.

Beantwoord

Waarom is er een belminuut af terwijl ik niet een minuut gebeld heb?

  • 21 June 2017
  • 3 reacties
  • 106 Bekeken

Onlangs probeerde ik mijn zoon te bereiken voor iets dringends. Helaas kreeg ik hem niet te pakken en kreeg ik soms net wel de voicemail en soms niet.
Nu blijkt dat er toch soms 1 seconde een soort van contact is geweest. Dit houdt in, dat er dan wel 1 minuut van je abonnement wordt afgeschreven. Dit vind ik een beetje vreemd.
Blijkbaar wordt de secondes naar boven afgerond, zelfs bij 1 seconde dus. Ik dacht dat bij Simyo letterlijk op de seconde werd afgerekend, en niet per minuut.
Is hier niet wat aan te doen.?
icon

Beste antwoord door Ray 21 June 2017, 10:23

Bekijk originele reactie

3 reacties

Jawel bijvoorbeeld dat je zoon voicemail uit zet.
Ben bang van niet. De tarieven staan vermeld in het tarievenplan Sim Only, welke weer te vinden is op de service pagina .

Bij prepaid betaal je wel per seconde maar met een minimum van 1 minuut zoals vermeld op de tarievenpagina van prepaid.

Voicemail uitzetten is dan inderdaad een optie zoals Friesian ook al tipte.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Linda,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je je zoon niet kon bereiken 😞 Zeker als het dringend is, wil je gewoon verbinding kunnen maken. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat het je dan verbaast als je toch één belminuut ziet staan.

Ik zie dat je een Sim Only abonnement hebt. Bij abonnementen geldt het volgende: we hebben geen starttarief of iets dergelijks, maar alle belminuten worden wel naar boven afgerond. Hier lees je dat terug.

Friesian maakt ook een goed punt 🙂 Als je zoon zijn voicemail bijvoorbeeld uitzet, weet je zeker dat je je geen verbinding maakt terwijl je hem niet eens hebt gesproken. Is dat een idee?

Heb je hier nog andere vragen over?

Groetjes,
Jihane

Reageer