.

Beantwoord

Waarom is er ten onrechte een gesprek in rekening gebracht?

  • 19 November 2018
  • 2 reacties
  • 157 Bekeken

Er zou op 31 -10-2018 in de avonduren door mij gebeld zijn met mijn gsm naar een voor mij volledig onbekend telefoonnummer. Dit telefoonnummer is door mij nooit eerder gebeld en de betreffende onderneming (in Nederland) is mij totaal onbekend. De kosten hiervan ad € 14,88 zouden buiten mijn bundel vallen.
Nu had ik die bewuste avond een afspraak met een vriend en hebben wij samen gezellig zitten praten. Mijn telefoon heeft de hele avond in mijn jaszak gezeten, welke jas ik had opgehangen en is daar pas tegen 24:00 uur uitgehaald om mijn echtgenote te bellen of zij mij op wilde komen halen. Er is niemand ook maar in de buurt van mijn jas geweest. Van een "broekzakgesprek" kan boven hoog en laag dan ook geen sprake zijn geweest. De gsm is gedurende de gehele avond onaangeroerd gebleven. Tijdens een telefonisch onderhoud met Symio over dit gebeuren, wordt gesteld dat ik dit gesprek zelf in gang zou hebben gezet, hetgeen ik ten zeerste bestrijdt en pertinent niet mogelijk is geweest. Gezien het standpunt van Symio overweeg ik voortaan te kiezen voor een andere provider. Zijn hier meerdere ervaringen mee geweest?
icon

Beste antwoord door Kevin 19 November 2018, 14:10

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hoi @Nerf

Ik vind dit een interessante casus.

Tijdens een telefonisch onderhoud met Simyo over dit gebeuren, wordt gesteld dat ik dit gesprek zelf in gang zou hebben gezet, hetgeen ik ten zeerste bestrijdt en pertinent niet mogelijk is geweest.


Ik ben namelijk in deze zeer benieuwd hoe jij als klant (wat ik ook ben ) dan kan verklaren dat het bewuste gesprek wel is geregistreerd maar niet door jou zou zijn gevoerd? Want in principe staat Simyo wel sterk.

Ik pleit overigens liever voor een gezamenlijke oplossing tussen klant en provider.
Reputatie 5
Badge +4
Goedemiddag Nerf,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat een vervelende situatie! Ik zie inderdaad dat er meerdere keren contact is geweest met mijn collega's over het gesprek op op 31 oktober. Zoals Ray ook aangaf, is dit gesprek geregistreerd op het netwerk. Dit is technisch onmogelijk als deze verbinding er niet zou zijn geweest. Er moet dus een gesprek hebben plaatsgevonden vanuit je simkaart naar het bewuste nummer.

Wanneer je dit gesprek echt niet zelf hebt gevoerd, dan moet dus iemand anders met je toestel gebeld hebben. Het lijkt me dus verstandig om goed na te gaan of je toestel wel goed beveiligd is. Ook kun je er natuurlijk voor zorgen dat je je toestel gewoon binnen bereik houdt en deze dus niet onbeheerd in een jas achterlaat.

Helaas is het dus niet mogelijk om iets aan deze kosten te doen. Zoals mijn collega's ook hebben aangegeven heeft dit gesprek echt plaatsgevonden en zijn de kosten helaas terecht.

@Ray, dankjewel voor het antwoorden!

Groetjes,

Kevin

Reageer