.

Beantwoord

Waarom is er verschil tussen Mijn Simyo en mijn abonnement?

  • 12 August 2015
  • 9 reacties
  • 478 Bekeken

Op de mijn "mijn Simyo" app staat dat ik een abonnement heb van 14,98 euro, maar op mijn factuur staat maandelijks een bedrag van 19,98 euro. Waar komt dit verschil door?
icon

Beste antwoord door Ali 13 August 2015, 13:32

Bekijk originele reactie

9 reacties

Heb je misschien flex 4G? Dat is namelijk 5 euro naast je bundel. De verklaring staat trouwens ook op je factuur :)

Simyo heeft trouwens geen abonnementen met centen, alleen afgeronde bedragen. Die 14,98 doet me denken aan aansluitkosten.
Volgens de app heb ik 300 min/sms voor 6,99 euro en 500 Mb voor 7,99 euro. Flexibel 4G staat op uit. Het zijn oudere abonnementen, maar nog wel geldig. Op mijn factuur staat Simyo geregeld en internet regelmatig. Beiden 9,99 euro.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi wijnberger1974,

Welkom op het forum.

Dat is erg verwarrend. Je abonnement is niet gewijzigd. Je maakt inderdaad nog gebruik van oudere bundels. Voor beide bundels betaal je € 9,99. Per maand hoor je dus op € 19,98 uit te komen. Als ik naar je aansluiting kijk zie ik het juiste bedrag van € 19,98 wel staan. Het lijkt erop dat Mijn Simyo de abonnementskosten verkeerd weergeeft. Excuses hiervoor.

Mijn collega's van de IT afdeling zullen een kijkje nemen waarom dit komt.

@Raytje, bedankt voor het meedenken.
Bedankt voor de reacties.
Wel raar dat oudere bundels die na aanpassen van de tarieven van abonnementen duurder zijn dan de huidige tarieven. Ik kwam erachter doordat ik reclame voorbij zag komen die veel meer kregen voor een lager bedrag dan ik betaal. Daar ga ik me dan maar even verder in verdiepen. Het voelt alsof een trouwe (misschien ook wel naïeve) klant wordt gestraft door maandelijks 5 euro meer te betalen dan nieuwere klanten.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi wijnberger1974,

Als provider wil Simyo uiteraard concurreren met andere provider en de scherpste tarieven mogelijk aan te bieden. Daarom worden bepaalde bundels goedkoper en verdwijnen er weer andere producten of kosten. Telkens als zoiets gebeurt, brengen we onze klanten hiervan op de hoogte per e-mail 🙂, dat hebben we ook bij jou gedaan.

Simyo stuurt zo eigenlijk zo min mogelijk e-mails, alleen als de inhoud echt nuttig is. Het is dan ook nuttig om deze goed in de gaten te houden 🙂.

Groetjes, Tiury
Dat begrijp ik, maar als ik via de Simyo app mijn bundel controleerde bij "wijzig bundel" staat er dat mijn bundel 2 cent goedkoper is dan de huidige bundel die nu wordt aangeboden. Door de 9,99 staat bij beiden (sms en internet) een streep door en de gereduceerde prijzen staan er dan bij en via een blauwe "i" lees ik dat het een oude bundel is, maar dat ik er nog wel gebruik van kan maken. Als je 2 cent minder betaalt dan zie ik geen noodzaak dat ik het moet wijzigen. Ik was me niet bewust van het verschil wat ik ook daadwerkelijk betaal. Daar kwam ik een paar dagen geleden achter. Ik snap best dat ik het beter in de gaten had moeten houden, maar dat neemt niet weg dat Simyo mij foutieve informatie geeft.
Reputatie 7
Badge +10
Sorry dat er verwarring ontstaan is over het verschil in de tarieven. Dit is absoluut niet onze bedoeling geweest. Zoals Tiury eerder heeft aangegeven, zit het hem in dit geval in de weergave op Mijn Simyo. Dit heeft hij doorgezet naar onze IT afdeling zodat zij een kijkje kunnen nemen. Nogmaals sorry dat dit voor onduidelijkheid heeft gezorgd. Uiteraard kun je jouw bundels alsnog aanpassen. Als je voor mij nog vragen hebt, dan lees ik het graag.

Groetjes,
Angela
Nee ik heb geen vragen meer.
Ik vind het wel jammer dat ik het vertrouwen in Simyo na toch een aantal jaren als tevreden klant nu kwijt ben. Helaas ga ik Simyo verlaten, want ik heb ergens anders een beter passend en goedkoper abonnement gevonden.
Reputatie 7
Badge +10
Dat vind ik jammer om te lezen Wijnberger1974 😞 We hadden je graag als tevreden klant bij ons gehouden. Als jij een abonnement hebt gevonden wat beter bij je past, dan kan ik mij jouw keuze ook voorstellen. Wie weet zien we jou in de toekomst nog eens terug. Als we toch nog iets kunnen doen voor je, laat het dan even weten. We staan voor je klaar.

Groetjes,
Angela

Reageer