor mijn zoon omdat je voor weinig kosten veel terug krijgt. Maar die 300 euro zijn dus 23 maanden abonnementskosten.! Bijna twee jaar! Weg goedkoop abonnement. Ik heb hier echt een enorme vieze smaak van in de mond. Het zou jullie sieren als je na 50 euro overschrijden ingrijpt, zoals ooit bij buitenlands dataverbruik het geval was.
icon

Beste antwoord door rhertogs 5 december 2017, 09:34

Deze kwestie is inmiddels naar alle tevredenheid van mijn kant opgelost door Simyo. Zij hadden naast de tips die ik hier heb gelezen nog wat aanvullende tips. Iedereen dank voor de moeite!
Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 7
In het lijstje met verschillende wifi acces punten ga je naar instellingen. Daar staat als het goed is een soort gelijkend iets.

Elk merk geeft er een eigen naampje aan.
Ik zal er later op de avond eens dieper in duiken. Nogmaals dank.
Deze kwestie is inmiddels naar alle tevredenheid van mijn kant opgelost door Simyo. Zij hadden naast de tips die ik hier heb gelezen nog wat aanvullende tips. Iedereen dank voor de moeite!
Reputatie 7
Badge +9
Als je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten je bundel verbruikt, dan spreekt Simyo pas van hoogverbruik. In deze gevallen denkt Simyo dat je onbedoeld veel buiten de bundel aan het verbruiken bent.

Die 100 euro komt neer op zo'n 5 uur en 23 minuten bellen buiten de bundel, 323 SMSjes sturen of 667 MB verbruiken op één dag. 250 euro per week komt neer op 13 uur en 27 minuten bellen, 807 SMSjes versturen en 1667MB verbruiken in één week.

667MB is zeker niet gek veel. (100 euro is blijft dat wel.) Iemand met een bundel van 8000MB (4000MB + Simyo Compleet) mag per dag 258MB verbruiken. Buiten de bundel zit zo iemand al snel tegen die limieten aan als deze buiten de bundel op zijn normale manier doorgaat. Niet te beginnen over bellen naar bijvoorbeeld het buitenland. Na 22 minuten bellen naar landen in zone 4 op één dag, heb je al hoogverbruik.

Daar moet een beetje een balans in gevonden worden. € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week is volgens Simyo die balans.

In dit geval denk ik dat je pech hebt, dat er niet genoeg werd verbruikt om tegen de 100 euro limiet aan te lopen. Daarnaast is waarschijnlijk niet op het toestel ingesteld om na een bepaalde hoeveelheid data de dataverbinding uit te zetten. Op de meeste android toestellen kan dit. Op Iphone kun je dat met applicaties ook redelijk doen. Deze blog bevat meer informatie daarover.

Heeft u zoon SMSjes ontvangen dat de bundel op was? Deze zouden moeten verstuurd worden op het moment dat een databundel op is. Ook op 80% van de bundel gebeurd dat.

Misschien dat een moderator u beter kan helpen. Zij kunnen in sommige gevallen (eenmalig) coulance aanbieden.
Dank voor je reactie. Hoe kom ik in contact met een moderator?
PS: Die limiet is inmiddels juist ingesteld op z'n toestel...
Groentjuh heeft geen inzage op Uw telefoon noch op die van een ander, lees het als tip. Goed dat U die ter harte neemt..
De moderator meldt zich bij U via dit topic.

*edit*
@rhertogs
Voor de zekerheid, staat, kan verschillen in benaming, Wifi assist / slimme netwerkwissel uit bij de Wifi instellingen?
Kweenie wie die *edit* heeft uitgevoerd, maar het antwoord is dat ik die instellingen überhaupt niet kan vinden op de Samsung van mijn zoon. Dus...
Kweenie of U überhaupt mijn hulp op prijs stelt. Dus...

Fijne avond.
Jawel hoor, maar ik kan de instellingen niet vinden, da's alles.
Eerst even dit. Wanneer ik iets toevoeg op het door mij geplaatste geef ik dat aan als *edit*. Anders geeft dit voor mijn gevoel een onzuiver beeld bij een quote.

*edit*
Bijlage is ter ondersteuning van wat @Ray schreef.

Fijne avond.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi rhertogs,

Welkom op het Simyo Forum! Goed dat je hier je vraag stelt. Ik kan me goed voorstellen dat je ontzettend baalde van die hoge kosten.

Fijn om te lezen dat je inmiddels naar tevredenheid bent geholpen door mijn collega. Heel goed dat je de tips nog even ter harte hebt genomen, zo voorkom je een verrassing als deze in de toekomst. :)

Laat je het me weten als je nog vragen hebt?

@ Friesian, Ray en Groentjuh, bedankt voor jullie input!

Groetjes,
Els
Geen verdere vragen! Of ja, toch nog een vraag: die optie om automatisch te switchen van WiFi naar 3G ken ik van mijn iPhone en daar staat ie netjes uit. Maar weet iemand toevallig of die optie er überhaupt op zit op een Samsung J3? Kan namelijk nergens iets vinden dat daar op lijkt. Alvast bedankt!
Doel je op Iphone wifi assist? Op de Samsung heet dit slimme netwerkwissel.
Wi-Fi instellingen..
Ja die bedoel ik. Maar dat is op de J3 van mijn zoon niet te vinden. Maakt ook niet zo veel uit, de limiet staat op z'n toestel nu goed ingesteld, dus feitelijk kan er niet zo veel meer gebeuren.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi rhertogs,

Goede vraag 😃 Je vindt die optie door op je Samsung te gaan naar Instellingen > Verbindingen > Wi-fi > Slimme netwerkwissel. Kun je 'm niet vinden? Dan heeft je telefoon die optie niet. Niks aan de hand dan!

Lukt dat zo?

@ Friesian, dank voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Ik had de conclusie zelf ook al getrokken en dit is dus de bevestiging: optie zit niet in het toestel. Nogmaals dank voor de moeite!
Reputatie 6
Badge +5
Hi rhertogs,

Jammer dat de optie niet in het toestel zit. Goed om te lezen dat het limiet nu in ieder geval goed staat ingesteld 🙂 Namens Jihane graag gedaan!

Groetjes,
Niels

Reageer